Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Allt annat är meningslöst…

• Allt annat är meningslöst…

Publicerad av anonym-anvandare på 5 juli, 2005 vid 08:08

Jag menar ärligt och dyrt heligt! Att utan denna sidan och utan w-surfet så skulle jag nog dö…Kan låta sjukt! Men sanningen är den att hur sjukt det än kan tänkas låta,så kände jag idag att jag var tvungen att berätta detta(undrar om det finns flera som känner detta???) Jag är helt under isen då jag inte får surfa(och då menar inte jag tjurig!!!Utan allvarligt psykist dåligt mkt dåligt) inga detaljer jag vill dra upp här….(jag hoppas naturligtvis om att jag är ensam om att verkligen känna detta…Njut av livet surfet!Njut av varenda minut oavsett om allt gick åt H osv…För mig betyder varenda minut på brädan(eller i vattnet,,,,en stund eller en hel dag av total lycka…man mår så bra…och kan sitta i några dagar efter…(men annars känns allt såå himla tungt…allt tråkigt allt ont man kan få in i huvudet sitter där det sitter…(beskr mast av bräda sönder,segel reva,slut med tjejen,…) dåligt beskrivning…men bara som ett kass exempel!!!Helt sjuk!!!
    Varför skriver jag egentligen! kände bara att detta är det enda stället där folk skulle förstå mig lite grann..
    (surfet är det enda som håller mig vid liv,,,är bara glad då jag får surfa och några dagar efter..annars känns allt som en tom torr öken utan vatten vind och som efterrätt mast brott osv…Helt sjukt!

Depprimerad! surfare frown.gif

anonym-anvandare svarade 19 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • woodleaflay

Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:42

Gott att du har något som du ser fram emot när ”the blues hits”! Tror dock att du skulle få ut mer av surfet om du kunde ha lite mer avslappnat förhållande till det.

Annars kan man alltid få in något surfrelaterat i allt. Gå till gymet och bygga triceps, kolla surffilm med polarna, surfa hem surftips på internet, planera surfresan, kolla på grejjer och tjöta med snubbarna på SP. Vår sport är ju inte bara de förhållandevis få timmarna på vattnet utan alla timmar vi tänker på dem och längtar till dem också. Se det inte som bortkastade dagar. De är viktiga förberedelsedagar och dagar att få restan av livet att funka.

• soulandradical

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:04

Tråkigt och ledsamt att höra.
    Alla surfare kan väl bli både smått galna och deppiga när stiltjet ibland slår till alltför länge. Sverige och mycket surf är ju dock ingen superkombo med tanke på väder och säsonger så jag tror inte, precis som ovan skriver, att man ska förlita sig till enbart timmarna på vattnet. Se det som en go helhet där timmarna på vattnet är toppen på berget.

Källan till ett problem grundar sig ju sällan i enbart en sak så är du inte i en tillfällig svacka så försök hitta någon som du kan snacka med och som lyssnar och tycker ditt problem är viktigt.

Ju bättre övriga livet funkar desto bättre kommer även surfet att funka så kanske ska du vända på det och tänka:
    ”För att få ut så mycket som möjligt av timmarna på vattnet och få surfet att funka grymt måste jag se till att kroppen är i så god totalbalans som möjligt, både fysiskt och psykiskt”

Med hopp om att spiralen snart blir uppåtgående och att dina surfpolare får se samma goa smajl på stranden som du nu säkerligen har på vattnet!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:27

Hej! skönt att du skrev!!!(framför allt skönat att du inte skrev att du kände som mig) Det är inget man önskar sin värsta ovän ens ju…Jag kollar läser och tittar trick kollar prylar samt film…väldigt mkt! Och då mår jag ganska hyffsat också…Man kan i princip säga att de flesta sidorna med surf är mitt jobb från kl tidig morgon tills ögonen börjar bli torra…mitt största problem är att jag liksom aldrig blir nöjd kan surfa hur länge som helst(inte riktigt men ofta har jaghaft alltså 10timmars dagar med 6.0 vind…hunger,trötthet liksom tidsbegrepp är borta med vinden liksom…(jag har varit på detta sättet i snart 5år suck) känns ärligt talat riktigt bra att ventilera sig så här) känner nu så här i efterhand att jagkanske skulle skrivit detta tidigare…(men jag har inte riktigt tycket att detta är en tråd precis) Men jag tackar verkligen för var enda ord ni tagit er tid att skriva…Känns bra att det finns okända fina personer som bryr sig..(många andra i min närhet kan ha svårare att förstå mig…av den enkla anledningen att de aldrig stått på en bräda….( men just den svåra biten med att jag för det mesta mår apa…och allt känns som pappkartong några meter ner…den biten vill jag inte ens att någon ska försöka förstå sig på…Så¨därför tack återigen för det ni skrev!!! Ni är bra personer! skulle ni ha en tung dag…..Tänk på denna dagen!! då ni liksom fick en okänd knäppskallle att mån bättre…Genom att bara skriva några få ord….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Allt annat är meningslöst…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.