Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ändrade villkor hos Länsförsäkringar

  • Ändrade villkor hos Länsförsäkringar

    Publicerad av jeppo_f på 2 april, 2004 vid 12:09

    Hej på er!
    Jag fick hem försäkringsbrevet för nästa år för ett tag sen, och upptäckte att Länsförsäkringar har bytt sina villkor gällande tilläggsförsäkringen för surfbräda. Tidigare var väl maxersättningen 20000 spänn, nu är den bara 5000. Inte bra! Det räcker ju inte särskilt långt om man blir av med rubbet. Jag ringde till dom, och det finns ingen extra tilläggsförsäkring om man har dyrare grejjer. Alltså läge att byta försäkringsbolag…

    Hur har ni försäkrat era utrustningar? Eller chansar ni och hoppas att inget händer? Jag gjorde det tidigare, men efter ett inbrott i garaget med en svindyr tur till Surfers Paradise som följd vill jag inte göra det mer.

    /jeppe

    anonym-anvandare svarade 20 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • fiskmas

    Medlem
    2 april, 2004 vid 12:21

    Jag har LF båtförsäkring på mina surfprylar, de har höjt självrisken från 1000:- till 5000:-

  • hjeltman

    Medlem
    2 april, 2004 vid 12:43

    Vet inte om detta inlägg hör hemma här, men jag pratade precis med Folksam, och fick reda på att hemförsäkringen jag har täcker upp till 30000:-

  • jeppo_f

    Medlem
    2 april, 2004 vid 13:13

    30000 kronor surfprylar? Jag tror jag har hittat mitt nästa försäkringsbolag. Hur sexigt det nu är…

    /jeppe

  • markram

    Medlem
    2 april, 2004 vid 14:40

    Svar till:


    Vet inte om detta inlägg hör hemma här, men jag pratade precis med Folksam, och fick reda på att hemförsäkringen jag har täcker upp till 30000:-

    [/ QUOTE ]
    Folksam skall komma hem och inventera hos oss när det gäller hem, bil, surf och hälsa. Skall bli intressant att höra deras värdering av mina prylar..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 april, 2004 vid 18:16

    Har rubbet försäkrat hos Länsf. som småbåtförsäkring. Dom har t.o.m ersatt skador som kastfall. Kanon!!

  • endy

    Medlem
    2 april, 2004 vid 18:26

    Ja men nu har de kukat ur måste ha en försäkring per bräda och max belopp 40000 per försäkring plus att självrisk är 3000 är inte lönt hos dem iaf..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 april, 2004 vid 18:41

    Fick försäkringsbrevet från Länsförsäkringar i Nov och där finns inga ändringar ..utan fortfarande 40000 wink.gif

  • oscar

    Medlem
    2 april, 2004 vid 18:50

    Varje länsförsäkringsbolag kan sätta sina egna villkor.

  • endy

    Medlem
    2 april, 2004 vid 19:51

    Jo men de är ändrat sen Jan -04 de som hade sen innnan klarade sig, men jag bytte prylar och då blev jag kn***ad så jag har koll på läget…så det så

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 april, 2004 vid 07:35

    Är du säker på att du läst rätt i länsförsäkringars villkor.
    De står ju “Bockar, vaggor,stöttar och täkningsmatreal ersätts bara vid brandskada och med högst 5000 kr”.
    Annars är de ju högst 20 000 per bräda. max 40 000 totalt.

  • jeppo_f

    Medlem
    6 april, 2004 vid 13:34

    På försäkringsbrevet jag fick stod det att surfingbrädor ersätts med max 5000 (har inte brevet här, men typ så). Jag ringde och frågade hur det funkade, och då sa dom att det inte finns något sätt att få en högre försäkringssumma.
    Det verkar ju ganska solklart vad det är som gäller…

    /jeppe

  • skarabe

    Medlem
    7 april, 2004 vid 13:56

    Min erfarenehet när det gäller Länsförsäkringar är att alla säger olika saker och vem man pratar med är helt avgörande. Har ännu inte behövt ersättning, men räknar tyvärr med strul när det är dags..

  • bonasurf

    Medlem
    7 april, 2004 vid 15:04

    Ja LF verkar skilja sig ganska rejält mellan olika regioner. Ibland vill de inte teckna vindsurfingförsäkring. Jag fick precis en skada reglerad på en två år gammal rigg och fick ersatt nypris segel och mast. Förlorade inte en krona och fick splajsans nya grejer – 1200 i självrisk.
    Mycket imponerad.

  • weeboy

    Medlem
    7 april, 2004 vid 18:13

    Hur är det med kite prylar då? har ett par goa fjolårs drakar liggande i källarn. vad händer om nån snubbe tycker att jag behöver inte de längre och lånar dem?

  • bonasurf

    Medlem
    7 april, 2004 vid 23:06

    Då ändras villkoren! se ovan

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ändrade villkor hos Länsförsäkringar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.