Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ang sele Warrior 2??

• ang sele Warrior 2??

Publicerad av henkish på 15 augusti, 2009 vid 20:21

Tjaba-var och hämtade ut min sele från la post idag.
    En Mysig Warrior 2..

Provade den ikväll framför spegeln..satt som en smäck.

Dock undrar jag öven en sele som löper liksom under genom chicken..Kollade på lapparna-stod nåt om att den skulle avlasta ryggen om jag fattade det hela rätt..

Hur som helst-tycker det ser lite klent ut samt att placeringen känns lite sådär!
    bif ett par bilder..

kan ni förklara för en annan kanske?

Sedan har jag införskaffat en vågbräda en underGround, hörde att denna selen var bra då man kör toeside-e tanken då att man inte spänner selen för hårt?

Sedan på ryggen sitter ju en löpögla-är tanken att man har leashen där om man kör urkrokat?
    Upplever man inte att leashen e i vägen?

Please help me out!!

Mvh Henkish

gh0st svarade 15 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • henkish

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 21:03

någon??

• gadget

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 21:14

Extraremmen är bra och hindrar kroken för att hamna för högt upp.
    Bra om man håller kiten högt men det är ju ingen i sverige som gör det… :shocked:

• henkish

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 21:21

jaja..fattar, behåller bröstvårtorna ett tag till..
    =0)

Tack

• gh0st

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 07:24

Precis, extra remmen sitter där för att inte plattan ska glida upp utan hålla sig hårt på plats. Personligen spänner jag den allt jag kan, har inga probs att köra toeside vare sig platt eller i vågor.
    Gällande leashen: Vart hade du annars tänkt att ha den?

• pjoter

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 07:44

de e goare att ha leashen på ryggen om man kör suicide. Det är klart trevligare att få ett ryck i ryggen å vika sig framåt än tvärtom.

Sen är den där remmen under baren riktigt bra och räcker helt klart i grovlek, inte sett en skada på nån av mina, å dom är körda mkt!

• skanepaul

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:23

Grattis till bästa selen so far!!

• gurra_g

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 09:05

instämmer i vad alla andra säger.. Selen är riktigt skön och den lilla extra remmen är super!

Men va har de gjort för sabla snabbspänne! haha! Är det någon som tycker det fungerar bra? Får ju ta i som en Dinosaurie för att få loss den! Vilket man aldrig klarar av efter en session..

Men går ju o spänna som vanligt o tar inte så mycket längre tid.. Tycker bara det är kul att det gjort ett snabbspänne som tar mycket längre tid att få av sig:-)

• haze

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 10:14

Kent har klagat på spännet till huvudkontoret så bo hoppas att det händer nåt då.Passa er för sand…

• henkish

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 10:59

ang leashen har jag haft den fast i selen innan.

• mtias

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 16:24

Det enda negativa med den selen är att huvudspännet öppnar sig ibland, vilket kan vara lite småjobbigt om det blåser > 10 m/s.

• haze

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 16:30

Har inte fått den att øppna sig alls och då har jag varit ute mycket i den.. Hur lyckas du få huvudspænnet att øppna sig? Det ær ju det vi diskuterar att det ær svårt…

• mtias

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 17:26
    Haze;567178 wrote:
    Har inte fått den att øppna sig alls och då har jag varit ute mycket i den.. Hur lyckas du få huvudspænnet att øppna sig? Det ær ju det vi diskuterar att det ær svårt…

Jag såg det också. Det hände(har hänt 2 gånger) när jag inte hade dragit åt det lilla svarta spännbandet som går genom kroken. Sen har jag nog selen lite löst ibland eftersom jag vill att det ska kunna glida lite. Sen kom jag också på att jag kör en firestarter vilket är en annan modell men spännet är lika vill jag minnas… Hälften rätt och hälften fel ; )

• skanepaul

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 17:43

Jag bytte illa kvickt till Mystics gamla spänne! 🙂

Snabbspännet lär nog försvinna till nästa år eller ändras.

• marh

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 21:49
    SkånePaul;567205 wrote:
    Jag bytte illa kvickt till Mystics gamla spänne! 🙂

Snabbspännet lär nog försvinna till nästa år eller ändras.

Hur bytte du detta? Tog du hela den gamla kroken o plattan med?

• gh0st

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 22:04

Spännet fungerar nice tycker jag, med rätt teknik öppnar den sig hur enkelt som helst, dock är det ändå lite kasst att man måste kunna rätt teknik för att det ska vara enkelt.

Om den öppnar sig av sig själv är det stor risk att du har ett spänne av den första varianten som kom och som sedan återkallades och byts ut av din mysticåterförsäljare utan kostnad.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ang sele Warrior 2??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.