Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angående reklamen

  • Angående reklamen

    Publicerad av sinker på 24 februari, 2012 vid 21:46

    Hej Surfzone,

    Vill i all välmening göra er uppmärksamma på att det just nu visas reklam i topbannern som i alla fall jag skulle önska se mindre av. Snälla ta detta på RÄTT sätt. Jag vet att det är en Google Ads annons som ni inte kan styra och jag tycker att det är helt rätt med reklam här, uppskattar till och med delar av den.

    Men tror ni att det går att filtrera bort sånt som syns just nu?

    /Sinker

    davo svarade 12 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • Knatte

    Gäst
    24 februari, 2012 vid 21:57

    Använder du Google Chrome eller Firefox med adblock plus, så slipper du sådana annonser väl?

  • svenne

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 21:59

    Sinker, nu är du helt fel ute. Det är ju sen gammalt att kinky babes och vindsurf går hand i hand. All annan reklam ska tas bort.

    För inte så länge sen var det bara surfreklam på Steffo. Det var tider det.

  • challgren

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 23:52

    Sinker…kan göra dig uppmärksam på att Google-annonserna i överkant styrs och anpassas efter det du sökt eller surfat runt på den senaste tiden. Testa att söka några gånger på kameror…så ska du se att du får kamerareklam i bannern istället 😉

    Kan också “lova” att Google annonserna på sidans överkant kommer försvinna till april månad. Håll ut!

  • challgren

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 23:56
    Svenne;682242 wrote:
    .
    För inte så länge sen var det bara surfreklam på Steffo. Det var tider det.

    Svenne, köp en annonsplats för Boardcorner eller Iron Boards så slipper vi Google-annonser 😉

  • sinker

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 08:09
    challgren;682251 wrote:
    Sinker…kan göra dig uppmärksam på att Google-annonserna i överkant styrs och anpassas efter det du sökt eller surfat runt på den senaste tiden. Testa att söka några gånger på kameror…så ska du se att du får kamerareklam i bannern istället 😉

    Kan också “lova” att Google annonserna på sidans överkant kommer försvinna till april månad. Håll ut!

    HaHa den var bra! Sökt för mycket på Flikka 😉

  • challgren

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 11:13
    Sinker;682260 wrote:
    HaHa den var bra! Sökt för mycket på Flikka 😉

    Där har du det!!

    För att vara lite seriös så lägger vi faktiskt in spärrar på sidor vi inte vill få upp…men det är ju så jävla många olika sidor och svårt att hinna med. En anledning till att Google-ads inte alltid är så bra…
    Tack för att du uppmärksammade bannern i alla fall och jag ska se om jag lyckas spåra och spärra den.

  • mes

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 15:30
    challgren;682251 wrote:
    Sinker…kan göra dig uppmärksam på att Google-annonserna i överkant styrs och anpassas efter det du sökt eller surfat runt på den senaste tiden. Testa att söka några gånger på kameror…så ska du se att du får kamerareklam i bannern istället 😉

    Kan också “lova” att Google annonserna på sidans överkant kommer försvinna till april månad. Håll ut!

    Hahaha Busted!!! Min banner visar Åre Kiteskola så mitt samvete är som vetemjölet…:)

  • olandersson

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 18:09

    Asg!!!

    Detta va fan det roligaste jag har läst på detta forumet, Sinker du e ju grymmare än jag trodde.

  • doc

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 18:44

    Erotikdating? Erkänn, du har sökt på SINGLE fin.

  • koa

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 07:59

    Ja det här blev ju kul 😀

  • robosurf

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 18:15

    Det är inte bara på surfzone man får konstiga reklam banners..

  • svenne

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 19:41

    Läser du Aftonblaskan får du skylla dig själv.

  • poppo

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 22:14

    Epic inlägg Sinker! 😀

  • gurra1978

    Medlem
    29 februari, 2012 vid 18:20
  • mikaels

    Medlem
    29 februari, 2012 vid 19:51

    Jag förstår att forumet behöver reklamintäkter, men jag tycker ändå det är skumt med folk som surfar utan ad-block eller liknande, och ännu märkligare att inte ha rensning av historik och cookies påslaget som default. Varför vill man visa Google eller någon annan vad man gjorde förra sessionen?
    Men vi har alla olika surfvanor, och det blev ju en kul tråd 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angående reklamen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.