Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ängjärnsudde!!!

  • Ängjärnsudde!!!

    Publicerad av mattias-j på 29 september, 2010 vid 06:04

    Nästa vecka verkar det som att Ängjärnsudde kommer att gå av på sydost. Detta är en ovanlig vindprognos, har varit med om den 1(en) gång tidigare 1991. Det kommer blåsa kuling från syd-sydost i 3 dagar med upp mot 20 m/s tredje dagen. Jag kan bara säga till er vågkillar. Ta ledigt från jobbet, skilj er om ni måste och åk dit. Vågorna vrider in runt näsan på udden över ett stenrev som bara funkar när vågorna blir tillräckligt stora. Den gången -91 var det bara jag och Folkesson där, masthögt och sideshore. Skapligt sugen på att låna ihop en vågutrustning och rida lite………
    Men vinden måste hålla sig syd-sydost, annars blir det side-on. Sid-off om den vrider ner till syd, men sideshore är ju helt ok….:cool2:

    jonni svarade 13 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • ola-h

    Medlem
    29 september, 2010 vid 07:17

    Var ligger stället?

  • canoya

    Medlem
    29 september, 2010 vid 07:24

    Norra Öland

  • oscar

    Medlem
    29 september, 2010 vid 10:54
    Ola H.;633425 wrote:
    Var ligger stället?

    Lite mer tillgängligt än Trollskogen då det är öppet för allmänheten. Problemet är att udden ligger en bit från närmsta väg. Finns en parkering norr om och en sydväst om udden. Men båda innebär att man får bära grejerna en bit eller kryssa/slöra…

    Var där och rekade förra gången point Elsa gick av och det rullade då en liten men fin våg.

    Tror nån av surfers filmer (home & away kanske) är inspelade där….

  • fnassel

    Medlem
    1 oktober, 2010 vid 15:04

    Är i norrland på måndagen men sen kanske kanske jag kan komma ifrån!?!?!?!?!

    Var ju också där och tittade i Måndags kan nog bli riktigt göttigt i veckan!

  • ola-h

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 14:27

    Ingen fara att bära/kryssa lite…

    Funderar på att testa sö-må alt må-ti. Får man sällskap? Jag är inte skitsugen på att köra 6 timmar enkel från Örebor och sedan segla ensam.
    Ring 0709-589384

  • oscar

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 15:36

    Gustav kommer vara där och supa imorgon…

  • ola-h

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 16:09

    OK. Måndag då? Det låtar nog åt må-ti för mig trots allt.

  • eastenhill

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 17:21

    Semester alltså

  • ola-h

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 18:07

    Semester? Nej, snarare ett hårt jobb, men någon måste ju göra det. Frågan är om jag blir ensam?

  • hanko

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 18:44

    Yes så riktigt Oscar.! Surfers filmen inspelad där och var det inte Olandersson som blev typ ormbiten i den?

  • per_m

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 18:54

    @ola & patrik de tar gips och stygn kl 12 mån så räknar med plastskena + tejp sedan full fart borde hinna en timme innan mörkret och sedan tisdag…..vad tror ni?
    framför allt släpper Doc mig efter bara 14 dagar konvalecens?
    /P

  • bananen

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 19:39
    Per_M;634041 wrote:
    @ola & patrik de tar gips och stygn kl 12 mån så räknar med plastskena + tejp sedan full fart borde hinna en timme innan mörkret och sedan tisdag…..vad tror ni?
    framför allt släpper Doc mig efter bara 14 dagar konvalecens?
    /P

    That’s the spirit. Jag har oxå muckat från sjukhuset idag och gipset är av glasfiber så plocka upp mig på vägen.

  • ola-h

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 22:29
    bananen;634047 wrote:
    That’s the spirit. Jag har oxå muckat från sjukhuset idag och gipset är av glasfiber så plocka upp mig på vägen.

    Tror inte du får åka med Per om du inte laminerar om i kolfiber. Å så måste det självklart vacuumlamineras.

  • per_m

    Medlem
    3 oktober, 2010 vid 06:21

    Bananen kommer förbi runt 14.00 kan vi baka lite skydd på vägen… 😉 Seriöst hur illa är det med dig? Hörde från Endy att det var fler som strök med den helgen. Ser så där ut på bilden.

    @ola helt rätt inget ska lämnas åt slumpen.

  • oscar

    Medlem
    3 oktober, 2010 vid 06:53

    Lär väl komma 100 pers från Västkusten nu när alla vet var det ligger? 🙂 Se till att hålla högervarv på skogsvägarna så ni inte möter nån….

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ängjärnsudde!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.