Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Anmälan till kommande SWT tävlingar Formula & Bic

  • Anmälan till kommande SWT tävlingar Formula & Bic

    Publicerad av swe-31 på 8 juni, 2011 vid 12:04

    Hej en liten uppmaning till seglarna från arrangörerna och SVF.

    På de två första Formula och Bic tävlingarna för säsongen har det varit dålig uppslutning. Arrangören har rätt att ställa in tävlingarna om det inte är tillräckligt många föranmälda. Vänlig anmäl er i tid till tävlingarna annars riskerar vi att de ställs in.

    Vi har nu tre stora tävlingar framför oss, vet ni att ni ska segla, anmäl er omedelbart.



    Inbjudan til SWT 3 Formula & Bic Techno
    18-19 juni Kalmar. Inbjudan ligger på SVFs hemsida.
    Maila anmälan till: Anders.Cederblad@ahlsell.se


    JSM Bic Techno 26-30 Juni Arkösund
    Inbjudan och anmälan finns på denna länk.

    http://www.svensksegling.se/juniorsm



    Inbjudan SWT 4 Bic Techno Formula samt SM/NM för formula.
    1-3 Juli

    Inbjudan finns på SVFs hemsida anmälan.
    https://spreadsheets.google.com/viewform?hl=en&formkey=dGJSVGg0ZFpwaGQ3ODBvS
    zdhUXQxRlE6MQ#gid=0
    Detta kommer bli årets största tävling och i nuläget är endast ett fåtal
    Svenskar anmälda. SVT kommer filma och sända från tävlingen då den är del i SM-veckan som arrangeras av RF i samarbete med 10 andra idrotter.

    swe-31 svarade 12 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • hartwig

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 11:03

    Nu är det en vecka kvar till Kalmartävlingen. Det skulle vara intressant att få veta hur många som anmält sitt deltagande.
    Mats

  • swe-31

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 14:21

    Tre anmälda till Kalmar i Formula klassen, lysande uppslutning.

    10 Anmälda till NM i formula klassen, varav 5 st är Svenskar. (jag kommer bli topp om det inte kommer fler 10:grin:)

    Träffade Jesper DEN-111 på Munchems flygplats i Fredags, han kommer till NM, åker sen direkt till VM.

  • surfan

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 15:04

    Ni får konvertera till speed i stället :):)

  • swe117

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 17:34
    surfan;658841 wrote:
    Ni får konvertera till speed i stället :):)

    😉

  • klang

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 10:05

    Alltså… När det blir lite mer tid över hemma (samt :-$ ) så tänkte jag nog börja köra lite formula jag också… Får se om man kan komma över lite prylar i höst… Verkar vara rätt kul ju

  • tobhed

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 11:48

    “När det blir lite mer tid över hemma….”
    Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha *luft* ha-ha-ha-ha-ha-ha

  • dustfighter

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 12:35

    Har förhoppningar att vara med på formulatävlingen i Kalmar nu till helgen. Hänger bara på att resten av familjen blir frisk tills dess 🙂

    Måste passa på att dela ut ett pluspoäng till alla er eldsjälar med barnfamiljer som ända lyckas vara med och tävla. Det kanske behövs med tanke på att ni kanske får minuspoäng där hemma.

  • hartwig

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 12:43

    En av anledningarna till att en del väljer att tävla i formula beror nog på att det finns ett sug efter att tampas med och utmana andra seglare på en bana där samtliga startar på given signal och först i mål vinner. En annan anledning är att vi kan segla i planingsfart redan från 5-6m/s. Speedtävlingarna har tenderat att locka allt fler under dom senaste åren och tävlingarna har kunnat genomföras näst intill 100%. Lika mycket som speedintresset har vuxit så har formulaintresset sjunkit, åtminstone som tävlingsform. Att en inbiten formulaseglare p.g.av klena startfält skulle konvertera till speed är nog inte så sannolikt, men där emot kanske väljer att syssla med båda grenarna om plånbok och omgivning tillåter. Vi är ju några stycken som har valt att tävla i båda diciplinerna. Om formulaintresset i tävlingsform sjunker till en så låg nivå att ingen vill arrangera så kanske vi får kasta våra blickar mot Danmark och deltaga i Deras tävlingar. För oss som bor tillräckligt långt söderut så behöver inte resvägarna bli så värst mycket längre. Men vi får hoppas på att intresset endast är inne i en tillfällig svacka och att det snart följer en uppgång.
    Mats SWE-412

  • jester

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 12:43

    Fördelen med formula är ju att du har större chans att få segla när du väl är ledig från dom små monsterna…

  • seeberg

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 14:08

    Får man ta en DUST mot DUSTFIGHTER så räcker det för mig åtminstone, oavsett hur många som står på startlinjen .;-) I’ll be there, be prepared to fight!

  • seeberg

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 14:21

    Diskussionen om tävlingsformen Formula eller Speed, är väl ungefär som att jämföra Formel 1 med Dragster. Jag tror inte att man får en Formel1 förare att konvertera till Dragster helt lätt hehe. För min del så gillar jag att ta ut svängarna o tampas mot andra o då är Formula helt överlägset. Men speed kan vara skoj också om det är rätt förutsättningar och man lyckas vara på ett sånt ställe just den dagen, men då utan horn i pannan……

  • swe-31

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 09:45

    Listan till NM / SM ser bättre ut idag 23 Anmälda totalt i formula klassen.

    Saknar fortfarande många namn på den som borde vara med.

    SVT kommer sända från tävlingen då den är del av SM veckan. Det kommer även vara en press konferens med regerande SM mästaren Robert Åberg 28 juni 15:00 på lilla torg med SVT.

  • swe-496

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 14:34

    Vilka är anmälda till NM/SM hittills då från Sverige. Jag kommer inte då jag har en liten tjej på1 månad hemma nu samt en 1-åring, dessutom gifter sig en av mina bästa kompisar.

  • nor110

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 09:42

    Hei

    Fins det noen oversikt tilgjengelig over de som er påmeldt?

  • swe-31

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 09:53

    Följande är anmälda till NM. 26/6
    SWE-31
    SWE-323
    DEN-4
    FIN-93
    DEN-26
    SWE-301
    SWE-412
    SWE-123
    DEN-85
    SWE-52
    SWE-92
    DEN-777
    DEN-416
    SWE-7777
    DEN-181
    NOR-110
    DEN-105
    GBR-91
    DEN-8
    DEN128
    DEN-24
    DEN-2
    EST-12
    DEN-267
    DEN-707
    SWE-8
    SWE-34

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Anmälan till kommande SWT tävlingar Formula & Bic

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.