Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anna Lindh död…!!

  • Anna Lindh död…!!

    Publicerad av semivaken på 11 september, 2003 vid 07:48

    Världen håller på att bli en brutal plats. En människa får inte brinna för sitt jobb då dödar vi henne… frown.gif… sedan den 10 augusti 1945 har vi haft 12 dagars världsfred, det var när atombomberna släpptes över Hiroshima och Nagasaki. Att något sådant är det enda som kan få människan att se vad vi gör, oroande.

    Idag är det den 11/9. En tung dag som symboliserar många människors lidande, afganer, irakier, kubaner, afrikaner, amerikaner och många fler…

    Anna Lindhs död innebär att enormt många politiker kommer gå osäkra och skrämda. Ett liv i rädsla är inget liv alls…

    En tanke till alla som lider och dör där ute just. nu. //

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 13 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 08:08

    Instämmer!!

    Skänker en tanke till hennes anhöriga och övriga

    Det är hemskt!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 08:19

    Sådana här saker ger en lite perspektiv på livet när man tycker det är jobbigt att man saknar ett 6,0 segel eller när man tycker jobbet suger. I-lands problem, man kan ha det värre! Skänker åxå en tanke till familjen och tycker att samhället håller på att förfalla!!!!

    Det är inte Säpo som gjort fel, det är polisen och sveriges lagstiftning som inte tar i med hårdare tag mot den tunga kriminaliteten. Sades i nån utredning att den tunga kriminaliteten består av 200-250 människor! Varför tillåts dessa att begå nya brott?? (sluta dalta och knipsa av händerna på en tjuv osv)

    /Matta P

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 08:21

    Mmm…man blir helt klart påmind om att det inte är så självklart att alla man känner kommer fortsätta vara vara omkring en tills man blir 97 och alla blir senila och coolavippar på samma gång. Såååå…ta tillvara på era nära och kära, goa surfers där ute frown.gif crazy.gif smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 08:31

    Instämmer jag med!
    Hemskt finns inga ord frown.gif
    Här sitter man och är deprimerad över att det blåser för sällan! Vad är det jämfört med att behöva utsättas för ett sånt övergrep! Stackars familj.

    Jan.

  • wahine

    Medlem
    11 september, 2003 vid 09:04

    Det är fruktansvärt att detta ska drabba någon människa och mina och många andras tankar gå till hennes familj.
    Hoppas att våra politiker och vi själva kliver ur den bubbla vi lever i, man kan inte spara in på polisen och tro att vi kan fortsätta dalta med de kriminella, idag får ju brott inga konsekvenser! När sådana här händelser inträffar är det svårt att inte vara för dödsstraff…….
    Fördjävligt, det är allt man kan säga!

    //N

  • star

    Medlem
    11 september, 2003 vid 09:07

    Post deleted by Star

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 09:10

    Svar till:


    Perspektiv. Viktigt att ha kul. Ska bränna av en grym loop till hennes ära.

    [/ QUOTE ]

    Du borde nog tänka på vad du skriver, detta är väl inget att skoja om!!!!

  • newold_surfer

    Medlem
    11 september, 2003 vid 09:20

    jag håller med, men världen kan ju inte stanna för att en mäniska tragiskt går forlorad på grund av en hemskt brott!!

    Tänk om det blev sån här uppståndelse varje gång någon människa blev knivskuren, ha det som perspektiv!

  • brutus

    Medlem
    11 september, 2003 vid 09:29

    Svar till:


    Tänk om det blev sån här uppståndelse varje gång någon människa blev knivskuren, ha det som perspektiv!

    [/ QUOTE ]

    Visst. OK, men det var inte vilken nisse som helst. det var sveriges antagligen nästa statsminister!
    Ingen människa är mer värd än någon annan, men få människor har sådant inflytande över andra!
    Såren efter Palmemordet som iomed att man aldrig haffat mördaren slits vidöppna igen svider, o det är för jävligt!

    O detta på årsdagen av att jag för två år sedan stod på mitt tak i Brooklyn där jag bodde o såg två torn falla med egna ögon, fy f-n, hur mycket ska man behöva palla?

    Stackars hennes familj o stackars Sverige!
    /M confused.gif mad.gif

  • semivaken

    Medlem
    11 september, 2003 vid 09:30

    Självklart kan inte världen stanna.

    Men det är mycket mer än en tragisk död. USA började en en orsak och verkan kedja när dom startade krig ute i världen (decennier sedan), terrorattacken 11/9 var fortsättningen liksom Bali. Mordet på Anna Lindh är bara en del i denna kedja.

    Jag säger inte att det handlar om samma “gärningsmän” men att det ena är en följd av det andra.

    Världen kan aldrig stanna (“the show must go on”) men vi bör ändå stanna upp och fundera på vad som egentligen händer…

    mvh

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 09:33

    Det är la bra att det blir uppståndelse nån gång då kanske Sverige får upp ögonen och såsmåningom blir det hårdare tag mot kriminaliteten osv.
    Det är inte bara i USA det finns den här sortens brott!!
    Det är dags att Sverige vaknar upp!

    ………

  • calle_kuling

    Medlem
    11 september, 2003 vid 10:56

    *suck* Jag vill ju inte tro på det… frown.gif *suck* *suck*

    Jag har varit med om samma händelse, men då var det min kusin som gick bort. Han var 23 tror jag, för 2 år sedan. Dessutom hade han blivit en windsurfare om han levat, är jag säker på, han var av rätta “virket”.. frown.gif

    Får jag be om att undanhålla debatt här om straff och kriminalitet. Ta det varsamt, bättre att vi håller ihop än att vi splittras av starka meningsskiljaktigheter …

    *suck* stackars Anna Lindh:s familj, stackars världen *suck*

  • semivaken

    Medlem
    11 september, 2003 vid 12:03

    sant.

    en dikt av en anonym författare.

    The sweet smell of a great sorrow lies over the land
    Plumes of smoke rise and merge into the leaden sky:
    A man lies and dreams of green fields and rivers,
    But awakes to a morning with no reason for waking

    His blood has frozen & curdled with fright
    His knees have trembled & given way in the night
    His hand has weakened at the moment of truth
    His step has faltered

    One world, one soul
    Time pass, the river rolls

    It’s not enough it’s not enough
    His hand has faltered
    …. …. ……

    There’s an unceasing wind that blows through this night
    And there’s dust in my eyes, that blinds my sight
    And silence that speaks so much louder that words,
    Of promises broken…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 13:48

    Att påstå att Anna Lindhs död skulle vara en länk i en kedja av händelser som USA ligger bakom är bara absurt. Att prata om dödsstraff och “knipsa av händer” känns också extremt fel en sån här dag. Att Anna Lindh har blivit mördad är väldigt väldigt tragiskt och sorgligt. Utnyttja inte det här för att argumentera för era egna åsikter, särskilt inte såna som går emot vad Anna Lindh stod för.

  • semivaken

    Medlem
    11 september, 2003 vid 15:34

    då får jag be om ursäkt, om det kan tolkas på det viset, det var inte min avsikt. Anna Lindh hade mitt fulla stöd när hon var i livet och även nu…

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anna Lindh död…!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.