Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ännu en våtdräktstråd…

  • sourra

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 13:01

    @kvabbso 447169 wrote:

    kör i kalsonger, det e bara ungar och käringar som fryser

    Är det därför du går runt i huva och ser ut som en av Tengils undersåtar? =)

    20080120-_MG_8817.jpg

  • christian12345

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 14:43

    All Makt åt Tengil, Vår Befriare!

  • matthias

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:34

    Fick min Billabong solution gold zipperless 4/3 för ett tag sedan, har inte provat den än men den verkar ju onekligen fet. Ingen zipper och i princip helt utan sömmar.. http://www.billabongwetsuits.com vet inte om dom säljs i svedala dock..

  • christian12345

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:09
    Matthias;447506 wrote:
    [..]min Billabong solution gold zipperless 4/3[..]

    Men den ser ut att ha en zipper. Vad missar jag?

  • thorn

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:16
    Matthias;447506 wrote:
    Fick min Billabong solution gold zipperless 4/3 för ett tag sedan, har inte provat den än men den verkar ju onekligen fet. Ingen zipper och i princip helt utan sömmar.. http://www.billabongwetsuits.com vet inte om dom säljs i svedala dock..

    Om den inte har ngn zipper så blir det nog svårt att komma i dräckten, eller den kanske har kardborreband istället!

  • hengo

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:45

    Vart en Infiniti 6/5/4.. ska bli jäkligt spännande och se hur pass varm den är. Nu gäller det bara att hålla sig varm om händerna och fossingarna.

    köpte fresten från backdoor.se, 2990:- för 2008an… bra alternativ om man vill köpa från svensk dealer

  • matthias

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 16:08

    Finns både med zipper och zipperless, thörn, är du född i fjöntarp? dom har ju en fet solution fattar du väl, solution gooooold=guldlösning!

  • skotten

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 23:15

    yeah shame billabong suits suck up here in cold water

  • yann

    Medlem
    29 februari, 2008 vid 07:03

    Det blir nog bättring på det. Rykten säger att Billabong har köpt upp XCEL. Vet inte vad de kommer att göra med sina egna våtdräkter men det känns ju inte rimligt att driva två olika varumärken utan att dra nytta utav den andres styrkor.

    http://www.stokecity.ca/2007/billabong-acquires-xcel.shtml

  • sourra

    Medlem
    29 februari, 2008 vid 08:47

    Det stämmer alldeles utmärkt.

    “The acquisition is effective from 1 September 2007 and is expected to be earnings per share accretive in year one. It is anticipated Xcel will contribute in the range of 1% to Billabong Group revenue in the 2007-08 financial year.”

  • luuddee

    Medlem
    29 februari, 2008 vid 09:44

    Scotty i can just tell you that billabong not suck. they make rellay fucking good suits much varmer and nicer than the suits we ride with.. but i ordered a xcel suit yesterday fucking sweeet suits.

    @skotten 448210 wrote:

    yeah shame billabong suits suck up here in cold water

  • hengo

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 20:06

    fan ludde du kommer svettas där nere i din dräkt!! Testade min idag under vågsurfsession, iofs bara en väldigt kort stund då mina handskar var så extremt dåliga att känseln försvann bara efter några minuter…

    Svettades nästan lite när jag kom upp och var näsan helt torr förutom lite på bröstet. Ja, hade faktiskt samma kallingar under hela arbetsdagen idag! :D, riktigt fresh… På fossingarna hade jag Infiniti 7mm, sjukt goa, och varma såklart.. Snöoväder och så kallt det kan bli i vattnet

  • skotten

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 20:42

    Schaweet news, great that they are getting better at making something other than shorts and teeshirts hehehe

  • luuddee

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 08:36

    @hengo 450035 wrote:

    fan ludde du kommer svettas där nere i din dräkt!! Testade min idag under vågsurfsession, iofs bara en väldigt kort stund då mina handskar var så extremt dåliga att känseln försvann bara efter några minuter…

    Svettades nästan lite när jag kom upp och var näsan helt torr förutom lite på bröstet. Ja, hade faktiskt samma kallingar under hela arbetsdagen idag! :D, riktigt fresh… På fossingarna hade jag Infiniti 7mm, sjukt goa, och varma såklart.. Snöoväder och så kallt det kan bli i vattnet

    haha ja det e gött jag har fått min nya också. billabongen hade ju bara 4mm i armarna och den tyckte jag va sjukt varm den här har ju 5 med myspys på insidan kommer bli varm som ett as kanske inte kan använda den hehe.

  • kvabbso

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 09:30

    vem fryser??

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ännu en våtdräktstråd…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.