Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ÄNTLIGEN verkar det som Klittan ska gå av???

• ÄNTLIGEN verkar det som Klittan ska gå av???

Publicerad av surfslusken på 20 augusti, 2005 vid 13:38

Har stått standby i över en vecka nu och väntat på att DMI ska leverera en prognos som kan motivera en tripp till Klittmöller. Och nu ser de till slut lovande ut.

Nordsøen
    Søndag
    Omkring nord eller skiftende, under 6 m/s. Fra om eftermiddagen i den nordvestlige del omkring syd, tiltagende til 5 til ca. 10 m/s.

Mandag
    I den vestlige del omkring syd, 5 til ca. 10 m/s, drejende til omkring nordvest, aftagende til 3 til 8 m/s. Ellers skiftende, under 6 m/s.

Tirsdag
    Mellem sydvest og nordvest, 3 til 8 m/s, tiltagende til 8 til 13 m/s.

Onsdag og torsdag
    Efterhånden sydvest og syd, tiltagende til kuling, 10 til 15 m/s.

Som det ser ut nu blir det nattbåten från Gbg på måndag kväll allt morron båt från Varberg på tisdag.

Vilka är på????

adde svarade 19 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • basse

Medlem
    20 augusti, 2005 vid 14:58

Japp.. skall snacka med bossen på måndag och se om jag kan komma loss.

• s_boy

Medlem
    20 augusti, 2005 vid 18:44

GÖTTTT vi e två som kommer att åka på Måndag eller i morgon kväll. Hur ska ni bo eller var?

• frippe75

Medlem
    20 augusti, 2005 vid 19:08

Ska bara fixa lite… Men det blir nog tisdag kväll till Göteborg för nattfärjan mot klittan…. Tjoho..

• surfslusken

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 15:53

Nu har ju Preben & Co på DMI skruvat upp prognosen ytterligare ett snäpp, eller nästan 2!!

Ser ut att kunna bli duktigt åka av!!!

”Nordsøen
    Tirsdag
    Mellem sydvest og nordvest, 3 til 8 m/s, tiltagende til 8 til 13 m/s.

Onsdag
    Efterhånden sydvest og syd, tiltagende til kuling, 13 til 18 m/s.

Torsdag
    Kuling fra sydvest og syd, 13 til 18 m/s, drejende sydvest, aftagende til 8 til 13 m/s.

Fredag
    Omkring sydvest, tiltagende til kuling, 10 til 15 m/s.”

Blir nog kvarta i bilen tror jag. Eller om vi är ett gäng kanske ta en hydda??

• ola_p

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 16:18

13-18!! Saudan, man blir ju nästan sugen på att åka!

• vinta_kestrel

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 16:20

Det är inte utan att man blir avis på dig Ila och ni andra! Har min sista semestervecka efter 8 veckor pappaledigt och 4 veckor semester, och har först nu fattat att jag borde dragit en tur till Klitmöller när det vankades vind. Nu är det för sent – är ensam om ungarna denna veckan medans frugan är på sjukan. Suck…

• frippe75

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 16:21

FAAAAN… lillgrabben har gått och blivit förkyld….. Inskolning förra veckan ocj jag är pappaledig -> 1Sep. Det vill säga ledig hela veckan.. Har jag otur blir det till att vara hemma och torka snor 🙁

• tdk

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 16:23

Grrrrrr. hatar å jobba!! mad.gif

• adde

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 16:28

Vindguru är inte lika imponerande, däremot lovar de S 12 på torsdag kväll och lite freeeeestyle på fredag. I Varberg alltså…

/adde

• surfslusken

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 16:32

Svar till:

FAAAAN… lillgrabben har gått och blivit förkyld….. Inskolning förra veckan ocj jag är pappaledig -> 1Sep. Det vill säga ledig hela veckan.. Har jag otur blir det till att vara hemma och torka snor 🙁

[/ QUOTE ]

Sluta gnäll Frippe o sätt in mina 1000pix på mitt konto NU! Måste ju ha pilsner pengar till Brenningen grin.gif Eller du kanske e så snorig om fingrarna att du inte kan knappa på datorn? Skylla allt på stackars lillgrabben!

• jonatan

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 20:56

Ja, ni kan nog gotta er åt episka förhållanden denna vecka.. mad.gif

• s

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 06:41

Svar till:

Vindguru är inte lika imponerande, däremot lovar de S 12 på torsdag kväll och lite freeeeestyle på fredag. I Varberg alltså…

/adde

[/ QUOTE ]

Helgen i Klitti kommer nog gå av!
    Windguru stämde väldigt bra då vi var i Danmark i sommras! Det blev oftast den medelvidn de sa, eller bättre laugh.gif Det verkar som om det är enklare att förutspå då det inte är en massa land ivägen, som fallet är i Sverige som har Danmarkssurfarna som tar all vind framför oss!

/Staffan

• adde

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 07:16

Hela Scandinavien lär gå av i helgen.

30:års kalas inbokat och Basse ska på bröllop laugh.gif

/adde

• stinger

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 07:19

Äntligen nåt som kanske motverkar mitt 5noll-inköp laugh.gif

• s

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 07:32

Svar till:

Hela Scandinavien lär gå av i helgen.

30:års kalas inbokat och Basse ska på bröllop laugh.gif

/adde

[/ QUOTE ]

Och jag skall jobba på en Bostadsutställning vi har här i Götet… Men jag är ledig mellan kl.15 på lördag till kl.15 på söndag. Om jag inte lyckas muta mina arbetskamrater att jobba för mig.

Torsdag lär också gå av för då är jag bokad på möten, som föredragshållare, som utställare, på fest från kl.08 ända till kl.22!

Så torsdag, lördag, söndag lär rocka fett. Och det är ju så det ser ut på Windguru! Fuckfuckelifuckfuck!

/Staffan

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ÄNTLIGEN verkar det som Klittan ska gå av???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.