Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken idag????

  • c_c

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 07:18

    Don Cavalli, utan våtis!

  • c_c

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 07:24

    Svar till:


    Är det sista bilden på det seglet i originalutförande shocked.gif?

    [/ QUOTE ]

    He, he…Nej, här kommer en till där MC cutbackar!

  • c_c

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 07:25

    …och en sista där Basse gippar i motljuset

  • pederboy

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 07:33

    Svar till:


    Lejet var grymt bra igår. Fiiina ramper att rida och ladda på och som vanligt tokplatt mellan dem. Lite lite platt när vi stack ut vid 1730 men sedan byggde det på och ibland blev det riktigt stort ute vid piren. Tack för att alla var i Apelviken, då blev det mera plats åt mig!! laugh.gif
    Himla kul att se Peddan vara ute och rippa som man aldrig sett sidigare. Ny BRA bräda och lite sideshore i Marocko kan få vem som helst att börja rippa, cool.gif!! Bra jobbat!! Bröderna F var också där och glädjande nog hade Andreas fått upp bommen ovanför speednivån… he he. Kul som satan också att se Don C pressa upp riktigt stiliga tabeltops utan våtis. Burr

    Hade plockat ut en RWW 83’a från SP och det var en riktigt bra bräda. Den gjorde det mesta lätt. Låg skönt och lugnt i frontside och kändes snärtig i cutbacken. Lite väl lätt att tappa greppet i cutbacken kanske. Rekommenderas om du vill testa något kul.

    [/ QUOTE ]

    Kul att jag kunde underhålla lite, man tackar.
    Man kan tydligen köpa sig framgång, kostnad:
    1. Ny vågis, 370 mast, boom, 3.7 Segel
    2. 21 dagar i Marocko.
    Pris: näst intill Gratis.

    Tappa greppet i CutBack hände mig med en antal gånger. Håller med Lars_K, Det är ju coolt.
    Jag tror i och för sig att det är svårare att behålla trycket och skäret i cross-on (Lejet) jämfört med Cross-Off (Marocko Way), med tanke på att kroppen har en 180 graders vridning på toppen av vågen (Switch Stance Clue first TYP).

    Vill Segla MER!!!!
    7p
    grin.gif grin.gif grin.gif

  • mjunken

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 08:18

    Det blev Apelviken för min del va riktigt kul men som sagt en del folk.

    Hur va vinkeln i Haby jag va orolig att det skulle bli för mycke onshore? Jag känner att det börjar bli dax för en Habydag nu helt klart…

    Idag känner man i hela kroppen att man fått en bra dag på vattnet smile.gif

  • mag

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 08:19

    35+ och go känsla i kroppen efter 4 timmar med 4 & 4,5kvm igår! Delade vattnet med 5 andra glada amatörer och vågorna blev bara bättre och bättre mot solnedgången.

    Fan vad jag älskar min Quatro!!! smile.gif

  • andreas-f

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 08:35

    Sluta retas! Du har ju inte fattat nånting wink.gif !!!! När jag kör speed har jag bommen så högt så jag knappt når den om jag inte planar. Sänker den minst en halvmeter när jag åker vågor smile.gif Det var för övrigt länge sen speedbrädan fick komma ut, men dagar som igår lockar det mer att köra wave!

  • basse

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 08:48

    Svar till:


    Är det sista bilden på det seglet i originalutförande shocked.gif?

    [/ QUOTE ]

    Vad hände?? Seglade han tillbaka till apelviken också eller???

  • adde

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 08:51

    Xplyn rippade i sömmen bak vid skothornet. Christian sa nått i stil med Mattias är som vanligt kvar sist i solnedgången. Nej men där kommer han ju upp, undrar om det hänt nått… Det krävs mycket för att hålla MC på land laugh.gif

    /adde

  • c_c

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 07:30

    Svar till:


    Lite väl lätt att tappa greppet i cutbacken kanske.

    [/ QUOTE ]
    Ja denna situationen lyckades du reda ut iaf! Nu är hemsidan uppdaterad med lite bilder från i måndags: http://www.surf.exponering.se

  • basse

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 07:53

    Härligt C_C. Sååå kul att se sig själv in action!

    MOahaaaa

  • c_c

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 08:03

    Ja vad sysslar Adde med på den bilden egentligen? smile.gif

    Gissa på något av följande alternativ:
    1. Tränar vattenstart.
    2. Funderar på hur man bäst “poppar” brädan.
    3. Vilar en stund eftersom han börjar bli gammal & trött.

    Oj! Kom just på att Adde är moderator i forumet! Riskerar jag att bli avstängd nu pga personligt påhopp?! wink.gif

  • adde

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 10:32


    4. Spolar ur lite Mauisand från seglet.
    5. Kontrollerar att seglet fortfarande är i nyskick, trotts närmare 40 seglingsdagar.

    Gammal och trött förresten? det är svaret på varför “någon” valde att gå upp och fota när det fortfarande blåste laugh.gif

    Denhär var bättre:
    10_Adde.jpg

    /adde

  • basse

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 10:55

    Svar till:



    4. Spolar ur lite Mauisand från seglet.
    5. Kontrollerar att seglet fortfarande är i nyskick, trotts närmare 40 seglingsdagar.

    [/ QUOTE ]

    Va!! Har du bara 40 surfdagar??? Inte konstigt att sanden inte är urspolad ännu. wink.gif

  • adde

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 10:56

    Med 4.7 sen augusti 04, smarthead?!

    /adde

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken idag????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.