Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken lördag?

  • Apelviken lördag?

    Publicerad av drx på 7 september, 2007 vid 20:32

    Hej, ser rätt fint ut med vind för i morron lördag, fast lite nordväst dock. Är det några som ska åka ner till Apelviken och rippa? Jag funderar på dra ner till 12-tiden /Alf

    zoffe svarade 16 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • davo

    Medlem
    7 september, 2007 vid 21:19

    jag o polaren drar vid 11 hugget.

  • klang

    Medlem
    7 september, 2007 vid 22:14

    Vi är några från LBWS som också kommer upp, hoppas på fin-fin åkning 🙂

  • andersbq

    Medlem
    7 september, 2007 vid 22:20

    Hepp, men det är först på eftermiddagen som det blir vinkel och mera vind. Peaken är vid 16-18 och det vrider hela tiden mot norr, ser ut som repris på lördagen för 2 veckor sedan när det var bäst vid 20-21.

  • surfslusken

    Medlem
    7 september, 2007 vid 22:36

    @andersbq 412632 wrote:

    Hepp, men det är först på eftermiddagen som det blir vinkel och mera vind. Peaken är vid 16-18 och det vrider hela tiden mot norr, ser ut som repris på lördagen för 2 veckor sedan när det var bäst vid 20-21.

    E de du som e han Windguru?

  • mawione

    Medlem
    8 september, 2007 vid 05:00

    @DrX 412597 wrote:

    Hej, ser rätt fint ut med vind för i morron lördag, fast lite nordväst dock. Är det några som ska åka ner till Apelviken och rippa? Jag funderar på dra ner till 12-tiden /Alf

    Vadå “fast lite nordväst” ? Det är ju då det är som bäst.

  • surfmeister

    Medlem
    8 september, 2007 vid 06:52

    Är på plats runt 14:00. Verkar klart bäst mellan 14-18! Dock ser prognosen lite osäker ut, både Windguru och Windfinder säger att det ska vara ganska kasst…….

  • drx

    Medlem
    8 september, 2007 vid 07:24

    @mawione 412653 wrote:

    Vadå “fast lite nordväst” ? Det är ju då det är som bäst.

    Ja, ok sant, om man är bra på styrbordshopp :). Nu verkar det iaf inte vara någon tvekan om vinden längre, DMIs 07-prognos har sällan ljugit om samma dag förut så det blir att packa ned den trogna 4.2an i bilen idag! Ser ut att bli fint efter kl 11 nån gång ju!

  • wind-lover

    Medlem
    8 september, 2007 vid 22:21

    Riktigt bra dag i apelviken!!! Någon som fångat lite bilder från lördagen?

  • surfslusken

    Medlem
    9 september, 2007 vid 02:35

    @wind-lover 412838 wrote:

    Riktigt bra dag i apelviken!!! Någon som fångat lite bilder från lördagen?

    GRYMT stundtals i Apel ida. Dom ggr man hade tur me både vind o våg så va de nog bästa ridningen ja vart me om i Apelviken.

  • surfmeister

    Medlem
    9 september, 2007 vid 06:30

    Episk dag, bland de bästa jag varit med om i Apel! Inte de största vågorna eller den starkaste vinden (dock fint drag i 5.0) men kombinationen vågor+vindriktning……jösses vad det var najs!!

  • mawione

    Medlem
    9 september, 2007 vid 07:12

    Magisk kväll. Fick 4 och fem svängar på vågen flera gånger. Har aldrig hänt mig i Apel tidigare.

  • drx

    Medlem
    9 september, 2007 vid 09:44

    Japp, grymt bra verkligen! Det var riktigt fin vinkel när man skulle hoppa åxå får man säga, rakt på rampen! Det enda dåliga med dagen var min kassa form, kramp i armarna och benen, men man kunde ju bara inte sluta.

  • suecocabron

    Medlem
    9 september, 2007 vid 10:00

    Skitgrymt! Första gången jag seglat vågor någonsin, men definitivt något jag måste göra igen! Vindriktningen var perfekt! Nu är det kanske dags att investera i något mindre än 5.3 😉

    Lyckades för övrigt dinga brädan ganska rejält på undersidan av aktern, någon som varit med om det tidigare? Har ingen aning om hur fan det gått till…?? Masten kommer ju knappast åt där och hade jag slagit i hängselen där hade jag fått fenan i fejan, så det hade jag kommit ihåg.. 🙁

  • jeppo_f

    Medlem
    9 september, 2007 vid 10:03

    @suecocabron 412925 wrote:

    Lyckades för övrigt dinga brädan ganska rejält på undersidan av aktern, någon som varit med om det tidigare? Har ingen aning om hur fan det gått till…?? Masten kommer ju knappast åt där och hade jag slagit i hängselen där hade jag fått fenan i fejan, så det hade jag kommit ihåg.. 🙁

    Kört på en dykare?

    /jeppo

  • suecocabron

    Medlem
    9 september, 2007 vid 10:13

    @Jeppo_F 412926 wrote:

    Kört på en dykare?

    /jeppo

    Hehe, eller en u-båt kanske? Riktigt märkligt iallafall, fenan borde ju smällt i först, brädan är dingad precis bredvid.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.