Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är alla surfare flockdjur? Ska alla till Klagis?

• Är alla surfare flockdjur? Ska alla till Klagis?

Publicerad av s på 6 augusti, 2004 vid 12:07

Det är ju otroligt vilken storm det blivit runt detta lilla ”secret” spot – Klagshamn! Är alla surfare flockdjur eller har det varit sådan vindtorka i detta land under sommaren att alla är desperata????

Var det jag som startade denna hets genom att fråga om brisen fortfarande fungerar? I så fall vill jag svära mig fri från allt ansvar! Jag vill inte bli hängd då hela surfsverige tittar ut över en stilla bukt med massa sjögräs i!!!

Jag tar med mig en grill, folköl och solstol så kan jag titta på då hela surfsverige är samlat, på vattnet eller på stranden!

/Staffan

Det här låter väl inte så bra va? Med tanke på att Klagshamnsbukten är rätt stor i förhållande till andra ställen så måste väl någon klantat till sig ordentligt….

baywatch svarade 20 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • Knatte

Gäst
    6 augusti, 2004 vid 12:25

Nä, riktigt alla skall inte ner till Klagshamn… wink.gif
    Själv gör jag det enda rätta när det är vindstilla. Äntrar min havskajak och ger mig ut till havs smile.gif smile.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    6 augusti, 2004 vid 12:44

fään va OFF..

Har aldrig vart så mycket kitare i Beerlanda som de är nu o har blivit de senaste, ogillad de i början..bara för sakens skull grin.gif

visst en o annan skärm har man la haft lust o knyckla ihop, men jag tycker de e kul att de är så många som surfar/kitar där numera..blir en go omgivning.

förbud låter helt fel!

(väääst, beerlanda e inte klagsham..)

• c_c

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 13:24

Jaha, det var ju typiskt!
    Måste man till Klagshamn nu…och kameran måste väl med i vanlig ordning?!

Tar nog med mitt radiostyrda mini-mudderverk så vi slipper köpa dyra sjögräsfenor… wink.gif
    /LC

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 14:23

som sagt – ha ingen övertro till brisen men det fläktar faktiskt i träden här utanför smile.gif

• rambo_johnson

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 19:20

fan, dom e så löjliga gubbarna där. de flesta vindsurfare nuförtiden har väl fattat att kitesurfa kan vara ett gött komplement när vinden inte brallar i ordentligt, men dom gubbarna där e så jevla avundsjuka och bara vägrar acceptera att nån annan har kul medans dom harvar runt på sina pråmar i 6 sekund meter.

• tdk

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 21:00

Får hoppas att ni får seglat något nu i helgen!! Hade inte bangat för en tur till klagis.. Vind eller inte.. Uppenbarligen hade man inte suttigt ensam på playan… Men ibland måste man ju jobba lite med..

// Thomas, som bara är SÅÅÅÅ sugen nu. Hatar sommar!! frown.gif

• baywatch

Medlem
    7 augusti, 2004 vid 07:44

Jag kan segla i 6 m/s och plana med mitt 8.4 så det är nog inte problemet… För övrigt förstår jag att man diskuterar frågan. Har man inte koll på kiten är den farlig och ingen vill ju komma ivägen. Tror kanske inte att förbud är bästa lösningen dock…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är alla surfare flockdjur? Ska alla till Klagis?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.