Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing är brädan vattenfylld?

• är brädan vattenfylld?

Publicerad av anka på 26 augusti, 2008 vid 13:35

lyckades köra upp en gammal lagning i somras, gjorde en lagning för att förhindra fuktskada. nu visar det sig att brädan väger ca 1,5 kg mer än vad som sägs i specifikationen. är det som så att vikten som anges i spec vanligtvis är utan fotstroppar eller med? om det är som så att vikten skall vara med stroppar kan det då vara som så att min bräda har blivit vattenfylld/skadad.
    tack för svar / Anka

svenne svarade 17 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 13:35

Utan stroppar är vikten spec. för iaf. +/-6 % brukar också vara standard (?). Så låter lite tungt…

• challq

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 13:52

Mycket möjligt att det har kommit in lite vatten.
    Små sprickor/hål kan vara förrädiska då de kan ”suga” in vatten i brädan när man rör sej på den. Är den mjuk och sviktar runtom lagningen om du trycker med tummen/handflatan?

• tim-eriksson

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 14:30

Hur är brädorna uppbyggda? Min freewave 2006.a har fått sig en intyckning av en stålkant som är kanske 1*0.5 cm. Upptäckte inte det direkt och surfade med den 3-4 gånger för att ser upptäckas. Dock tror min far att den är tät och har inte tagit in vatten, via vetenskapliga tester som saliv på lagningen, luftskruven etc etc 🙂 Väger också OKEJ! några hundra gram mer än spec. bara.

• svenne

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 14:50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA