Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Är det ingen som kör vågor nu förtiden?
-
Är det ingen som kör vågor nu förtiden?
Publicerad av sourra på 10 december, 2007 vid 14:56Min JN-vågis som ligger rätt jäkla långt ned i listan över brädor på Köp & Sälj letar ny ägare. Sjukt go bräda med prima carve rocker. Sluta vela, slå till.
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=15685&sort=1&cat=500&page=1
sourra svarade 17 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Då hade väl inte Jezajas 5’2″ legat osåld så länge (listades första gången i oktober)? Sverige är ju som regel inte så vansinnigt stort i vågväg så man vill ju ha lite bärighet så man kan få åka PÅ vågen, inte bara köra IFRÅN vågen med kitens hjälp. Less is more när det gäller kitestorlekar i vågkörning.
Rusiak kör ju t.ex. på en 5’10” x 20″ (175 x 51cm) Bluebottle Custom och varför väljer man som Varbergslocal den storleken om det inte är för att det behövs?
-
Ähh, köp min SS SRT också när ni ändå håller på. Den har också legat inne på köp & sälj bra länge.
/Kaj(Tech)
-
Jag skrev kanske…och menade kanske lite vad jag själv hade föredragit. Sen är ju Jezajas lite moddad, kanske därför den går trögt vad vet jag.
Jag har ju hellre en snabbsvängd bräda i svenska småvågor, men jag är verkligen ingen vågexpert (trots allt, med tanke på vad vi här nere kör mest i…).
-
Moddat genom att klistra på lite extra grepp som går att ta bort med lite limlösare 🙂
Allt är orginal under, inget borrande eller liknande iaf.Klart att man ska ha den storleken, snabbare och goare 🙂
Kan tänka mig att sänka priset så här till jul om någon är intresserad.
-
Har aldrig kört med vågbräda (aldrig i så där sketstora vågor heller), men e det lönt att köpa en vågbräda för svenska förhållanden? Hur e dom å tricka med (inte för att jag gör så många trix…)?
-
Jag är ju fortfarande lite sugen på att köpa din vågbräda sourra, men som vanligt är det $ som saknas. Den var grymt kull att köra. Hoppas att man kanske slipper ut ur studentträsket snart så man kan få lite kulor och handla grejor för.
-
Blackadder;433906 wrote:Har aldrig kört med vågbräda (aldrig i så där sketstora vågor heller), men e det lönt att köpa en vågbräda för svenska förhållanden? Hur e dom å tricka med (inte för att jag gör så många trix…)?
Det är väl beroende på var man bor men i Apelviken/Läjet blir många dagar med helt okay vågor på ett år.
Det är riktigt stor skillnad att ta vågor med twintip och vågbräda iaf.
Lönt är väl en definitionsfråga, men tycker man om att köra vågor ska man definitvt ha en vågbräda.Tricka, ja beroende på storlek. Är dom för tunga och klumpiga blir det inte helt smidigt men med min 5″2 gör jag det mest basala tricksen iaf.
När man har vågbrädan på fötterna skiter man ofta i att tricka för det är roligare att leta vågor.
-
Niclas: Säg till när du har kulor så ska vi nog kunna tillgodose dina behov. Sälj mera Nasi Goreng så ska du se att det löser sig.
Svarteorm: Trickmöjligheterna är ju lite begränsade men visst fasen går det att hoppa, köra lite grabs och rolls. Vågorna blir ju generellt inte sketstora i sverige så i manhöga dyningar i läjet funkar det prima prima liksom i Viken. Börjar det bygga ordentligt kan jag tänka mig att man vill ha en lite mindre sak som är stadig i högre farter.
-
Ja, vi får se vad tomten kommer med… Han kanske kommer med en vågis.
-
…eller bara med gröt i skägget och en andedräkt som stinker hemkört med glöggessens.
Logga in för att svara.