Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det verkligen slut nu?

  • Är det verkligen slut nu?

    Publicerad av patriks på 15 december, 2009 vid 01:37

    Ständiga minusgrader, snötäcket har lagt sig och vinden viner utanför husknutan. Är säsongen verkligen slut nu, är det dags att vinterförvara sin utrustning?

    Det är med stor sorg jag konstaterar att fallet förmodligen är så. Vi syns igen 2010, jag hoppas på en kort vinter!

    /Patrik

    kinetic svarade 14 år, 4 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • kinetic

    Medlem
    15 december, 2009 vid 06:27

    Se det så här: Nu börjar is-surfing säsongen! Tyckte precis som du innan jag testade is-surfing, numera är isen mer än välkommen:)! Själv hoppas jag på en ganska lång o isrik vinter!

  • styret

    Medlem
    15 december, 2009 vid 11:11

    I skåne är det fortfarande surfbart!

  • jocke-g

    Medlem
    15 december, 2009 vid 11:26
    styret;592317 wrote:
    I skåne är det fortfarande surfbart!

    Och du ska väl med på torsdag eller????

  • snaffe

    Medlem
    15 december, 2009 vid 15:48
    Jocke G;592319 wrote:
    Och du ska väl med på torsdag eller????

    Torsdag 17 december
    Nordost, 10-13 m/s.
    Max byvind: 14 m/s.
    -3 grader.

    FAN, sticker ni ut då får jag säga att ni är hårda pojkar. Sitter nog hellre och fixar en glöggfylla.

  • trimmarn

    Medlem
    15 december, 2009 vid 15:51

    Jaa.. is NU 🙂

  • styret

    Medlem
    15 december, 2009 vid 20:21

    jag är nog på. kan hända att jag är lite schleten på torsdag men ring mig!

  • patriks

    Medlem
    16 december, 2009 vid 13:04

    Det är inte lätt att sitta inne och se hur flaggorna vajar som aldrig förr, men samtidigt veta att man förmodligen skulle förfrysa halva kroppen om man skulle försöka ge sig ut…

    Var någon i Stockholm ute idag?

  • kinetic

    Medlem
    16 december, 2009 vid 14:24

    PatrikS: Kom ner till Ältasjön eller Drevviken (vilken som nu fryser först), så skall du få testa min isbräda, du kommer bli frälst högst troligt:grin:

  • patriks

    Medlem
    16 december, 2009 vid 14:30
    kinetic;592459 wrote:
    PatrikS: Kom ner till Ältasjön eller Drevviken (vilken som nu fryser först), så skall du få testa min isbräda, du kommer bli frälst högst troligt:grin:

    Jag kommer! 🙂

  • mikael_p

    Medlem
    17 december, 2009 vid 12:59

    Solsken, vind pendlande mellan 7-10m/s. Konsitgt nog är jag inte det minsta sugen på att ge mig ut i vattnet…
    Kan det bero på att tempen visar -7???

    Ja, för att svara på den ursprungliga frågan i tråden, ja. Det är nog bara att bittert inse att man får vänta ett par månader nu innan det blir surf på vattnet igen..
    brrr…

  • cosmosurfer

    Medlem
    18 december, 2009 vid 08:24

    Kan bli julaftonssurf i Habo Ljung, blir plusgrader.

  • carrera

    Medlem
    18 december, 2009 vid 13:36

    Min granne våg surfade på Vätterstranden i går (torsd) -8 grader nordan låg på, fina vågor.. men han tyckte det var väl kallt 😉

  • blabussen

    Medlem
    18 december, 2009 vid 16:50

    säsongen var slut för två månader sedan.. provade issurfing förra året.. det var rätt kul så länge det var blank is..

    snart börjar nästa surf säsong! Då blir det fokus på shaka, ställa bakåt och vågridning, ska bli kul som fan :santa:

  • feg

    Medlem
    18 december, 2009 vid 17:41
    blåbussen;592689 wrote:
    .. provade issurfing förra året.. det var rätt kul så länge det var blank is..

    Skaffa en iceboard från http://www.blackbeard.se dom går bara bättre om det är lite snö på isen.
    Brorsan och jag har varsin och har fått några extremt minnesvärda dagar på dem. Skitkul att ligga och jaga varandra över isarna.

    /Jocke

  • v-thun

    Medlem
    19 december, 2009 vid 11:21
    feg;592695 wrote:
    Skaffa en iceboard från http://www.blackbeard.se dom går bara bättre om det är lite snö på isen.
    Brorsan och jag har varsin och har fått några extremt minnesvärda dagar på dem. Skitkul att ligga och jaga varandra över isarna.

    /Jocke

    Hittar inga priser, va fick du ge för din?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är det verkligen slut nu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.