Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är detta paket prisvärt? Nybörjartips efterfrågas!

• oscar

Medlem
    4 juni, 2008 vid 06:21

Mkt fina grejer. Fanaticen är snabb och lättseglad. En kille i Holland har seglat 39 knop med en shark vilket inte många speedseglare klarar på riktiga speedgrejer.

• kinghippo

Medlem
    4 juni, 2008 vid 06:30
  • j_man

Medlem
    4 juni, 2008 vid 08:06

Sharken är en kanonbräda, jag tror som flera här att volymen blir lagom(=tillräckligt utmanande), däremot kommer du nog vilja komplettera med ett mindre segel runt 5,5-6kvm för dagar med lite mer tryck.
    Har själv kvar min gamla 160L Shark som lättvindsbräda (väger 88kg) som jag kör med 8,5kvm. Sharken har många alternativa fotstroppsplaceringar och jag upplever den som väldigt hållbar, klarar ganska rejäla kastfall utan att spricka, vilket kan va skönt i början (HRS, High Resistance Skin)

• hanness

Medlem
    4 juni, 2008 vid 15:47

Vet inte hur just den brädan är men min Fanatic spm är en X-ray fungerar i alla fall helt perfekt för en nybörjare som seglat sommaren innan på en gammal prom.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA