Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är en NS Viper 75 mast kompatibel med NP segel?

• Är en NS Viper 75 mast kompatibel med NP segel?

Publicerad av lech på 22 mars, 2005 vid 15:40

Vill köpa en ny 460 mast med lite högre kolhalt till mina 6.4 och 7.4 kvm NP segel men försöker hitta ett alternativ till NP och undrar om en NS Viper 75 mast är kompatibel avs. mastkurva och/eller dylikt med NP segel.

Någon som vet?

///Lech

anonym-anvandare svarade 20 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2005 vid 15:46

Challengers master fungerar mycket bra till NP segel. Kör själv på en Challenger SDS 85% mast och är mycket nöjd.

• lech

Medlem
    22 mars, 2005 vid 15:52

Eller en Arrows Ultimate Move 75% kol?
    Kan få en ny för under 2000 SEK.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2005 vid 17:51

Hej. jag är väl ingen mast expert eller så. Men kör en NS viper 75 till ett NP supernova 7.0 -03. Och det funkar RIKTIGT BRA! Får alltid till riggen perfekt…likaså kör jag np search 5,8 på en NS 55 och inga problem där heller. Nu har jag ju inte testat att rigga dom med NP master men skulle förvåna mig om det skulle bli så mycket bättre..jag är hel nöjd, bra respons. Vissa andra segel har dock inte funkat lika bra för mig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är en NS Viper 75 mast kompatibel med NP segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.