Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ar pa Hawaii nu och tar en kitekurs..
-
Ar pa Hawaii nu och tar en kitekurs..
Publicerad av dadde på 26 juni, 2009 vid 19:34ALOHA!
Jag ar for tillfallet pa Maui nu och tar en kitekurs och hoppas jag skall lara mig:smile:
Ar det nagon som har erfarenhet att kopa grejer pa Hawaii? Ar det battre priser har?
Vilken utrustning skall jag satsa pa som passar nar jag kommer hem till Sverige?
Vager 90kg
182cm langForovrigt ardet kanon att vara i dette kite-mecka, goa manniskor, javligt mkt vind och valdigt mycket kitare
waimeadude svarade 15 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Det e ju bara härligt!!!
En 7a och 12a e bra beror lite på var i Sverige!! Finns OK kites för runt 5000 här
Fundera inte så mycket köp not som ser bra ut….. -
aloha dude, that is just awesome man!, sorry, never bought anything in hawaii… HugeO may be able to help though.
-
Är du på Maui så besök http://www.neilprydemaui.com Vet att Neilprydemaui brukar sälja lite beg. kites till riktigt bra priser!
Alla nyare kites är bra, köp ngt du hittar och kör på!
-
Köp något märke som är utbrett i Sverige så får du det lättare med reservdelar och får bättre betalt för den när du säljer den.
-
Jag väger exakt lika mycket och är lika lång. Jag skulle rekomendera 9a och 13, själv kör jag 14 och 10 men det är lite för stort känner jag!
-
Naish har ju egen butik
Neil Pryde säljer CabrinhaMed dagens dollakurs är det 20-30% billigare, begagnade i bra skick eller fjolårsmodeller är rena stölden!
/Magnus
-
Akta dig för solblekta begagnade kites, solen är kiteutrustningens värsta fiende. De ska vara LÄTT begagnade om du ska köpa dem.
/Magnus -
Skall du ha två drakar så e 9 & 13 bra, skulle inte tagit mindre iaf. Hittar du sedan nya kites under 10 papp så e det shysst (så länge som du slipper skatta & tulla dom) annars e det väl knappt lönt.
-
Tackar sa mycket for svaren!
Jag skall kolla runt lite och i forsta hand leta efter en 13 och se vad det ligger pa i pris.Igar nar jag hade lektion 2 blaste det ca 15s/m. Hade en 9 Naish, som jag gillade mycket, mycket kraft, 20 m lina och en nyborjarbrada. Sa nu ar man uppe och aker lite, klarar aven att vanda:smile: Och flog en bra bit oavsiktligt:grin:
Hur lang lina har ni sverige till en 13?
Bor i Goteborg -
Om 13 också är en Naish så kommer de som regel med 20 meter som standard + 4 meters extensions om man vill ha lite längre linor. Torchen kommer dock med 24 meter linor som standard.
-
sourra;556169 wrote:Om 13 också är en Naish så kommer de som regel med 20 meter som standard + 4 meters extensions om man vill ha lite längre linor. Torchen kommer dock med 24 meter linor som standard.
vad är fördelen/nackdelen med korta/långa linor?
-
Ok, generellt sett är det såhär:
Korta linor ger kiten ett mindre vindfönster så det går snabbare att köra kiten från ena sidan till den andra, vilket ofta uppskattas vid aktiv vågridning. I kiteloopar går kiten ned närmare vattnet vilket är orsaken till att somliga megaloopfreaks gillar kortare linor i hårda vindar. I och med att vindfönstret är mindre missar man lite low-end och man kan få lite mindre häng i hoppen. Dock är det lättare att skicka kiten i hårdare vindar utan att man tappar kant med brädan. Tror jag fick med det mesta där men det är fritt fram att fylla på. -
Javisst! Lina har inga planer för helgen så jag skickar henne med bussgods. Hon gillar Backgammon, gotte och draksurfning så håll med det bara så kommer hon vara på gott humör.
-
Jag kan ge dig tipset att shoppa loss på shortydräkter och kläder och sånt med surfmärken etc. de finns en hel del som vi inte får hit.
Om du väger 90 behöver du nog en ganska stor bräda typ 135*40 ish, kolla med flygbolaget så 1. De tar den 2. De inte rånar dig på kuppen.
De finns Naish där, jo Robby bor ju på ön =)./Hang loose man..
John
Logga in för att svara.