Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är våtdräkterna sämre nu?

  • Är våtdräkterna sämre nu?

    Publicerad av gadget på 29 juni, 2008 vid 11:16

    Jag köpte en Mystic Venom Steamer för ett år sedan och den har jag nog lagat mer eller mindre överallt.
    Känns som att många har problem med sina “nyare” våtdräkter medan de som köpte en för många år sedan har en som fortfarande håller!
    Tänkte köpa en ny senare i sommar och vill gärna veta om det finns någon som verkligen håller!

    (och ja, jag har sköljt av min efter varje gång i duschen)

    mania svarade 15 år, 10 månader sedan 22 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • gh0st

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 11:31

    Vette fan, för mig är det tvärtom, min o’neill psycho har fallit i bitar medan min nya Mystic Virus håller hur bra som helst.

  • hengo

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 11:39

    man får vad man betalar för kan man väl säga kanske?

  • luuddee

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 12:12

    xcel dom finare drätkerna infinity håller sjukt bra faktiskt har inte varit så nöjd med någon dräkt tidigare + att den är väldigt varm och smidig och sjukt tät. men dom kostar ju också. billabong solution gold verkar hålla sjukt bra med varm och smidig men inte lika tät som xcel.

  • eklov

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 15:15

    NPX!! har bara kört med den under våren, men verkar vara hur bra som helst. Mkt bättre än Nelprydes övriga dräkter.

  • selle

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 15:26

    HArald nyborg, Netto, rusta.. biltema.. eller nå liknande! Dom dräkterna e Hardcore och billiga!

  • annas

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 17:40

    ION-dräkterna håller grymt bra och är varma och goa

  • gadget

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 17:42
    Selle;478597 wrote:
    HArald nyborg, Netto, rusta.. biltema.. eller nå liknande! Dom dräkterna e Hardcore och billiga!

    Martin din fjant…
    Fixa en ny bräda istället så jag har någon att leka med på vattnet!

  • sourra

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 19:56

    På min Rip Curl F-bomb ultra expensive edition har sömtätningen spruckit i grenen och i armhålan. Rätt intressant känsla när det strömmar in 4-gradigt vatten kring paketet. Ska nog unna mig en Xcel jag också och eventuellt en Mystic-torris för bekväma ombyten på kalla vinterdagar.

  • thorn

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 20:01
    sourra;478703 wrote:
    På min Rip Curl F-bomb ultra expensive edition har sömtätningen spruckit i grenen och i armhålan. Rätt intressant känsla när det strömmar in 4-gradigt vatten kring paketet. Ska nog unna mig en Xcel jag också och eventuellt en Mystic-torris för bekväma ombyten på kalla vinterdagar.

    mm en Xcel 6,5,4 får det bli till vintern. provade en härom dagen och den var sjukt varm och Xcel dräckterna verkar hålla ihop bra också. Lägger man runt 4k på en dräckt så vill man ju inte att den ska va förbrukad efter ett år.

  • sourra

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 20:02

    Ripcurlen lade ned efter 1½ åroch kostade 4200 spänn. Sjukt kass bang for the buck

  • skotten

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 20:03

    wetsuits are for homos!, I had problems with my ripcurl, they just aint made for the cold waters up here.. Back home in scotland most people use mystics wetsuits and their metal rashguards to reflect heat in the winter, works real well. I rode with my crossfire all winter no worries, the xcel looks really nice too, but you pay the price using thicker neoprene in mobility.

  • thorn

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 20:16
    sourra;478709 wrote:
    Ripcurlen lade ned efter 1½ åroch kostade 4200 spänn. Sjukt kass bang for the buck

    Jag pyntade 3200 för min Neil Pryde och den är slut nu efter 6 månader det är sjukt kast. Alla andra som skaffat deras Neil Pryde 3000 Torrdräkt säger samma sak. Den släpper i alla limningar.

  • gh0st

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 20:42

    @Thörn 478714 wrote:

    Jag pyntade 3200 för min Neil Pryde och den är slut nu efter 6 månader det är sjukt kast. Alla andra som skaffat deras Neil Pryde 3000 Torrdräkt säger samma sak. Den släpper i alla limningar.

    Det är fan kasst.

  • milkman

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 21:17

    Måste slå ett slag för Pro-Limit Assault, jag kör den året runt. Kostar under 2500kr och jag har fått två garantiärenden på den hittills.. Själv byter jag varje år så jag har ingen aning hur långe dom håller men som jag ser det just nu så får man jäkla bra kvalité för rätt små pengar. Tror den säljs på de flesta fristående surfshoppar också så det borde vara lätt att få tag i.

    Alternativt så kan man köra deras nya Hybrid DL, som att ha ett underställ på sig – sjukt flexig och skön.. Men inte lika varm som Assaulten.

  • sourra

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 21:18

    @gh0st 478719 wrote:

    Det är fan kasst.

    Hehe, Wacko hade en som såg ut som ett lapptäcke av alla lagningar =)

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är våtdräkterna sämre nu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.