Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är vIndsurfare för eller emot EMU?

  • Är vIndsurfare för eller emot EMU?

    Publicerad av anonym-anvandare på 4 september, 2003 vid 08:34

    Självklart för säger jag. Vindsurfare är frihetsälskande och auktoritetshatande och ju mindre makt våra svenska politiker har över våra pengar, desto bättre. De e ju bara att kolla sista 30 åren hur mycket stålars de snott av oss och hur inkompetenta dom är. Både de röda sossarna och de ljusblå sossarna. Hade vi haft kompetentare poltiker hade vi allihop idag kört omkring på 2003 grejjer och vart på väg att ge bort dem till Afrika nu för att köpa nya 2004:or. Ja till EMU!

    anonym-anvandare svarade 20 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 08:36

    …Pengar e inte allt…

  • levieux

    Medlem
    4 september, 2003 vid 11:42

    Jag röstade igår och det blev JA laugh.gif

    Som fransman har jag desutom en praktisk erfarenhet av Euro och alltså annat än skrämselsepropaganda att bygga min uppfatning ifrån.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 11:51

    Givetvis är euron bra för länder som Frankrike, Tyskland och Italien som inte har stramat åt sina ekonomier såsom Sverige gjort för att uppfylla den sk stabilitetspakten.
    Hur det är för Sverige som ju hittills mest betalat ut en massa pengar i eu avgifter är ju en helt annan sak..
    Vi har väl ändå ett annat utgångsläge inför det här valet!?!??

  • fnassel

    Medlem
    4 september, 2003 vid 14:14

    Tyvärr är inte frågan hur mycket EU bidrag vi kommer att få betala till EU! det kvittar om vi är med eller ej, bidragen är de samma. Vad det handlar om är svenskt näringsliv på sikt och det tror jag personligen kommer gå käpp rätt åt helvete om vi inte går med.
    Dessutom har vi redan sagt JA till EU och i mina ögon är det också ett ja till EMU. Vi borde aldrig ha haft den andra folkomröstningen!!!!! Är det en union så är det!

    Jag säger JA!

    Fnassel

  • jpeter

    Medlem
    4 september, 2003 vid 14:17

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 14:57

    Debatten har blivit sned, folk pratar om hur mycket man får över eller minskar i plånboken. Vi måste se det stora hela tom Norge pratar om att gå?! Som tidigare har vi röstat ja, vi skulle inte behöva rösta igen. Jag röstar JA. hälsar, Peter

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 15:05

    Jag röstar nej. Idén verkar skum..pracka på 15 olika typer av länder samma valuta? Dessutom finns det andra värden en pengar.

  • calle_kuling

    Medlem
    4 september, 2003 vid 15:30

    Med en gemensam valuta blir europa tajtare, detta innebär inte att våra kulturer får ta stryk, det innebär ett steg för framtiden att tillsammans ta ansvar! Så ser jag det.. Men rösta ni som ni vill! Grejjen är nog att man väljer att bländas av fördelarna eller nackdelarna. Men jag är ju obotlig optimist..

    Glöm inte, det är euron/sista steget i EMU vi röstar om, inte EMU!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 15:32

    “tillsammans” Så många människor kan aldrig känna nån större samhörighet. Varför inte värdsunion o världsvaluta isåfall. Va fan ska vi med nationer till överhuvudtaget?

  • calle_kuling

    Medlem
    4 september, 2003 vid 15:38

    En världsunion kanske vore bra?!? Där ingen kan roffa åt sig orättvist mer än någon annan, där alla har ansvar för varandra och jorden?!

    Har USA nån samhörighet? Vilken samhörighet ska man begära, att alla ska vara som brödrer och systrar i en gemensam flock? Men det är klart, vår identitet som svenskar vill vi gärna inte rubba på…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 16:06

    JA är min röst! Det skall bli skönt att få en praktiskt valuta. Men visst känns det vemodigt att lämna in kronan. smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 16:23

    rösta ni ja för inte kommer det att hända något radikalt
    hälsningar finland….

  • levieux

    Medlem
    4 september, 2003 vid 18:10

    Svar till:


    Dessutom finns det andra värden en pengar.

    [/ QUOTE ]

    Och med vad köper du dina vindsurfing grejer?

    Morötter, Monopoly pengar, Bingolotter confused.gif confused.gif confused.gif

  • raggarn

    Medlem
    4 september, 2003 vid 20:12

    klockrent nej…. cool.gif
    facit finns ju redan.. när såg du en kompetent politiker
    senast .. folkhemmet är ju redan sålt av våra “kompetenta” gubbs i regering+riksdag mad.gif …all makt till marknaden.. frown.gif hur länge ska man behöva vänta på att skolor + kommuner + åldringsvård + övrig vård och omsorg ska gå med vinst egentligen!!! confused.gif jag som aktieägare vill ha utdelning…eller hur..!!!!..devisen idag är ju roffa åt dig allt du kan imorgon kan det vara försent crazy.gif
    varför tror någon att ett gäng överbetalda kostymer i Bryssel helt plötsligt kan ändra detta ..???
    och förövrigt ja-sidans tyngsta hot-argument.. vi tappar
    inflytande…..HA HA HA Sveriges inflytande i Europa
    försvann väl med Kalle Dussin eller är det någon som på allvar tror att de sk stora staterna i EU bryr sig när musen
    ryter….
    nä lägg ned och surfa istället så kommer allt att fixa sig

    shocked.gif nu ska vi väl kunna hålla igång tråden ett tag….eller???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2003 vid 20:48

    Ja-sidan äter barn!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är vIndsurfare för eller emot EMU?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.