Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Åre vecka 10.

  • Åre vecka 10.

    Publicerad av krillan82 på 11 februari, 2009 vid 16:53

    Fredagen v9 drar jag iväg me bilen till stockholm och stannar där till lördag eller söndag sen rullar fanskapet vidare mot Åre. Någon som kommer vara där vecka 10???

    tobas svarade 15 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • jonty

    Medlem
    11 februari, 2009 vid 17:52

    Är bosatt i Hålland, ca 15km utanför Åre så jag kommer befinna mig i trakterna. Nybörjare men innan dess har jag planerat att jag ska ha koll på grejerna. Kommer ta en snabbkurs troligtvis i helgen för att komma igång snabbare…

  • krillan82

    Medlem
    11 februari, 2009 vid 20:26

    Skit bra ska nämligen bo hos min syrra som bor just i hålland… På Englagård om du vet var det ligger. kan ju höras av då

  • tobas

    Medlem
    11 februari, 2009 vid 22:10

    Är välla som vanligt här och har förhoppningsvis kommit igång redigt till v.10. Besten fick dock stanna hemma över den vita säsongen så det blir fjoils för min del 😉 Har osså nästan bott på Englagård back in da dayz.

    Bienvenido / Tobas

  • jonty

    Medlem
    11 februari, 2009 vid 22:13

    Slänger med mitt nr så jag går att få tag på 0702139245. Kommer ha syrran här till tisdag v10, men hör av dej när det blir kite så får man se hur läget ser ut.

  • krixa

    Medlem
    14 februari, 2009 vid 17:33

    Jag kommer vara där och ta min första kurs 😀

  • krillan82

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 21:20

    Då börjar det närma sig 🙂 På fredag drar jag till sthlm sen vidare till åre på lördag eller söndag. Den som är där uppe och e sugen på kite får fan se till att ringa, numret ser ni nedan

  • tobas

    Medlem
    26 februari, 2009 vid 07:51

    Finfina förhållanden. Körde i måndags vid skalstugan och problemet var möjligen för mye snö 😉 Börjar osså arta sig uppe på fjället och sjön är nog fin nu. Bienvenido / Tobas

  • krillan82

    Medlem
    26 februari, 2009 vid 11:04

  • krillan82

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 07:21

    Tjohopp då va var man framme i Åre. Någon mer som e sugen på snökite i dagarna?

  • tobas

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 22:12

    Är ledig Tisdag Onsdag o Söndag denn kommande uken och eventuellt nån mer dag. Flickvännen kommer upp med natt-tåget på tisdag morgon så det kanske inte är aktuellt att dra ut direkt. Men vid fina förhållanden är ju inte hon den som bangar en schysst repa med kiten 😉

  • krillan82

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 22:21

    verkar vara riktigt kasst med vind… Ev e vi ut å kör skoter på ons eftermidag. men annars e jag hel på. Bara att slå en pling plong när ni/du ska ut å leka

  • krillan82

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 07:14

    Sådär ja… de e ju lite vind i alla fall. vad säger norrborna? Vart bär de av?

  • tobas

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 11:56

    Sydostan brukar kunna vara fin ovanför Rödkulleliften. Har en plastslajder här uppe man kanske kunde få ut. Andra tänkbara alternativ är mullfjällstoppen (alltså Duvde) endera från Linbanans bergstation eller Fjällvallen. Ett annat projekt vi är lite sugna på är att starta från Tott Berg och kita mot lillskutan o baksidan.

  • krillan82

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 18:03

    jaja jag e på precis vad som, kan ju hålla kontakten. drar söder ut igen på fredag eller lördag.

  • krillan82

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 21:11

    vafaaan. är här uppe en eller fler veckor per år, å faaan vad man svurigt åt hur mycket det blåer och hur kallt de e. Men ta mig fan smhi visar ju stiltje hela veckan. Hur mycket krävs för att köra på snö egentligen. Max denna veckan är 5 enl smhi

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Åre vecka 10.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.