Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing arendal-det börjar trycka på i inloppet

• arendal-det börjar trycka på i inloppet

Publicerad av mattiasg på 7 maj, 2003 vid 05:43

Man blir så sjukt sugen när man tittar ut!!
    Skulle tagit med grejerna till jobbet.

hellaker svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • zehlertz

Medlem
    7 maj, 2003 vid 06:34

Var du ute nåt igår?

Jag gick upp ur vattnet vid 22 tiden igår kväll o då sedan en ½timme, timme ökade o ökade vinden… dom lovade ju vridande till väst och det kom till slut.

tyvär e jag upptagen ikväll men du lär få en grymt skön dag med mkt tryck!

*har funderat på om det går att gå i vid den nya småbåtshamnen utanför volvos nya kåk där? *sitter ju också här ute i Arendal*

• mattiasg

Medlem
    7 maj, 2003 vid 07:05

Ja, det lär väl funka bra att hoppa i där. Där finns väl fina gräsytor att rigga på också. Vi får väl ta med oss prylarna nån dag.
    /Mattias

• zehlertz

Medlem
    7 maj, 2003 vid 07:24

Ja det hade varit kul att testa…borde ju funka riktigt bra på syd, sydväst och sydost som d har varit de senaste dagarna…

Har du lätt för att få med dig prylarna till jobbet?

jag kan inte komma loss förän tidigast 3 på dagarna…antar att d e samma för dig?

• anonym-anvandare

Medlem
    7 maj, 2003 vid 15:51

Hallo!

Jag sitter precis bredvid Dockside restaurangen och skulle åxå tycka det var skoj att testa. Var ut å kollade där ni snackar om en dag och det ser väl ut som man skulle kunna komma i. Vet inte hur ok det är att segla där ute, men det är värt ett test. Frågan är väl om man vågar ha prylarna på taket en hel dag???

• hellaker

Medlem
    7 maj, 2003 vid 17:47

Jag seglade faktiskt precis där idag vid 11-tiden (innan jag läste inlägget). Kom från Fiskebäck, förbi Långedrag, över farleden och vände inne vid vid den gräsytan ni pratar om.

Det kan vara bra att veta det fanns flera grynnor på mycket förrädiskt djup. Några bröt det på, andra inte…. kolla in sjökortet, så ser ni. Sen läar ön/kajen i väst mer än vad man kan tro.

Annars var det en kanonförmiddag på havet !!

• hellaker

Medlem
    7 maj, 2003 vid 18:08

Här är förresten en bit av det aktuella sjökortet. (Den röda linjen är min GPS-logg.)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing arendal-det börjar trycka på i inloppet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.