Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Arendal seglat!

• Arendal seglat!

Publicerad av speedjhanny på 26 maj, 2006 vid 11:31

Seglade Arendal igår med Larsson S-344, vi seglade från Fiskebäck på ca 10min.

Funkade fint med vinden inanför piren men behövs nog lite mer VNV för att inte vågorna ska vrida runt piren och in i viken. Finns definitivt potential i detta ställe!!!

fredrik-ygge svarade 19 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • trefyrafyra

Medlem
    26 maj, 2006 vid 13:49

Japp det var helt ok utanför Arendal.
    Men här är det plattare .(gårdagens seglings rutt)

• Knatte

Gäst
    26 maj, 2006 vid 15:08
    SpeedJhånny wrote:
    Seglade Arendal igår med Larsson S-344, vi seglade från Fiskebäck på ca 10min.

Funkade fint med vinden inanför piren men behövs nog lite mer VNV för att inte vågorna ska vrida runt piren och in i viken. Finns definitivt potential i detta ställe!!!

Kul att någon mer än LBJ, har försökt segla där :laugh:
    Skall försöka testa av stället någon gång också. Men jag tror sådana vindar som det var tisdags, hade gett optimala förhållanden i Arendal….

• fredrik-ygge

Medlem
    29 maj, 2006 vid 03:50

Seglade ni över farleden utan följebåt?

(Får man minsta problem där och det kommer en Stenabåt eller ett containerfartyg är det ju slut. Antar att Kustbevakningen inte är blid i sin syn på det heller.)

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA