Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Årets surfpremiär avklarad

  • Årets surfpremiär avklarad

    Publicerad av jonteasu på 1 mars, 2010 vid 18:53

    Folk som körde förbi habo ljung idag måste tänkt “Vafan håller den idioten på med”(Det tänkte till och med jag ett tag), men efter denna jävliga vinter och ingen möjlighet att åka skidor så skulle jag bara vindsurfa idag när chansen fanns!

    Riggandet gick bra, bestämde mig för 5.3, vilket visade sig vara perfekt senare. Och när jag snackar senare, så snackar jag efter 5 minuter hal is, 30 minuter hoppade mellan isflak och gång i vattnet klämd mellan isflaken som inte kunde bära mig, och mycket kramp i underarmarna senare.

    Väl framme vid vattnet var mina armar ganska skakis av den lången gången med brädan och riggen, och när jag väl kom upp i planning var det fan ett jävla glädje rop som kom fram och min mungippor gick upp till öronen.

    Tyvärr blev det mörkt snabbt så jag gav upp efter bara 10-15 minuter, men det kanske var tur det för annars hade jag nog aldrig orkat ta mig i land igen.

    Slutsatsen blir nog att det var fan värt det, men jag gör nog inte om det, iallafall inte denna vintern. Så nu får man vänta tills isen smälter lite mer.

    För er som tycker detta låter som någon rövarhistoria, så lägger jag upp lite bildbevis snart.

    dawwg svarade 14 år, 2 månader sedan 16 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • symon

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 19:01

    Bra jobbat! När mätaren visar +6 grader är jag game.

    Mvh!

  • jonteasu

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 19:24

    Riggar.jpg halis1.jpg igenomisen.jpg bild1.jpg bild1zoom.jpg tired.jpg hero.jpg

  • snaffe

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 19:28

    Bra jobbat. Själv väntar jag nog lite till:)

  • brutus

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 19:33

    herregud. vet inte om jag ska skratta eller gråta över sveriges surfsäsong, men vi har definitivt några av de mest hardcore utövarna i världen! själv väntar jag också, ett par, 4 månader…

  • vindsokaren

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 19:41

    Vad gör man inte för 15min surf!
    Dock riktigt coola bilder med både is och vatten som motiv.

  • imported_macts

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 19:44

    Härligt! Önskar att man kunde göra så nu i Gävle-trakten också…men det får tyvärr vänta ett tag till

  • perrapops

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 19:57

    Härligt! Hade min förra söndagen 4.7 och riktigt bra tryck:) Blir nog surf här på ön i morgon, blåser på bra nu och bör bygga fina vågor på min hemmaspot, 15 meter från havet:)

  • jonteasu

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 20:00

    Skulle haft ett lite fetare objektiv bara, eller en flickvän som man kunde övertala hänga med en bit ut på isen så hade man kunnat få rätt snygga bilder.

    Vad som också skulle kunna förklara mitt beteende förutom surfsuget är ju att jag egentligen borde tentaplugga fler dim och mekanik.

  • booman

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 21:46

    Helt rätt, helt galet!? :cool2:

    Min senaste session här i Falun var den 26:e nov, det börjar bli ett tag sen nu…

    Men kör nog ett litet tag till med vinter/snöbrädan för att stilla abstinensen…

  • hollister

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 21:54

    Respekt!

  • george

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 22:14
    Perrapops;600066 wrote:
    bör bygga fina vågor på min hemmaspot, 15 meter från havet:)

    hade inbillat mig man faktiskt surfade i havet även på Gotland. Har ni någon speciell utrustning? 🙂

    //Jojje

  • surfslusken

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 22:25
    jonteasu;600067 wrote:
    Skulle haft ett lite fetare objektiv bara, eller en flickvän som man kunde övertala hänga med en bit ut på isen så hade man kunnat få rätt snygga bilder.

    Hmmm…ja kanske oxå borde skaffa mej en flickvän man kan övertala att medverka till snygga bilder.

  • perrapops

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 22:41
    george;600091 wrote:
    hade inbillat mig man faktiskt surfade i havet även på Gotland. Har ni någon speciell utrustning? 🙂

    //Jojje

    Lite fel formuleart, jag menade på att jag bor 15 meter från min hemmaspot som självklart är havet:) Skönt att springa in och ta en varmdsuch och sen ut och köra igen!

    Nyss ute och kollade in REJÄLT stora vågor, men nu har tyvärr tempen krupit neråt igen!!

  • klang

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 23:34

    Hahaha… helt underbart… helt galet… vad gör inte plugg-ångesten…

    Själv väntar nog ett bra tag till… (pluggar ju inte)

  • bananen

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 10:56

    Ap-grymt Jonte. Jag undrar – hur var det att ta sig ut genom issörjan? Att traska ut ser ju ok ut, men att ta sig överkanten och igenom issörjan, hur gick det? på bilden ser det juut som det är en bit att simma/paddla innan du kom ut på öppet vatten. Hur gick det?

    Ute, låg det någon strö is i vattnet? Eller Kör du med sålfena? Elelr ingen fena alls 😉

    Jag är grymt sugen och var nära på det i Lördags. Skall du ut igen så plinga mig.

    igenomisen.jpg

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Årets surfpremiär avklarad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.