Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Arg insändare i Hallands Nyheter idag

  • tim-eriksson

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 20:38
    sourra;479910 wrote:
    Här har du ett rykte du kan sprida: Neven sitter och slangar en massa porr så internetlinan in i huset blir helt jävla seg. DET TAR TRE TIMMAR ATT LADDA STEFFO OCH EN VECKA ATT LADDA GMAILEN!!! NEVEN SLUTA FÖR FAN!!!

    Sitter ni på samma nätverk? Tips: Dela ut din porr mapp så belastar han inte nätet utåt. :confused2:

  • neven

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 20:51

    Hahaha, jag har varit o druckit välförtjänt öl på grannhusets takterass så jag är oskyldig! Min steffo laddar fint. Men det är klart… hårddisken är ju full med nyladdad film nu också…. 🙂

  • sourra

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 20:52

    Vi sitter på delad 100 Mbit-lina men det är inget synligt nätverk. Min dator är ren som snö (inte gul snö). SLUTA NU NEVEN!!!

  • johnk

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 22:20

    @patrikol 479717 wrote:

    Nej det är dags att det dyker upp en enda fågelskådare som har koll på hur saker och ting fungerar!

    Måste ju finnas någonstans eller?

    De finns säkert men…
    Låt mig säga såhär: Om det finns en fågelskådare som vet att vi inte är ett hot mot fåglarna så lär den personen nog hålla sig ganska tyst för att inte bli lynchad och utstött av sina ornitolog-sekt-medlemmar. Tänk dig själv in i motsatt position (d.v.s att du skulle gå on the record och säga något negativt för kitesurfing för ornitologernas räkning).

    En teori.

  • smeagol

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 16:17

    Fågelskådare: Må ni trampa i bajs och få era objektiv insmorda i levertran.

  • svenne

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 16:39
    Blackadder;479876 wrote:
    Det är ju bara det att ornitologerna vill BARA klaga och INTE prata med oss. Jag har fan försökt med alla medel utan att få kontakt med dem. Dom läser mina mejl och sen slänger de dem. Tråkigt för jag är positivt inställd till alla typer av samarbete men ornitologerna i Varberg har med all tydlighet visat att dom inte är intresserade av något samarbete. Aaaarghh…

    Är inte det en kul insändare i samma tidning, så säg…

  • kalabra

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 18:10

    fyi, satt nere i Läjesviken ikväll

  • sourra

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 18:15

    @kalabra 481101 wrote:

    fyi, satt nere i Läjesviken ikväll

    Yupp, det stämmer bra det. Respektera detta så vi inte hamnar i onåd hos kommunen.

  • neven

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 18:31
    kalabra;481101 wrote:
    fyi, satt nere i Läjesviken ikväll

    Snyggt o tydligt!

  • nic

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 19:05
    Neven;481106 wrote:
    Snyggt o tydligt!

    gäller hur långt ut?
    kohagen med?

    nic

  • blackadder

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 19:15

    Det gäller där det är badande.

  • nic

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 20:08
    Blackadder;481113 wrote:
    Det gäller där det är badande.

    hela viken eller 5 m omkrets

  • sourra

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 20:16

    Kohagen är det ju inte en enda sund själv som badar i och eftersom det inte är en strand som sköts av kommunen så gäller det inte där. Generellt med avstånd till badare på sandstranden om du kör från Kohagen är: När en vanlig, icke-kitande människa tycker det är obehagligt är vi för nära. Skulle kunna tänka mig att 50 meter är ett bra avstånd OM man nu tvunget måste vara i närheten av badande eftersom man då inte har en kite flygandes över skallen som badare. Sen är det ju bara att glömma att hoppa i närheten av badare. Använd förnuftet. Den som är inblandad i en incident med badare och strandgäster som gör att vi inte får köra längre har ett liv i tjära och fjädrar att se fram emot.

  • nic

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 20:42
    sourra;481145 wrote:
    Kohagen är det ju inte en enda sund själv som badar i och eftersom det inte är en strand som sköts av kommunen så gäller det inte där. Generellt med avstånd till badare på sandstranden om du kör från Kohagen är: När en vanlig, icke-kitande människa tycker det är obehagligt är vi för nära. Skulle kunna tänka mig att 50 meter är ett bra avstånd OM man nu tvunget måste vara i närheten av badande eftersom man då inte har en kite flygandes över skallen som badare. Sen är det ju bara att glömma att hoppa i närheten av badare. Använd förnuftet. Den som är inblandad i en incident med badare och strandgäster som gör att vi inte får köra längre har ett liv i tjära och fjädrar att se fram emot.

    Hm, jag tänker bara på att om de badande inte förstår detta av skylten så kommer det ju inte bli så bra…
    Man ska nog inte lämna utrymme för tolkningar. Det får nog bli ett varv till med geniknölarna, fast den där skylten avskräcker väl tveksamma surfare iaf å de e ju inte fel 😛

    nic

  • sourra

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 21:15

    Nej det är väldigt sant. Det får bli i v2. Eller tilläggstavla.

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Arg insändare i Hallands Nyheter idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.