Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åsa eller Lejet i morgen

  • surfslusken

    Medlem
    12 november, 2010 vid 22:18

    Har du satse på TT eller Fiskebäck, vil det ta hardt i Askimsbadet med. Så det kan variere være et annet godt alternativ.

  • doc

    Medlem
    12 november, 2010 vid 23:13

    Jag kollar Åsa kl 08 har jag tänkt. Det är ju inte helt optimal vinkel men OK, risken är att vinden kommit lite sent och det inte hunnit bygga så stora vågor men vafan. Det bygger väl under dagen. Vind ska vi nog få. 14-17 om farvandsvaesendet får rätt.

  • doc

    Medlem
    12 november, 2010 vid 23:14

    Du, Slusken – det där är inte ens nästan begripligt. På något nordiskt språk. 🙂

  • surfslusken

    Medlem
    13 november, 2010 vid 07:01
    Doc;639347 wrote:
    Du, Slusken – det där är inte ens nästan begripligt. På något nordiskt språk. 🙂

    Jo, rödvinskan e ju tyvärr ett språk som håller på att försvinna:(

  • doc

    Medlem
    13 november, 2010 vid 13:03

    Såååå bra i Åsa kring kl 11 idag. Fina stora set, ok vinkel och inte direkt underriggad med 4.0 om man säger så 😉

  • surfslusken

    Medlem
    13 november, 2010 vid 15:16

    Sååååå fint Lejet mellan 10-12 ida! En meters “set”, 0 vinkel och inte direkt överriggat me nåt mindre än 6.0 om man säger så!:( Ett par grymma skurar fick man oxå som glasyr på tårtan!
    MUTTA!!!

  • rrd

    Medlem
    13 november, 2010 vid 15:48

    Lejet på em…

  • surfslusken

    Medlem
    13 november, 2010 vid 16:08

    Som dina övriga 49 surfdagar iår har du givetvis haft en fin dag me jämn 4,5 vind, 23g varmt, strålande sol, 90 vinkel me 3 metersvågor o 19 åriga blondiner i bikini som servera pilsner på stranden.
    Hur dagen va för oss vanliga fattiga i Lejet framgår av graferna nedan, lägg sen till ösregnet o +5grader, o då snackar ja inte vinkel!

  • basse

    Medlem
    13 november, 2010 vid 18:25

    Jag vet ju att du gärna åker söder ut och seglar Slusken. Varför kommer du aldrig upp till Åsa när det är sv-vsv? Då suger ju vikarna.

    Jag var själv med 2 surfare på yttre en timme innan Peder kom ut och spolades rakt över ön på första vågen…. ho ho ho… du låg lite djupt där! Totalt överriggad med 4.2 men riggade inte mindre eftersom jag skulle upp vid 10-tiden. Fint väder också. Seglade själv jävligt dåligt men det tog Robert igen. Bra kört!

  • surfslusken

    Medlem
    13 november, 2010 vid 18:42
    Basse;639426 wrote:
    Jag vet ju att du gärna åker söder ut och seglar Slusken. Varför kommer du aldrig upp till Åsa när det är sv-vsv? Då suger ju vikarna.

    Njaa, “åka söder ut” för mej e typ Halmstad-Båstad. Lejet e mer som att rulla 500m ner för backen. Men visst, ren jävla slapprövhet av mej en dag som denna, va ju inte ens bakfull:) Lätt sen o veta allt i efterhand som vanligt, men proggen lova ju faktiskt en “hyffsad” dag i Lejet.
    Sen att ha 5min hem till kaffet, varma duschen o por…eller ja, nätsurfandet i största allmänhet e MYCKET tunga argument så här års.

  • doc

    Medlem
    13 november, 2010 vid 18:46

    Jag kanske inte ska vrida om kniven, men…

  • surfslusken

    Medlem
    13 november, 2010 vid 18:53

    Den sa ju mycke hörru?? Kurva över mitt blodtryck??

  • doc

    Medlem
    13 november, 2010 vid 20:14

    Kanske det, efter att du funderat lite över att de 18 m/s i snitt som du ser kring tidsangivelsen UTC 10 är vad vi roade oss med i Åsa, i sol och 8 grader (!) medan du rippade i Lejet. Sinker droppade in på den största (mer än masthöga) våg som jag sett live i Åsa. Vart det setet kom ifrån vete tusan… Inte direkt trångt på vattnet heller 1-3 gubbar ute mest hela morgonen 🙂

    Sen punkade det ur lite vid 13-tiden, lagom till jag packade ihop. Hoppas att gänget som kom då ändå fick utdelning!

  • lars_k

    Medlem
    13 november, 2010 vid 20:19

    Ingen rolig kurva. När jag till slut kom loss o ut på vattnet vid 15 var det guppa med 5.5 och desperata försök att pumpa igång på restvågorna från pungvinden tidigare på dan. Gav inte mkt. Aldrig mer Åsa. 🙁

  • sinker

    Medlem
    13 november, 2010 vid 23:08

    För en gångs skull råkade jag ha lite tur med tajmingen. Och det var faktiskt rätt synd om dig Lars och alla andra som blev vilseledda av prognoserna som inte stämde speciellt bra idag.

    Jag tror inte att du vill kolla på kulingvarning.nu men här får du en preview ändå.
    /sinker

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åsa eller Lejet i morgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.