Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åsa, klipp från i lördags

  • Åsa, klipp från i lördags

    Publicerad av lars_k på 14 juni, 2010 vid 15:21

    Surf hela dan i lördags. De var fedt. Hade kamera riggad på land när jag var ute. Sen filmade jag Rolle mfl. Sista timmen på vattnet vred det upp till VNV och droppade. Guppade ut med 90L och 5.5 o fick ett gäng supercleana vågor på inre revet. Epic! Fick inte det på film dock… Fanme.

    Redigerade ihop ett klipp lite snabbt. Tyvärr blev det mkt vibrationer i stativet i vinden. Fick inte riktigt bukt med det trots deshake filter. För lite inzoomat också så det blev lite väl dålig upplösning efter pan/crop i Vegas.

    Ligger på vimeo:
    [ame=”http://vimeo.com/12553567″]Ã…sa all day 100612 (short version) on Vimeo[/ame]

    Ligger en längre version där också för den som orkar.

    basse svarade 13 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • basse

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 20:05

    Ahh… trevligt Rille!

  • lars_k

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 09:45

    Tack Basse! Funderade av o an på ditt sms om resesällskap till DK dan efter. Men efter 5-6 timmar på vattnet var det bara att lägga ner. Var däckad hela söndagen. Men Middles lär ha varit fett som fan… Next time.

  • oaxen

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 10:09

    Testa att göra som jag. Lägg en stor sten under stativet, lägg en lina under stenen och fäst den i stativet så blir det stadigare. Jag använder dessutom en liten tält-clamcleat, Line lok, för att spänna linan.

  • lars_k

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 10:21

    Jo, jag hade en sten under med en spänd lina. Mest för att skiten inte skulle blåsa omkull i vinden. Huvudproblemet är nog att det är ett billigt stativ från ClasOhlson. Mkt flex i benen. Det ligger en stor bumling vid yttre revet, ska ställa kameran bakom den istället nästa gång. Borde läa bra där.

  • oaxen

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 10:57

    Jo mitt stativ funkar inte bra. 25 år gammalt och gjort för stillbild. Det blir ett Velbon 600 med oljedämpning inom kort.

  • lars_k

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 11:24
    Oåxen;617249 wrote:
    Det blir ett Velbon 600 med oljedämpning inom kort.

    Det är ett sånt jag har hehe. OK stativ för videofilmning med sin oljedämpning. Men benen är uppenbarligen för klena att stå emot 15m/s stående med max stativlängd uppe på en stor sten utan att kameran vibrerar. Frågan är iofs om det finns något stativ på marknaden som klarar det… 😛

  • jesper-b

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 16:00

    Skit i stativskak – jag tycker det var en kalasfilm!

    /JB

  • lars_k

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 06:59

    Tack Jesper! Kom över till westcoast o rippa nån gång så kanske du också kommer med i någon av mina fantastiska produktioner! 😉

  • basse

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 08:12
    Lars_K;617234 wrote:
    Tack Basse! Funderade av o an på ditt sms om resesällskap till DK dan efter. Men efter 5-6 timmar på vattnet var det bara att lägga ner. Var däckad hela söndagen. Men Middles lär ha varit fett som fan… Next time.

    Ångrar bittert att jag inte åkte själv. Det kändes galet att åka själv men efter lite betänketid kom jag på att jag ju åkt till Gislöv själv…. Lika dyrt men mycket sämre.

    Kollade mätaren i Hanstholm vid söndag lunch. 12-13 m/s i medel och 3 meters vågor/dyningar i medel.

    Den missen gör jag inte om men räknar med dig nästa gång!

  • surfslusken

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 10:52
    Basse;617381 wrote:
    Ångrar bittert att jag inte åkte själv. Det kändes galet att åka själv men efter lite betänketid kom jag på att jag ju åkt till Gislöv själv…. Lika dyrt men mycket sämre.

    Kollade mätaren i Hanstholm vid söndag lunch. 12-13 m/s i medel och 3 meters vågor/dyningar i medel.

    Den missen gör jag inte om men räknar med dig nästa gång!

    Men hur fan kan du fortfarande begå misstaget att kolla förhållande på stället man valde att INTE åka till??? De e en sak o satsa på fel häst, men bitter blir man ju först när man VET att man har gjort de!
    E ju ungefär som att ha gnorre eller nåt sånt där annat otäckt, de känns helt ok så länge man inte vet om de!

  • lars_k

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 11:10
    surfslusken;617404 wrote:
    Men hur fan kan du fortfarande begå misstaget att kolla förhållande på stället man valde att INTE åka till??? De e en sak o satsa på fel häst, men bitter blir man ju först när man VET att man har gjort de!
    E ju ungefär som att ha gnorre eller nåt sånt där annat otäckt, de känns helt ok så länge man inte vet om de!

    Kan ju gå hem också. Är ju 50-50 gambling att kolla i efterhand. Hade DK visat sej ha varit kass hade Basse känt sej som en vinnare idag.
    Liknelsen med gnorre etc är ju tveksam. Visst kanske det inte känns bra att få det bekräftat, men de där knottrorna eller svedan får man dras med oavsett. 🙁

  • bananen

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 11:29

    Riktigt najs. Fan, man kanske skulle åka upp och prova nån gång. Men kanske att gå över ån efter vatten? 🙂

  • surfslusken

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 13:57
    Lars_K;617407 wrote:
    Kan ju gå hem också. Är ju 50-50 gambling att kolla i efterhand. Hade DK visat sej ha varit kass hade Basse känt sej som en vinnare idag.
    Liknelsen med gnorre etc är ju tveksam. Visst kanske det inte känns bra att få det bekräftat, men de där knottrorna eller svedan får man dras med oavsett. 🙁

    Knottror? Sveda? Nu känner ja mej lugn igen, för allt både känns o ser ut som de ska, eller iaf brukar göra. Bra att de finns folk som har erfarenhet o koll!

  • lars_k

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 14:21
    surfslusken;617436 wrote:
    Knottror? Sveda? Nu känner ja mej lugn igen, för allt både känns o ser ut som de ska, eller iaf brukar göra. Bra att de finns folk som har erfarenhet o koll!

    Ja, du kan nog vara helt lugn. Om du inte råkar få smittan via handen på nåt sätt. Tex om du rotar runt bland grannfruns underkläder i tvättstugan och sedvanligt direkt går hem och befläckar dej själv. 🙁

  • surfslusken

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 14:38
    Lars_K;617439 wrote:
    Ja, du kan nog vara helt lugn. Om du inte råkar få smittan via handen på nåt sätt. Tex om du rotar runt bland grannfruns underkläder i tvättstugan och sedvanligt direkt går hem och befläckar dej själv. 🙁

    Ja tur att de man har i händerna inte överförs till nåt annat som dom ser ut efter nästan 7timmars surf i lördags! Uhhh….hade inte varit nån vacker syn. O dessvärre e de lite dåligt me självbefläckandet me pga av de:( Även fast man rotat bland grannkil….menar frugans grejer i tvättstugan.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Åsa, klipp från i lördags

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.