Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › åsikter!!!
-
åsikter!!!
Publicerad av anonym-anvandare på 24 april, 2001 vid 20:33vore kul å höra vad ni surfare har för relation till jollesegling typ 49:er och dylikt, alla åsikter av stort värde!
anonym-anvandare svarade 24 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 10 Svar -
10 Svar
-
Hmmm nu har la du kommit fel ???? surfmackan 2 tänk på den du pojk
-
jag skulle gärna pröva.. 49ers borde väl vara ett bra lättvinds-alternativ?
-
Jag seglar jolle när det blåser mindre än 10 m/s, har provat 49er jävligt skoj, men seglar annars mest ok jolle. Den är lite gubbig man seglar mer på skift än på fart som i 49er, men å andra sidan får man ju upp rätt go fart på sin bräda i 15 m/s.
/Magnus -
49er är ju jävligt cool, men när någon nämde det som ett lättvindsalternativ så ställer jag mej frågan hur mkt får det kosta? En Porsche är oxå ett cool lättvindsalt. (ok ytterligare några kronor dyrare men…)den går fort oberoende vind! Jag lovar, jag vet!
-
Var ute i Långedrag (lyxseglarnas paradis här i götet) i helgen när det var så fint väder. Såg ett gäng som for fram som skållade troll i vad som för mig (väldigt okunnig om segelbåtar i allmänhet) såg ut som Hobbie Cats, men med modernare riggar än vad jag sett tidigare. (Typ starkt inspirerade av windsurfingriggar, i material, genomgående lattor skärning etc).
Någon som vet vad dessa kallas? Hade varit roligt att pröva på någon gång.
/johan
-
Tornado, med nya riggen, nytt storsegel och gennaker.
-
en begagnad 14-fotare är väl inte så dyr? den har ju vissa likheter med 49ers..
-
grymt korkat, totalt förstörd en bra katta med att sätta på gennaker, bidrar bara med tråkigar undanvindar
Logga in för att svara.