Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åsikter om Gaastrakitar

• annas

Medlem
    25 maj, 2003 vid 11:53

Gaastra är riktigt bra kites!! Lite lika North vad det gäller mycket tryck /bottendrag. Kör 16.5 12 och 8 kvm. De större kitarna har riktigt mycket tryck, men är ändå ganska snabba och man kan hålla dom länge (dvs stor range). 8an gillar jag för att den inte känns så stirrig som vissa små kites kan göra. Dessutom är dom ganska förlåtande och lätta att vattenstarta. Dvs kör hårt, du kommer inte att ångra dig!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2003 vid 12:16

Det där lät bra det, kanske gaastra inte är så dumt då! Men jag blir inte chockad precis att du skryter om gaastra när man ser att du är med i TEAM GAASTRA! 😀 Men helt ärligt, är gaastra bättre än naish, wipika, north m.m. Är helt grön på kitesurfing så jag tänkte köpa utrustning efter att ha gått kursen!
    Vi syns på vattnet!

• hugeo

Medlem
    25 maj, 2003 vid 13:13

jag tror Naish har dom mest gedigna kitarna på marknaden, men va fan allt utom Wipika är kanonbra.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2003 vid 14:55

Någon som kan säga något om Cabrinha Co2?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2003 vid 15:46

Vad jag förstått så var det stora problem med wipika förra året, eller? Inga reklamationer kunde göras mm..

Kan meddela att mannen bakom dåvarande wipika nu gör sina kites i Gaastras namn (vem som helst med en cool produkt kan köpa rätten att använda namnet Gaastra)…så jag skulle vara lite restriktiv och verkligen höra mig för hur reklamationer mm fungerar.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2003 vid 15:56

Tack för informationen. Har den pellejönsen börjar leka med gaastrakitarna ska man nog söka sig till ett annat märke. Så naish och cabrina är de som fungerar bäst då, även om man ska lära sig kita?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2003 vid 16:17

Vad är det för snack om mannen bakom wipika nu gör gaastra, när hittade du på det? Vem menar du förresten?

• richi

Medlem
    25 maj, 2003 vid 17:22

Ta även en titt på vad Slingshot har att erbjuda! Drakarna är de mest välsydda drakarna jag har haft att göra med! När man köper en kite så ska den inte bara hålla en säsong utan flera…

Gå in på vår sida för mer info!

Mvh

/Rikard

0709-903896

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2003 vid 18:09

Jo, men jag valde att köra Gaastra för att jag tycker att de har jättebra kites.
    Hugo, prova Gaastra innan du säger att Naish är bäst.. Vadå att Wipikasnubben gör Gaastra??!!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2003 vid 18:34

Den eviga disskutionen om vilken drake som är bäst.
    10% hänger på kiten och 90% på åkaren. Faan Robby hade rippat skiten ur alla oss med en AR5 från 2000.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2003 vid 07:39

Förmodligen är det inga problem nu när han kontrolleras av Gaastra och de säljs genom seriösa återförsäljare.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2003 vid 18:28

Det blir nog slingshot eller naish….pratade med en av er idag på telefon, johan tror jag att han hette. Det lät verkligen bra lär jag då säga! Ska ta en rejäl funderare nu!

• hampe_

Medlem
    27 maj, 2003 vid 04:49

Tjena,

Är du intresserad av Slingshot så passa på att köpa hos Kitepower denna och nästa vecka så får du en våtdräkt med på köpet.

Jag vet att detta är smygreklam men vår länk på steffo har inte kommit upp än smile.gif

• annas

Medlem
    1 juni, 2003 vid 10:45

Läs om Gaastra i senaste Kitesurf (engelsk tidning) – fick jättebra kritik

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2003 vid 14:29

Gaastra gör jävligt bra kites, punkt slut. Funderarde själv på att kontakta dem ang spons innan jag provade nya Cabrinha.

/Peps
    Team Cabrinha

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åsikter om Gaastrakitar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.