Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åsikter om Gaastrakitar

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2003 vid 19:38

Tycker det är lite väl många av de som svarar som är teamåkare eller företagsägare för att det skall bli trovärdigt. Jag är en nykläckt kitare som har 6-7 år bakom mig som vindsurfare. Jag valde Cabrina Co2 efter en gedigen research och jag är mycket nöjd med min 16m2. Cabrina ägs av Neil Pryde som är ”state of the art” när det gäller vindsurfing segel odyl. Enligt min åsikt borgar det för kvalitet. Kiten är lätt att hantera och detalj arbetet på sömmar etc är 5-stjärningt. Jag har varit ute med den 6ggr och jag har från första gången planat och gjort enkla vändningar. Det är för mig ett mycket gott betyg till kiten som beter sig exakt som jag förväntar mig av den.
    Andra kitar är säkert bra, det jag har sett har förvisso inte imponerat på mig. Mitt val var enkelt när jag var i din sits!
    /HCH

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2003 vid 07:50

Det är svårt för oss som inte är sponsrade att ha åsikter med tanke på att vi inte har provat så många sorter.. Själv har jag provat typ en Naish, Wipika, Airrush och North, och skulle nog personligen föredra North för den verkar vara stabilast i luften och funka bäst när det blåser dåligt (bor man i gbg har man fått vänja sig vid byigt samt svaga vindar)

Men jag skulle tippa på att det är mycket smaksak samt att man måste köra ganska mycket med varje modell innan man kan avgöra om draken är bra eller inte… Skulle oxå gissa på att en del drakar har längre inlärningsperiod än andra men är roligare när man väl lärt sig att hantera dem..

/Henrik ”honk”

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2003 vid 09:45

VAd är det för snack, du är tydligen nybörjare och vet inte mycket om kiteboarding. Klart man ska söka information och få svar, men varför köpa de naish eller annat när gaastra har en kite som är bättre och billigare, du får en kite och bräda för under drygt 11.000kr motsvarande få du ge 13.000kr. Har själv sålt mina naish för säsongen för byte till gaastra. Läs testerna av dem och se att de rockar fett. Det handlade ju att inte köpa grisen i säcken

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2003 vid 15:22

Tro det eller ej men jag kommer att köpa gasstrapaket. Gick kitekurs och använde gaastra och tyckte de fungerade bra. Dessutom är priset helt överenskommet. Inte helt fel att få klämma på kiten och köpa grejorna i samma stad som man bor i. Man slipper med andra ord köpa kiteutrustning i södra sverige som man aldrig har känt på, det är verkligen som att köpa grisen i säcken det! Nu har man snart gaastra både på windsurfingseglen och kiten, kanske dags att bli sponsrad snart…hehe!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2003 vid 15:52

Köoper G – spot 14m2 samt GCB 170, vad tycks om det köpet?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åsikter om Gaastrakitar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.