• Publicerad av roding på 6 september, 2008 vid 06:50

Har ju en liten fråga. Vet ju att den optimal vinkeln är SV i askim, men om man som jag är ute efter att köra lite lätt och bara lära sig just nu funkar det att köra när det bara är S då också?
    Om inte vilka är dom bästa nybörjarspottarna i GBG beroende på vindriktning?
    och ja, jag har varit inne på GWC:s hemsida och kollat med där står bara en vägbeskrivning och i vilken vinkel spotten funkar bäst och inte om dom är bra för nybörjare.

johnjrambo svarade 17 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • johnjrambo

Medlem
    6 september, 2008 vid 07:15

Björlanda is the shit. funkar på sv-nv. (även på syd, nord o nordost men det är överkurs).
    Björlanda är lång grunt över hela viken, plattvatten, när man blir sugen på lite småvågor aka dynings skvalp kan man ta sig ut i farleden o avancera ett steg.
    PERFEKT nybörjar ställe enligt mig.

Askim fungerar på ssv-vsv.
    Det går även att surfa på ren sydlig vind men då finns de bättre ställen, om det blåser syd i askim har du en mycket liten begränsad yta att surfa på + att det kommer vara byigt som i BYIGT.

Torkelstorp är oxå ett solklart alternativ bland nybörjar spot.
    Funkar på syd-sv.
    Detta stället har liknande förhållanden som björlanda, plattvatten o långgrunt i viken osv..valmöjlighet finns, plattvatten o långgrunt eller ”vågor” o vattenstart.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA