Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Askim onsdag sw 15!!!!!!!!!

• Askim onsdag sw 15!!!!!!!!!

Publicerad av anonym-anvandare på 11 december, 2000 vid 09:39

Be there prognoser ser väldigt bra ut för onsdag! + 9 grader och kuling sw!
    Nästa helg blir det kallare så kanske sista gången för i år!?

ola-h svarade 24 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ola-h

Medlem
    11 december, 2000 vid 10:44

Varför inte ta Varberg eller något annat ställe med vågor istället. För mig blir det nog Åsa.

Ola H.

• fredrik-b

Medlem
    11 december, 2000 vid 10:55

Hej Ola
    Vart någonstans i Åsa kör du?
    Mvh
    Fredrik

• grinchen

Medlem
    11 december, 2000 vid 11:55

Om man hinner ner innan mörkret kommer vill säga…

• anonym-anvandare

Medlem
    11 december, 2000 vid 12:10

Antagligen Stenudden vilket innebär ilsken lokalbefolkning och båtägare i hamnen som inte gillar surfare, långt att kånka på grejorna, rullstensstrand, inga hopp, lång kryss, mycket sten i vattnet, ibland kort men bra vågridning på W-WSW. Jag har inte seglat där utan bara varit där och spanat.

• ola-h

Medlem
    12 december, 2000 vid 08:29

Ja, det finns en del, skall vi säga logistiska och kulturella, problem med Stenudden. Det där med lokalbefolkningen är mycket tråkigt. Alla är inte otrevliga och ogästvänliga med förvånansvärt många visar upp en inskränkthet som är rent av häpnadsväckande. Vi är flera som försökt prata med dem, men det verkar i stort sett meningslöst. Jag tror ändå det bästa man kan göra är att hålla så låg profil som möjligt och vara så trevlig och medgörlig man kan, även om båtägarna gormar på. Dessutom: PARKERA INTE NERE VID HAMNEN utan hundra meter upp på parkeringen. Det verkar inte finnas något som irriterar båtägarna så mycket som en bil nere vid vattnet. Troligen kommer hela vägen förr eller senare bli avstängd med en låst bom och ju lägre profil vi håller desto längre kanske det tar.

Hur som helst tycker jag seglingen i Åsa är extremt bra när det funkar. Det blir snabba vågot med bra vertikal och kraft som är vida överlägsna dyningarna i Varberg för vågridning. I mitt tycke är detta värt lite extra konkande på utrustningen, lite jobbig sjösättning (om det är stort), 5 minuters höjdtagning och en och annan påseglad sten (trasiga fenor och fenboxar är nästan helt ofrånkomligt i Åsa om man rider vågor).

Det tråkiga är att det fungerar så sällan. Det blir inte riktigt bra förrän det är MYCKET vind från en riktning nära väst (med med lite, lite syd i). Att hoppa går egentligen bra, men inte samma vända man rider vågor. Vill man hoppa får man i princip ta lite höjd på invägen.

Ola H.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Askim onsdag sw 15!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.