Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Askim tidigt imorgon (Söndag)

• Askim tidigt imorgon (Söndag)

Publicerad av johnk på 12 juli, 2008 vid 22:46

Jag står upp 5-6, kollar vinden och drar till Askimsbadet för lite surf om det ser bra ut. Vore kul om någon mer än hundkroken gör mig sällskap!

Skriver igen när/om jag åker.

johnk svarade 16 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • johnk

Medlem
    13 juli, 2008 vid 03:46

Är i Askim strax efter 6.

• johnk

Medlem
    13 juli, 2008 vid 11:29

Askim levererade. Det var vinden i vänster öra – tuta och köra, för jag hade hela viken för mig själv i 3 timmar. Vind, värme och sol 😀 Blev inga pauser på land då eftersom hundkroken var värsta asocial, så det fanns gott om tid för tre nya trick.

De é gött å leva (med lånad bil)

Sen blev det en total anstormning av nybörjare. Någon frågade ”hur landar man” efter att jag sprungit och stoppat honom för att bli indragen vid stenmuren (där det satt massa folk). För en annan fick jag förklara att det inte är en bra idé att ”bara göra lite åttor” framför lekplatsen när det är 11 m/s i byarna med en nyuppackad kite efter att ha gått en kurs. Hallå vafan är det för säkerhetstänk som lärs ut i kurserna egentligen?! Inga incidenter innan jag gick för en timme sen iaf…

EDIT: Killen som frågade hur man landar hade också gått kurs.

• nic

Medlem
    13 juli, 2008 vid 12:16

Skrämande med kurserna. Frågade du var han gått kurs?

Grattis till din session iaf.

nic

• proddan

Medlem
    13 juli, 2008 vid 19:10

Frågan är om instruktörerna meddelar sina kursdeltagare att 9 av 10 kiteolyckor händer på land?? Köra åttor på en blöt gräsplätt i byig askim- vind är inte världens smartaste ide gäller även erfarna kiteare…
    Men det var trevlig i askim idag lite vind och massor av sol..tjejen fick iaf köra bodydrag så nu är hon ”hooked for life” 🙂 kite for life eller ?

• johnk

Medlem
    13 juli, 2008 vid 21:24

proddan: Så det klickade alltså? Ska försöka få dit tjejen en solig dag 🙂

nic: Nej, jag frågade aldrig vem de gått kurs hos. Kom inte på tanken förrän i efterhand. Minst två av dem hade nog tagit kurs i askim iaf eftersom de inte kände till fler spots. Ska fråga om jag ser dem igen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Askim tidigt imorgon (Söndag)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.