Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Askim=SKADOR eller?

• Askim=SKADOR eller?

Publicerad av snygging på 15 oktober, 2003 vid 10:51

Har kitat ett fåtal gånger i Askim och flög rakt i i berget till vänster då jag var nybörjare och skulle launcha kiten och fick en kast vind. Är det fler än jag som har skadat mig i Askim i kastvindarna för varje gång jag är där ser jag folk som skadar sig eller tappar kiten i träden.
    Man kanske skall ha en varningsskylt om riskerna och vilka vindriktningar som fungerar i viken eller andra råd för viken. Sunt förnuft brukar hjälpa men i början vet man inte alltid hur farligt det kan vara eller hur man undviker riskerna. Tänkte bara kunde vara intressant och få höra om fler har skadat sig i Askim. Tacka vet jag falkenberg stabil vind och sandstränder, tyvär liten bit o köra från göteborg.

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 11:18

kasnke räcker med betong är hårt borde gå o applicera på sten också lycka till

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 12:23

Jo da! En kastvind drog iväg med mig för 3 veckor sedan. Jag körde en 9 m2 och skulle hoppa och oj vad jag flög, ganska högt men framför allt mycket långt och landade på 1,5dm djupt vatten. Jag tappade luften och bröt några revben, inte så skönt. Men jag hade tänkt innan så jag hade en Jofa hjälm med galler, den räddade nog mig lite i fallet. Sen var det bara att sälja draken och brädan för att köpa nytt nästa år. Peter

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 15:22

Eeeh…Que??

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 15:36

låter som ett ställe att undvika…men asså god damn vad det händer saker nu.

• danielsan

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:57

Finns ju alltid risk att åka in i piren som sticker ut en bra bit…
    Sen finns det även en stenmur som ligger dold i vattnet… och en hel del andra stenar på botten om man hamnar på fel sida…

Annars är det inte några problem där… Det är ju alltid en risk när man launchar på land, finns berg, taggtråd och bassäng man kan hamna i om man har otur.

Jag har bara fått sy i foten en gång efter jag har kitar där…

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 19:17

Sveriges framstjärt.

• danielsan

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 19:20

med andra ord: den viktigaste delen…

• pepa

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 04:52

Man kajtar inte i Askim om det inte är perfekta förhållanden, framförallt inte om man är nybörjare!!!

• andi_j

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 06:41

Tjena
    Jag fattar inte hur ni har lyckats skada er i Askim?? Men jag säger som Peps ” åk aldrig där om det inte är rätt förhållade” då blir det väldigt byigt.

Andi_j

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 06:46

Jag bodydraggade in i piren i Askim men jag klarade mig helskinnad…Efter det passar jag mig för det stället. Den bästa vinden går ju mot piren, illa!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Askim=SKADOR eller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.