Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Auktionsdags: Bjud hem Vågbräda!

  • Auktionsdags: Bjud hem Vågbräda!

    Publicerad av ola_p på 8 december, 2006 vid 09:14

    Tänkte testa auktionskonceptet… Funkar det bra så kan det vara läge för ett auktionsforum/auktionsmodul. Men börjar på konfen för att utvärdera…

    Jag känner att jag börjar samla på mig lite väl många vågbrädor (4st). Auktionerar därför ut en Goya Wave 66 till högstbjudande. Ta tillfället att skaffa nått för dom dagarna som verkligen är bra. 😉

    Jag har ett reservationspris, postar en notering när någon bjuder över det. Alla bud är bindande.

    Skickas brädan sker betalning i förskott, alternativt med intenetgirot om så önskas. Köparen står för ev. frakt.

    Auktionen pågår till den 18 DEC kl 19:00.

    Objektbeskrivning:

    Goya Wave 66, 2005
    Längd: 241cm
    Volym: 66l.
    Bredd: 51cm
    Vikt: 5.3kg
    Rek. Segel: <5.0

    Har själv seglat den med 5.0 4.4 och 3.7, funkar grymt. Med en sån här bräda så blir 3.7 dagarna episka istället för en kamp.

    Själv väger jag knappa 70 kg, och tycker detta är rätt size på en allroundvågis.

    Brädan är strukturellt ok, dvs. inte mjuk nånstans. Har en del mindre dingar och färgskrap, men har inte tagit in nått vatten.

    Stropparna är helt oanvända. (Stropparna av samma sort som monterad bakstropp på bilderna) Fenan uppvisar visst slitage.

    Fler större bilder

    alexasu svarade 17 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • donpedro

    Medlem
    8 december, 2006 vid 09:57

    Jag bjuder 1500:-

  • frippe75

    Medlem
    8 december, 2006 vid 10:25

    @donpedro 353429 wrote:

    Jag bjuder 1500:-

    HAHAHAHa och så vill du ha 1700:- för din 2001:a….

    Ola ledsen att jag kladdar på din tråd men jag hade så tråkigt 🙂

  • ola_p

    Medlem
    8 december, 2006 vid 10:29

    Bara du lägger ett bud så får du kladda… 😉 eller du kanske vill slå till på 06an istället?

    (Och auktioner brukar väl börja på rätt låga summor, eller?)

  • donpedro

    Medlem
    8 december, 2006 vid 11:25

    @frippe75 353432 wrote:

    HAHAHAHa och så vill du ha 1700:- för din 2001:a….

    Ola ledsen att jag kladdar på din tråd men jag hade så tråkigt 🙂

    Min 2001 e ju i mycket fint skick utan dingar osv. Och sen ere ju som sagt aktion varför lägga ett jätte högt bud först?

  • jonatan

    Medlem
    8 december, 2006 vid 11:34

    Jag har kört brädan ganska mycket i höst. Jag väger ca 78-80 (tror jag) och den funkar grymt bra när man har bra tryck i 4.7-4.0 och säkerligen hur långt ner i segelstorlek som man vill (för min vikt). Men vill man rida riktigt långsamma vågor är den nog lite liten för mig. Hade jag inte haft för många vågbrädor själv (trasiga och beställda inräknat) så hade jag lagt ett bud själv!

    Kanske är jag partisk, men jag har skrivit vad jag tycker.. Brädan syns för övrigt på min avatarbild.

  • piotr

    Medlem
    8 december, 2006 vid 13:12

    Verkar nice bräda, Åsakörd kanske..
    Bjuder 2000
    Peder

  • surfslusken

    Medlem
    8 december, 2006 vid 15:58

    @frippe75 353432 wrote:

    HAHAHAHa och så vill du ha 1700:- för din 2001:a….

    Ola ledsen att jag kladdar på din tråd men jag hade så tråkigt 🙂

    Ja, Frippe75. Nästan i klass med när du ska sälja allt möjligt bråte du har. Lite förvånade att du inte körde din klassiska spontan komentar när nån (annan än du själv) ska sälja nåt:

    “De låter dyrt tycker ja!”

    O du Frippe, de inte bara har tråkigt, du ÄR tråkig. Nu när du får umgås me dej själv kanske du får lite förståelse för hur vi har det när du hänger me oss!

  • Oregistrerade

    Gäst
    9 december, 2006 vid 06:32

    @surfslusken 353510 wrote:

    Ja, Frippe75. Nästan i klass med när du ska sälja allt möjligt bråte du har. Lite förvånade att du inte körde din klassiska spontan komentar när nån (annan än du själv) ska sälja nåt:

    “De låter dyrt tycker ja!”

    O du Frippe, de inte bara har tråkigt, du ÄR tråkig. Nu när du får umgås me dej själv kanske du får lite förståelse för hur vi har det när du hänger me oss!

    Det är skönt att din avatarbild visar sanningen av dig som surfare….
    Sittandes i surfbussen strax efter kaffen överlycklig att dagens surf ställdes in så du kunde åka hem och runka istället….. wanker

  • KdK!

    Gäst
    13 december, 2006 vid 14:14

    2500:-

  • ola_p

    Medlem
    13 december, 2006 vid 14:18

    Lite mer identifikation än så behövs, skicka ett pm eller maila till ola [punkt] persson {snabel A} gmail [punkt.] com om du inte vill lämna mer identifikation på forumet.

    Mvh Ola

  • ola_p

    Medlem
    18 december, 2006 vid 08:05

    Och idag kl 19 avslutas auktionen…

  • oaxen

    Medlem
    18 december, 2006 vid 08:07

    Är högsta budet 2500 kr?

    / Patrik

  • ola_p

    Medlem
    18 december, 2006 vid 08:10

    Japp, möter inte riktigt reservationspriset än. Men nästan.

  • KdK

    Gäst
    18 december, 2006 vid 10:09

    2700:-

  • ola_p

    Medlem
    18 december, 2006 vid 10:33

    Då kan väl anse att reservationspriset är mött.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Auktionsdags: Bjud hem Vågbräda!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.