Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Badområde habo ljung

  • pjoter

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 17:12

    @skotten 484688 wrote:

    yeah but there are stones and old naked people there

    precis.. inte så bra faktiskt..

    De micke vill är att vi inte alls kör innanför bojarna under hans högsäsong.
    å självklart kan man göra undantag vid -5 å drivis men inte annars. å definitivt inte nåt hoppande eller tappande av drakar mm innanför bojarna. Tänk på att alla badare kommer inte från stranden utan en del går i från bryggan också så bryggan räknas som badställe med.

    SÅ FÖR ATT GÖRA DET ENKELT KÖR VI INTE!!!!! I BADOMRÅDET UNDER SOMMARMÅNADERNA.

    Kommer själv inte hänga så ofantligt mkt i habo så ni som bor på stranden där kan väl hålla ordning, finns lite planer på roligheter där nästa säsong så paja det inte genom att bete er korkat är ni snälla.

  • mjersen

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 19:43

    @pjoter 484704 wrote:

    SÅ FÖR ATT GÖRA DET ENKELT KÖR VI INTE!!!!! I BADOMRÅDET UNDER SOMMARMÅNADERNA.

    står detta på info skyltarna med? annars måste man ju kuta runt o waina på alla som inte e inne på steffo o läser..

  • jonaish

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 19:55

    Kan ni inte bara ta å skriva i den tråden, som ni startade vid den här tiden föra året oxå???

    Jag tycker fan de här är svineri på hög nivå å ingen lär sig med åren!

  • luuddee

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 21:08

    ja tycker det är en sjukt bra idé att förbjuda allt surfande innanför bojjarna sommartid hur svårt kan det vara att hålla sig utanför. det skapar en mycket bättre relation till micke som ändå kan säga nej till vår framtid i habo utan diskussion. blir också mycket lättare att man alltid ska hålla sig utanför istället för att var och en ska tolka vilken dag som är “baddag” eller om det finns folk på stranden som vill bada..

  • skejtar_henke

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 21:18

    Men då tycker jag vi klubbar det och bestämmer oss för det fårn och med nu…

  • skejtar_henke

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 21:19

    Lämpligast är väl typ att medans camingen är öppen så gäller det.. Låter det vettigt?

  • wibban

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 21:20

    Absolut

  • pjoter

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 22:29

    Då e de klubbat. Nån som kan kolla in den skylten som redan sitter där å skriva ihop en ny skylt å skicka en beställning till hugo?
    behöver helst tre skyltar där eftersom ingen jag pratat med iår haft en aning några regler eller bojar. Tror vi behöver 1 där den är nu, 1 rakt ner på stranden och en där vi brukar gå över vallen. Borde synas lite bättre då.

    kan inte fixa skyltar själv då jag e på väg till uddevalla och en mer eller mindre datafri zon. Nån som kan ta på sig den uppgiften så vore de super!

  • stellan

    Medlem
    24 juli, 2008 vid 09:34

    Aloha – Habo kitepolizie och Uber regelmaster här.

    Jag är den som medlat fram reglerna med Mike under alla år. Dock har jag inte varit så aktiv detta år men har kontakt med Micke. Jag hade ett möte med Micke idag och lyssnade på honom.

    Problemet är två st:

    1. Skylten syns inte
    2. “Baddags” regeln efterlevs inte

    Micke bestämde att mellan 15 juni och 20 aug är det totalförbud i badzonen. Basta!

    Så… Sprid ordet!

    Jag sätter ihop nya gula skyltar. Mindre men fler.

    Thats it!

    Ska försöka få upp skyltarna nästa vecka.

    Mvh

  • wibban

    Medlem
    24 juli, 2008 vid 09:38

    Lyyyyyysande Stellan

  • patrikol

    Medlem
    24 juli, 2008 vid 16:57

    @Stellan 484818 wrote:

    Aloha – Habo kitepolizie och Uber regelmaster här.

    Jag är den som medlat fram reglerna med Mike under alla år. Dock har jag inte varit så aktiv detta år men har kontakt med Micke. Jag hade ett möte med Micke idag och lyssnade på honom.

    Problemet är två st:

    1. Skylten syns inte
    2. “Baddags” regeln efterlevs inte

    Micke bestämde att mellan 15 juni och 20 aug är det totalförbud i badzonen. Basta!

    Så… Sprid ordet!

    Jag sätter ihop nya gula skyltar. Mindre men fler.

    Thats it!

    Ska försöka få upp skyltarna nästa vecka.

    Mvh

    Bra Stellan vi diskuterade det för ett tag sedan, jag föreslog också att det enda som funkar är aldrig innanför bojarna.

  • kitemaster

    Medlem
    25 juli, 2008 vid 08:19

    Vad sägs om att fästa ett “simhallsrep” med floaters mellan bojarna? Då bör man hålla sig borta, och så är det tydligt även om man är dysläktiker.

  • christian12345

    Medlem
    25 juli, 2008 vid 09:45

    Simhallsrep är en bra idé! Mycket mer effektivt än bojar.

  • patrikol

    Medlem
    25 juli, 2008 vid 22:08

    @christian12345 485034 wrote:

    Simhallsrep är en bra idé! Mycket mer effektivt än bojar.

    Låter som en ovanligt dyr lösning.

    Finns kanske någon med en liknande billigare lösning.

  • christian12345

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 17:12

    Så dyrt behöver det inte bli. 100m polypropylen för samma pris som en flaska morgan!
    http://www.byggplast-batprylar.se/Article.aspx?ArticleNo=11091

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Badområde habo ljung

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.