Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bakbeslaget på bommen???

• Bakbeslaget på bommen???

Publicerad av sode på 27 oktober, 2005 vid 07:08

…dvs uthalsmojängerna, och då främst på en NP kolbom som min (ca -02, 180-2xx cm). Beslaget är av den modellen som har 2+1 (ovansida+undersida (eller tvärtom, kommer ej ihåg)) rullar att dra tampen genom.

Hur sitter detta fast med själv bommen? Mitt beslag lossnade vid e´n liten vurpa och det var ju först efteråt som man började studera konstruktionen i detalj. Är det helt enkelt bara typ en kraftig popnit, vilket jag trodde var fallet när jag började syna den närmare? Glad i hågen började jag borra bort resterna av det som satt kvar i bommen (=niten som jag trodde), men hejdade mig när jag tyckte att det fanns alltför mycket material där… Inte kan det väl var så j-kligt att det längst bak i bommen finns ”material” att dra fast en vanlig skruv i, och att det inte alls är nitar som används?? Kollade på min NP 150-180cm wavebom, och där liknar det nog en nit iaf, inget”skruvbart” åtminstone…

F ö var detta sista gången som jag bara drog tampen genom de övre blocken, skulle jag dragit även nere skulle ju belastningen varit fördelad åt båda håll, och jag skulle förmodligen ha sluppit skriva detta inlägg… hoppas det räddar nån fellow surfer’s dag nån annan gång bara…

anonym-anvandare svarade 19 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 09:16

Samma sak har hänt mig, fast med min North Kol boom från 2002-2003, mins inte säkert..men det jävla bakbeslaget var fastlimmat med ett tugggummi.

Men jag har tejpat med silvertejp, å bomen är ”hel” ännu trots hård körning,iofs har ena låsklossen för justeringen gått av(silvertejpar ner en skruv i hålet)och själva grepp vävnanden har släppt på derverse ställen..håller mer eller mindre i kol där framme smirk.gif

Good shit..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bakbeslaget på bommen???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.