Senaste nytt Forums Vågsurfing Bali/Indonesien

  • Bali/Indonesien

    Publicerad av astaire på 28 juni, 2004 vid 14:07

    Så en fråga som jag antar att folk ställt en miljontals gånger. Men som ny, rookie här inne på detta forum ställer jag frågan ändå…Hur mycket deg måste man ha med sig till Indo/Bali om man vill stanna i en sisådär 2-3 månader? Då under tiden leva ett behagligt liv; köpa lite prylar såsom nya surfshorts, surflektioner, mat, bira, surfbräda, flygbiljett,boende etc…

    zoolander svarade 19 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • zoolander

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 11:34

    30000 i fickmoney.. du kommer att gå vilde på alla surfbutiker där! oxh då har du nog lite pengar över när du kommer hem. och så måste du ju så klart åka och dyka och göra annat skitpå gili trawangan!!!!!!!!!!!! och glöm aldrig det du!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 18:20

    ska du bara leva, hotell, käk, öl.. så kan du leva på 3000 spänn i månaden.. ska du köpa grejor, räkna att det kanske är 50% på märkes grejor som typ quick etc. räkna på det så kanske får du en uppfattning.. men 30000 i fickpengar på 3 månader..hmmm… lite väl safftigttycker jag nog..

  • patrikol

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 18:47

    Ja Johan han e snorrik han! wink.gif Målis och allt!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 20:16

    Jag levde på 22000:- ungefär, på 4 månader.
    Ska du surfa eller supa?

    /Lars

  • tuco

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 22:13

    + att om du ska vara över två månader så moste du antingen skaffa visum eller ut ur indo eller muta tullen “villket jag föredrar”
    ty man får bara ett turist visa som recker i två månader och att skaffa visa är fan omöjligt (jag har alldrig lyckats) och om du ska ut ur indo så kostar det runt 2000 kr och om du ska muta tullen så kostar det också runt 2000 + att det suger kuk att sitta på en jävla buss jävul i fyra dagar för du moste vara ute ur bali i minst ett dyngn.
    om du vill ha tag i en snubbe som fixar det mästa från chippade playstations till pass stämplar till fabriks nya brädor till inköpspris smile.gif gå till Naruki surf shop på poppis II, fråga efter Ecko han försöker inte lura dig häller, en bra pajk heltängkelt, lycka till cool.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 22:55

    Tuco:
    man måste ju ansökan om turistvisum på ambassaden i Sthlm nu förtiden för att ens få komma in i landet. Tror du det funkar att fixa stämpel ändå efter 60dgr?

    /Lars

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 08:51

    VAAA!!
    det va som fan, ja jag var senast på bali 2002 men saker har tydligen hänt,,,men det borde inte vara någe problem, men är det fortfarande två månader man får stanna ?.
    Men bail, jag gillar ju bali som fan men bli inte för upphängd på det det bästa surf jag haft var i elsalvador, lite dyrare men fan så mycket mindre folk i vattnet “jag och mina 2 amigos smile.gif” och minst lika feta vågor jag har lagt upp lite bilder från elsalvador och nicaragua, men det är klart det finns ju inte lika mycket damer där och vi bodde i hängmattor i 6 månader crazy.gif

  • tuco

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 08:54

    fan att det ska vara så jävla svårt att logga in sig, min jävla idiot mad.gif wink.gif

  • waverider

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 13:32

    du tuco…
    hur va elsalvador? skulle va shysst med lite info.. planerar lite lång trip så lite tips skulle ju va shysst. indo har man ju varit i men lockar jäklig mycket ändå.. men mellanamerika värker ju jäkligt coolt också.. hur står det till där borta med, säkerhet, spots, kostnader, och själklart vågor, säsonger etc.. shysst med lite svar.. tack!!

    /jazze

  • tuco

    Medlem
    2 juli, 2004 vid 19:27

    vi flög in i mexico city och ut i panna ma city, och det var inte bali om jag säger så, det hände lite mer, i kort het, så blev jag kniv hotand i la libertat el salvador där även våran tyske rummskamrat drungknade och våra israeliska väner blev rånade på sitt rum med machete, hagel givär och pistoler på allt och då menar jag allt, fan dom lämnade bara tandborsten crazy.gif
    MEN det har sina ljusa sido också och dom är ljusa som fan smile.gif vi hadde ingen surf i hela mexico, hur ofta ser man puerto escondido platt i två väckor,,,,jo på vintern, då är det nämligen stormar i alaska regionen och med mexicos form så kommer inte swellet riktigt in dit.
    vi var tre svennar som alla är ganska stora så det hjälpte nog när vi reste i central amerika “med rån risk” men tar man inte risker så slipper man onådiga “utgifter” i vissa städer så höll vi oss inne när solen gick ner du förstår dom,,,nä vissa rån mördar dig för dina solglasögon och det säger jag inte för att värka tuff, vi,tre 190 cm och 90 panner tunga var fan inte tuffa där, men det är bara några få städer som är så faliga, och dom är i elsalvador, undvik le libertat och med den staden punta rocas staden är vilda västen och surfbrytet är bra MEN argagalna loccols.
    ett bra ställe är el zonte 30 min söder om la libertad,
    där kan ni bo på surfcampet om ni har fett med deg och gillar japaner…..
    vi bodde hos el teco som är ett gammalt hor hus under inbördeskrigett men som har sadlat om till ett laid back “surf camp” där kan ni bo i 2-3 mans rum med och utan toalett eller i hängmatta viket är att föredra om ni har myggnät för det blir jävligt varmt i rummen och där man spänner upp hängmattan har man itsickt över surfen, och det är det bästa som finns att vakna upp och se kärleken rulla in med en stark kopp java i näven och veta att det kommer bara vara vi tre och typ 4-6 loccols som är hur soffta som hälst grin.gif
    Jo guattemala är skit, vi hittade ingenting iallafall men jag ångrar inte att vi stannade där en månad, där hyrde vi hästar och lekte cowboys ett tag det var fett som fan.
    sen nicaragua var vi på massa stellen som var bra men ett som stack ut var popoyo (finns bilder under galleri) det var helt sjukt bra vänster höger fast vänstern funkar bättre och sen om ni är lite galna så kan ni tästa “det ytre revet” i tuben får man LÄTT plats men en SL buss, “under hela tiden vi var där så bröt det perfeckt men ingen där”
    att ta sig dit var ett mission i sig, först kliver man av bussen och du ser inget hav sen trackar du genom jungel som efter ett tag blir ett träsk som sen blir till en flod, där det är omöjligt att tasig över när det är högvatten och du får vadasimma med packningen på huvet (coolt som fan wink.gif )
    sen kommer du fram till “campet” som består av en parkeringsplatts och en skabbig restarang, det suger att bo där men surfen är den bästa jag haft,,,,nånsin
    när vi kom dit första natten så var det slacksmål med sten och flaskor presis där vi spänt upp våra häng mattor crazy.gif
    det var sådär.
    nå ja costarika är costarica, som bali fast istället för ossys i surfen så är det amerikaner och det är ju ännuväre (förlåt alla amerikaner)
    panama han vi bara med ett ställe Santa Catalina för vi reste med buss genom hela skiten och det är inte att rekomendera ni kommer att ha ett h-vete i tullarna men ni som varit på Bali vet ju hur man ska tas med korupta poliser $$ mad.gif
    men om ni tar bussen så kommer ni få se vad en fullpackad buss är wink.gif och bussarna är gamla avlagda americanska scollbusses du vet såna gula disel vidunder.
    jag årkar inte skriva när hur och varför di ska surfa där det är det alltid nän som gjort bättre

    http://www.wannasurf.com/spot/Central_America/El_Salvador/el_zonte/index.html

    http://www.wannasurf.com/spot/Central_America/El_Salvador/k59/index.html

    http://www.wannasurf.com/spot/Central_America/El_Salvador/punta_mango/index.html

    http://www.wannasurf.com/spot/Central_America/Mexico/Oaxaca-Chiapas/Puerto_Escondido/index.html

    http://www.wannasurf.com/spot/Central_America/Panama/santa_catalina/index.html

    lite spotts och lite info jag kan skriva mer andvänbar info sen nu moste jag såva ha det

  • patrikol

    Medlem
    3 juli, 2004 vid 06:59

    Härlig story och läckra bilder! smile.gif

  • waverider

    Medlem
    10 juli, 2004 vid 22:11

    låter jäkligt shysst det där. men jag är jäkligt velig angående vart man ska bege sig. men det ordnar sig säkert.. men tack för ett jäkligt inspererande svar!
    thanx!
    /Jazze

  • zoolander

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 18:28

    ja, 30 är kanske och ta i.. men vaffan kostar en res dit då.. den går ju på runt 8, då är det ju bara 22 kvar att supa bort! skit i å surfa, det suger pung ndå!

  • tuco

    Medlem
    15 juli, 2004 vid 01:42

    jag säger ingenting så har jag inget sagt,,,,,fan jag kan inte motstå, för detta är väll ett surf forum och inte ett sup forum,
    och du kan ju dra till kos eller nått resan dit kostar nog inte så mycket och du kan supa 28 tusen laugh.gif crazy.gif confused.gif wink.gif

  • zoolander

    Medlem
    15 juli, 2004 vid 12:27

    he he he he he he he he he he he he he he

    jag är för jävla rolig jag!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Bali/Indonesien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.