Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bäst spots i skälderviken?

• bäst spots i skälderviken?

Publicerad av anonym-anvandare på 22 maj, 2003 vid 18:09

finns det plats at kajta i tex råbocka om man travar bort en lång bit? tycker stranden brukar vara rätt full hela vägen…

hur är det om det blåser på ordentligt, rätt tomt?

//staffan

sirgomez svarade 22 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2003 vid 18:42

Tjena!
    Jag var i Råbocka och kitade några gånger förra sommaren, bl a i eftermiddagssjöbris en typisk solbadardag i juli cool.gifmed massa folk vid campingen och restaurangen, trots detta var jag i princip ensam bara genom att förflytta fläsket några hundra meter söderut! Stranden är JÄTTEstor!
    En nackdel, om du är nybörjare, är att den inte är speciellt långgrund…
    Kör hårt!

/Bjarne

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2003 vid 18:53

fint, jag vet att det är djupt snabbt det är det jag vill ha, tycker habo är lite för grunt.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 maj, 2003 vid 21:13

Hej!
    Om du ska kita i Ählm så gör du det bäst i ”Sibirien” som är den sydligare delen av stranden inget folk och lite långgrundare än i norra och inget folk även på sommaren. Vägbeskrivning: Kör till området Södra Utmarken(södra Ählm) sedan under järnvägen och igenom skogen så är du där!

-team Ählms bastubadarsegelsällskap-

• sirgomez

Medlem
    26 maj, 2003 vid 07:21

i helgen var det faktist riktig långgrund – typ efter 200m kunde man ff stå. Annars som J säger är det Sibirien på sommaren som är bäst.

T
    -team Ählms bastubadarsegelsällskap-

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA