Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa 5/3 våtdräkten för runt 2000kr?

  • hbgkitare

    Medlem
    14 september, 2009 vid 08:42

    http://www.realmeurope.com/mens/wetsuits-558

    Jag och Larssa beställde här ifrån och kostade 1600 Kr inkl. frakt.
    Här helnöjd med min, köpte en utan dragkedja och snygg som attan.
    Ville ha en röd men fanns inte i min storlek, Larssa tog en röd!
    Samma material som Mystic Crossfire så vinden inte kyler ner dig!

  • maramas

    Medlem
    14 september, 2009 vid 09:04

    Ok, hur lång tid tog det innan ni fick varorna? Jag vill ha min våtdräkt ASAP efter löning så att jag kan hinna kite.a så mycket som möjligt innan det blir för kallt! 🙂

  • maramas

    Medlem
    14 september, 2009 vid 09:07

    Förresten, hur kommer du i dräkten utan dragkedja? Jag har svårt att förstå hur man kan ha en tillräckligt stor öppning för att lätt komma i, utan dragkedja och utan att det läcker.

  • arnolderik

    Medlem
    14 september, 2009 vid 09:41

    Tja!

    Jag rekommenderar prolimit. Jag hade själv en prolimit assault 5/3 och den va varm och go som satan. Tyvärr skadade jag mitt knä och då klippte man sönder dräkten på akuten… köpte då en ny NPX zealot 5/4 på rekommendation hos surfers. Den är betydligt kallare och dessutom inte 100 proc vindtät vilket gör att man fryser lättare när man chillar på stranden/riggar etc. Prolimit dräkten har jag bara possitiva erfarenheter av och har hört samma av flera andra som också är nöjda. Skulle undvika npx av ett annat skäl också och det är att den dessutom efter bara ca 15 användningar börjat gå sönder i sömmar, tejp har lossnat samt gummisköld på bröstet har släppt i limmning. Hur som helst santsa på en dräkt med “gummi” som är helt vindtät. Puh! nu fick jag skriva av mig lite.

    Lycka till!!

  • larssa

    Medlem
    14 september, 2009 vid 09:56
    Maramas;575793 wrote:
    Ok, hur lång tid tog det innan ni fick varorna? Jag vill ha min våtdräkt ASAP efter löning så att jag kan hinna kite.a så mycket som möjligt innan det blir för kallt! 🙂

    Marcus fick sin dräkt på två dagar och jag fick vänta fem arbetsdagar

  • hbgkitare

    Medlem
    14 september, 2009 vid 10:16
    Maramas;575795 wrote:
    Förresten, hur kommer du i dräkten utan dragkedja? Jag har svårt att förstå hur man kan ha en tillräckligt stor öppning för att lätt komma i, utan dragkedja och utan att det läcker.

    Töjbart material! Svårt att förklara men det går lätt att ta sig i den och den är tät. Lite knepigare att få av innan man kommer på tekniken eller får hjälp av en kompis.
    Dräkten finns med dragkedja också om man hellre vill ha det!

  • sourra

    Medlem
    14 september, 2009 vid 10:40

    #1 för att dräkten ska hålla dig varm i vinter är att den sitter tight och bra. Prova gärna dräkten innan du köper så du vet att den sitter bra.

  • skanepaul

    Medlem
    14 september, 2009 vid 11:12

    Mystic utan tvekan av dräkterna du räknat upp!

    Sjukt bra dräkter helt enkelt, har aldrig haft strul med en Mystic.

    Sen är det väl en smaksak med enkel eller dubbelneopren, förr ville jag bara ha enkelneopren men desto duktigare du blir ju mer rörlighet vill du ha och då går
    enkelneopren bort helt enkelt. Plus att dubbelneopren är betydligt slitstarkare!

  • maramas

    Medlem
    14 september, 2009 vid 11:26

    Ja DL vill jag att den ska vara. Såg inte att Mystic-dräkten i listan var SL.

    Kanske den här då?

    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=29&products_id=606&osCsid=98255d7b1537ceb2fa87d569228b8eac

    Också Mystic fast med DL.

  • yann

    Medlem
    14 september, 2009 vid 11:48
    Maramas;575793 wrote:
    Ok, hur lång tid tog det innan ni fick varorna? Jag vill ha min våtdräkt ASAP efter löning så att jag kan hinna kite.a så mycket som möjligt innan det blir för kallt! 🙂

    Med en bra 5/3 kan du köra hela vintern så länge det är plusgrader i luften.

    ArnoldErik;575802 wrote:
    Den är betydligt kallare och dessutom inte 100 proc vindtät…

    Det låter kallt! Om den inte ens håller för vinden så är den ju långt ifrån vattentät. :tongue:

  • brushanen

    Medlem
    14 september, 2009 vid 11:50

    O´neill Epic 5/3 kostar 1990kr hos Robsport.se
    En grymt bra och slitstark allrounddräkt.
    http://www.robsport.se/default.asp?show=1&varuid=&lid=39&ulid=70&lid2=1

  • skotten

    Medlem
    14 september, 2009 vid 12:11

    wat the hell… there is a reason most of the pros use mystic… the sales pitches are starting to get outta hand on steffo now.

    2000 spent on mystic will give a far superior suit.

  • yann

    Medlem
    14 september, 2009 vid 12:18

    En grej som kanske inte så många tänker på som kan vara bra att fundera över är om man vill ha enkelneopren på magen eller ej. Enkelneoprenet biter fast i selen och gör att den inte glider runt lika mycket. Om man gillar detta eller ej är ju en smaksak men personligen så föredrar jag duppelneopren på magen så jag kan dra runt selen lätt när jag kör toeside. Kör man twintip kanske man gillar att selen sitter still?

  • maramas

    Medlem
    14 september, 2009 vid 12:28

    O´neill Epic 5/3 verkar grym!!

    Svårt att välja, men nu står det mellan dessa tre:
    * http://www.robsport.se/default.asp?s…ulid=70&lid2=1
    * http://www.ontopsports.com/catalog_2…87d569228b8eac
    *http://www.onwater.se/index.phppage=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1899&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=36

    Så för att göra det extra intressant och dra igång en rejäl diskussion frågar jag, vilken hade ni valt? Kanske någon med erfarenhet från två eller rent utav alla tre av dessa modeller?

  • maramas

    Medlem
    14 september, 2009 vid 12:29

    O´neill Epic 5/3 verkar grym!!

    Svårt att välja, men nu står det mellan dessa tre:

    Så för att göra det extra intressant och dra igång en rejäl diskussion frågar jag, vilken hade ni valt? Kanske någon med erfarenhet från två eller rent utav alla tre av dessa modeller?

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa 5/3 våtdräkten för runt 2000kr?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.