Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bästa bom val
-
…10-12 ÄR stabil vind, jag menade från 10-12 och betydligt mer i byarna.
-
Men… om man kopplar loss sig från draken sjunker man inte då? Eller ska man köra med väldigt stor bräda?
-
Svar till:
Pan, fungerar det då?
[/ QUOTE ]
Den är skit bra funkar varje gång… garanterat! det enda man kan sakna är en depowerstrap men det går och eftermontera om man vill ha det, jag har byggt om den lite (satt dit en depowerstrap) för att den ska passa mig men det är inget man måste göra…
bommen (pinnen alltså) är kanon och du får all hårdvara som behövs färdigt och ihopsatt i paketen när det dyker upp på posten, om du sen som jag känner att du måste bygga om allting så är det inga problem…
-
Pan och Lars,
vad kostar respektive bom då?
Punchout – om det är sand i den då?
/H
-
Det verkar ju vara som Joysticken är den ”renaste” lösningen trots allt. Ska ta och kolla in den i verkligenheten. Ja jag vet, helt otroligt men ibland måste man ut i den också.
-
Men vad händer om man kör med en hand och bommen vid knuten? löser den inte ut när man trycker för att svänga?
-
Punch out systemet fyller sin funktion som det säkraste systemet. Dilemmat med det hittills har varit att om man är brutal i sin körning så kan man lösa ut det av misstag. Ocean Rodeo har fixat detta på de nya bommarna. Vet inte exkat hur. Dacon.biz är importör och har säkert mer info.
-
Kan ju inte direkt säga att JAG har varit brutal snarare vinden och vågorna. Fan, jag har alltid lyckats pricka in antingen för lite vind eller för byig som när jag gick kurs (15m/sek och byigt) eller som i SF, alltför stora vågor för mig.
Nä, jag behöver en brutal bom snarare.
/H
Logga in för att svara.