Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa Kite resemål!

  • Bästa Kite resemål!

    Publicerad av otg på 18 oktober, 2002 vid 13:21

    Vi är tre killar på 16-17 som skall åka på en liten kiteresa nu till vintern. Plånböckerna är relativt tunna fast suget starkt.. Vi undrar var är billigast och bäst att åka?? Spanien?? Fuerteventura?? alla förslag välkomnas, gärna lite länkar också??

    Vänliga hälsningar/ Olle, Erik, Erik tongue.gif

    anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • mav

    Medlem
    22 oktober, 2002 vid 15:31

    Tjena Otg! grin.gif

    cabarete tror jag är ett alt. 2000 för boende o mat… flyget lär nog kosta…. kanske ändå är billigare än fuerte ventura… får kolla upp det.

    Chill on.

    Mav. cool.gif

  • mav

    Medlem
    22 oktober, 2002 vid 15:32

    ajustd glöm inte att fixa det jag fixa åt dig!!!
    cs. wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2002 vid 16:28

    Hejsan svejsan!
    Egypten Röda havet kan köpa en billig resa dit för runt 1500-2000kr där finns två ställen att välja på.
    Hurguada Magawish hotel or Safaga Holiday inn. Hör efter med Sara om ni är intreserade kontakta henne på perlerup@hotmail.com

  • kitelife

    Medlem
    23 oktober, 2002 vid 20:49

    eller Bengan och micke (tha knife) på;
    Hugget

  • melker

    Medlem
    23 oktober, 2002 vid 20:58

    Hur är det med folk ? Är det lite yta och mycket folk eller får man yta att köra på ? Några bra flygbolag ?

  • kitelife

    Medlem
    24 oktober, 2002 vid 15:43

    Vi blir ett gäng som åker till Hugget någonstans runt den 15:e januari häng på om du har möjlighet…

  • preppie

    Medlem
    24 oktober, 2002 vid 16:06

    Vad är det för storlekar man kör med därnere? Blåser det konstant runt 10 m/s eller mindre,mer?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 oktober, 2002 vid 06:48

    Hur länge tänker ni vara borta.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 oktober, 2002 vid 07:32

    vilket flygblag åker man med om man ska resa billigt för 1500-2000??? jag hittar bara resor för 15 000…. vad kostar det att bo på Hurguada Magawish hotel eller Safaga Holiday inn??

    cool.gif
    Mav.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 oktober, 2002 vid 07:44

    vi tänkte dra i två veckor, antingen över jul/nyår eller runt påsk. vi är två/tre killar som åker iväg. och försöker hålla priset så lågt som möjligt crazy.gif
    standarden spelar ingen roll så länge som det är varmt, sandiga långa stränder, fina flickor och stabila vindar. cool.gif

    hälsningar.

    Mav.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 oktober, 2002 vid 13:07

    Hallå era laxfittor!
    Men sydafrika då? Hört att de ska va billigt där nere!!!

  • otg

    Medlem
    25 oktober, 2002 vid 22:20

    Hmm… Vad är Hugget för nått? var ligger det?

    / Otg

  • kitelife

    Medlem
    26 oktober, 2002 vid 07:01

    Hurghada egypten…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 oktober, 2002 vid 10:47

    Ett prisvärt alternativ, där det är bra kitesurf spottar är Spanien och Mar Menor (ett innanhav som är 2×1 mil). Jag var där för 2 veckor sedan och vi var ett 30 tal kitesurfare som låg och körde !
    Flyg till Alicante är billigt och då det gäller boendet så kan man alltid hyra av någon Svensk som har radhus brevid stranden smile.gif

    /Mvh Lars S

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 oktober, 2002 vid 18:01

    Hejsan svejsan!
    Jag är Sara med hatten in som var i skanör i somras vet vad jag menar.
    Ok egypten….åk med fritidsresor eller falklaritsen eller Apollo. Syrran lyckades tilloch med hitta en resa för 900kr.
    Vill ni bo på mitt hotel kostar det mellan 18-26 euro per person i dubbel rum inclusive frukost och middag och jag tror även Bengan kan ge er liknande priser. Mitt hotel är ett holiday inn 4 stjärnor och jag är i Safaga vinden här blåser 1-3 beufort mer än i hurguada. normal kite storlek är wipika ´7-9 meter.
    vill ni veta mer hör av er till
    perlerup@hotmail.com

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa Kite resemål!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.