Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Bästa snowkiteselen?

  • Bästa snowkiteselen?

    Publicerad av skydive på 24 februari, 2014 vid 14:51

    Hallå!

    Använder en Mystic Warrior III på vatten men den hamnar på sniskan när man snowkitar. Köpte en Ozone Access Sele med spreader bar som var kanon att dra pulka med men kroken hamnar rätt mycket på sniskan där också vilket gör det knepigt att nå bommen.

    Vad är era era erfarenheter kring selar och snowkite?

    nissar svarade 10 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • karl-petter

    Medlem
    24 februari, 2014 vid 15:17

    Jag kör med en gammal ProLimit sittsele som precis moddat med öglor för pulka. Testade i helgen och fungerade super. Den sitter där man satt den. Enda nackdelen är om det är rejält blåsigt som igår och man har en foildrake med mycket grunddrag och har den mycket i zenit. Då tenderar den trycka in lite i magen då kroken inte har någon avlastningsplatta bakom. Ej heller lämplig att hoppa med då man sitter i kopplat i höften.

  • nissar

    Medlem
    24 februari, 2014 vid 18:23

    Jag kör en vindsurfingsittsele, Gaastra Race Harness, man når bommen bra när fästpunkten är låg, ser inga problem med att hoppa med den. Skönt att kunna knäppa upp spännerna runt låren om man måste gå långt om det slutar blåsa.

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Bästa snowkiteselen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.