Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa våtdräkten?

  • milkman

    Medlem
    5 januari, 2007 vid 16:01

    @Virena 357716 wrote:

    Äh! Killar det är bara att sluta kissa i dräkten som gäller:smirk:!

    Man kan tycka det men det löser ju inte problemet är ju att hålla övriga kroppen varm också, nedanför knät på ena benet räcker inte långt. 😀

  • eklov

    Medlem
    5 januari, 2007 vid 16:07

    kör med shorts utanpå, så löser sig allt…

  • virena

    Medlem
    5 januari, 2007 vid 16:14

    @Milkman 357739 wrote:

    Man kan tycka det men det löser ju inte problemet är ju att hålla övriga kroppen varm också, nedanför knät på ena benet räcker inte långt. 😀

    Nu vet jag inte om det är min svenksa skriv- eller läsförståelse som är dålig:wink: Jag menade iaf att sluta kissa för att slippa slita dräkten.:smile:

    Du Jens, min chef vill köpa sådana där braiga handskar som jag köpte av dig. Jag borde snart få provision:wink:, tredje paret jag fixat nu. Har du kvar min adress så kan du skicka dem dit. Han vill ha medium.

    Virre virrpanna

  • fifi

    Medlem
    5 januari, 2007 vid 16:17

    Mysic håller jag med om och sen har jag alltid hört bara goda saker om ION.

    Lillsyrran har en neilpryde o den pajja i sömmarna redan 2:a användningen:(
    Jag har också en Neilpryde 5/3 från 2003 som håller skitbra fortfarande…kanske bara på senare år de har sunkat ner sig lite…

  • topy

    Medlem
    5 januari, 2007 vid 19:37

    Håller med NP Håller inte måttet. Jag kör med ION och Maui Magic Inferno, den är jag nöjd med.
    MVH Tomas

  • milkman

    Medlem
    5 januari, 2007 vid 19:40

    @Virena 357741 wrote:

    Nu vet jag inte om det är min svenksa skriv- eller läsförståelse som är dålig:wink:

    Du Jens, min chef vill köpa sådana där braiga handskar som jag köpte av dig. Jag borde snart få provision:wink:, tredje paret jag fixat nu. Har du kvar min adress så kan du skicka dem dit. Han vill ha medium.

    Haha.. Det är nog jag som har taskig läsförståelse, och sen har jag i svaret uppenbara skrivproblem med svenskan. DOH!

    Ligger i kuvert. Är hos dig på tisdag tippar jag.
    Vi kan snacka provis ifall du kan hjälpa mig bli av med 3 st Underground FLX32 brädor som blivit kvar. 4500 för dom är billigt! Känner du nån? 🙂

  • lars_m

    Medlem
    5 januari, 2007 vid 23:54

    I Skåne er det Mystic som gäller för många. I Danmark e O’neill, Quiksilver og Ripcurl ganske populärt til exakt samma klimat (paddlemodellerne, da dom e sjukt fleksible o sköna)… Se till at köpa en som inte er smoothskin, da dom går sönder snabt.

    Matthew i Red Snapper på Friisgatan,Malmö har Ripcurl: http://www.redsnapper.se/

  • virena

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 00:14

    @Milkman 357786 wrote:

    Haha.. Det är nog jag som har taskig läsförståelse, och sen har jag i svaret uppenbara skrivproblem med svenskan. DOH!

    Ligger i kuvert. Är hos dig på tisdag tippar jag.
    Vi kan snacka provis ifall du kan hjälpa mig bli av med 3 st Underground FLX32 brädor som blivit kvar. 4500 för dom är billigt! Känner du nån? 🙂

    Schyrrans med handskarna, fixar brädorna lätt:wink:, Ska kolla om nån e sugen?

  • matte_c

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 00:23

    Jag kör också med prolimit assault. Det är bra grejer!. Visserligen kör jag med sittsele och det sliter ju en del, men efter lagningar med något svart kladd jag köpte i en dykaffär funkar det bra. Själva dräkten funkar utmärkt. Körde med den senast tredje advent och det enda jag frös om var ansiktet efter att det sprayat upp lite vatten. körde varken med shorts eller shorty under. Med sittsele utan shorts, så tyskt det kan bli antar jag.

    Säljer inte prolimit men jag tycker det är bra skit ändå faktiskt.

  • wims_lkp

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 03:29

    Har hört för mycke om skrev spräck från neil pryde, har hört de i flera år nu.. isåfall är ja stolt över att ha liten penis! Men funderar på att skaffa ION nästa gång även om jag gillar NP, hur är dom?

  • aka_kalle

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 03:41

    aldrig hört nån klaga på en mystic

  • apex

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 08:17

    O’Neill’s Psycho är grymt bra. Den är inte lika smidig som deras evo men om man vill att den ska tåla lite extra så är evo inte rätt val.

  • jfagerudd

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 19:54

    Är det någon som har erfarenhet av en F2 våtdräkt eller överhuvudtaget sett en sådan i “verkligheten”? Surfcompaniet säljer tydligen en sådan.

  • rocco

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 10:59

    NPX…. period

  • chrille

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 12:33

    ION Strike 2007 är en grym dräkt. S-type neopren gör den grymt stretchig och “hotstuff” på insidan gör den riktigt varm.
    En av de snyggaste dräkterna också.

    Kolla in dem på http://www.ion-essentials.com

    /Chrille

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa våtdräkten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.