Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing behöver inspiration till eget isbräda bygge…

  • maglu

    Medlem
    18 december, 2010 vid 19:00

    På denna bild syns förstärkningslisten. Lika bred smala delen på ovansidan, och hålls av de 4 skruvarna+mutter som syns på bilden. Om man lossar lite på de yttre skruvarna, kan brädan flexa mer innan listen börjar böja sig i ändarna.
    T

  • stoorfaen

    Medlem
    23 december, 2010 vid 21:40

    d540490c-c179-783e.jpgd540490c-c1ab-4b6b.jpgd540490c-c1d1-f3c0.jpg

  • stoorfaen

    Medlem
    23 december, 2010 vid 21:44

    d540490c-c22c-b32f.jpgd540490c-c252-9fbf.jpg
    sådärja, lagom till supersnödumpen så är isbrädan klar. Det är bara greppet som fattas nu :-D, någon som har idéer? God Jul!

  • oaxen

    Medlem
    24 december, 2010 vid 18:24

    Griptape á lá skateboard. Gör ett extra mastfotshål ett par cm bakom framtrucken. Befintliga sitter för långt bak.

  • maglu

    Medlem
    24 december, 2010 vid 22:06

    Lacka in socker eller salt är snyggare tycker jag. Testade råsocker nu men blev nog för stora korn som krasas sönder för lätt.

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk

  • petter_f

    Medlem
    25 december, 2010 vid 00:57

    Eller halkskydd på rulla från Biltema, fast det är kanske synd att täcka den fina finishen.

  • Kjello

    Gäst
    25 december, 2010 vid 08:29

    Halkskydd som ger med sej så isbildning mm, spricker och ramlar av när man trampar.
    cm’tunnt eller mer på mitten, mjukt skum över hela ytan, täckt av räfflad gummimatta,
    gummit fastklämd runt om ytterst, eller helst undertill, skruvat mellan en list och brädan.

    För att spåna ordentligt. Väldigt logiskt rätt, snyggt formad bräda du fått till !

  • stoorfaen

    Medlem
    25 december, 2010 vid 20:40

    Ja! Det här med att lacka in halkskydd ä ju absolut ett alt. Men det känns som att det kan tappa funktionen om det bygger is på. Mjukt grepp är nog riktigt bra, kanske med en strap ibak!?

  • oaxen

    Medlem
    25 december, 2010 vid 20:49

    Behövs ingen strap. En list i mitten längs hela brädan däremot är i mitt tycke ett måste.

  • maglu

    Medlem
    27 december, 2010 vid 09:46

    Har man kängor med lite klack fungerar listen mycket bra. Testade sätta stropp där bak på min förra bräda ifjol, som har lite för låg list. Känns helt klart lite stabilare med en stropp, men går bra utan tycker jag och har inte satt någon på årets konstruktion (än iaf). Har inte haft problem med is, ibland ett lager snö, men listen hanterar det rätt bra. Störst problem med snö är vid gippar osv, då man ska flytta omkring fötterna, och då hjälper inga stroppar. Viktigast att snön inte glider på brädan när man trampar. Har man bra kängor glider man inte omkring på snön så mycket.

  • kris

    Medlem
    27 december, 2010 vid 11:00

    Lite kommunal konstgräsdörrmatta? 😀 Nää, det skulle verkligen förfula din bräda, även fast jag tror packad snö/is skulle vara lätt att trampa bort.

    Maglu;642905 wrote:
    Lacka in socker eller salt är snyggare tycker jag. Testade råsocker nu men blev nog för stora korn som krasas sönder för lätt.

    Lackade du in sockret, hela kornen s a s? Strö det bara på ytan och skölj bort kornen annars (som man gör med salt på windsurfbrädor). Kratrarna blir bättre halkskydd än hela korn under lacken tror jag. Iofs låter det som du har fixat några egna kratrar redan 🙂

  • stoorfaen

    Medlem
    27 december, 2010 vid 11:56

    Ja, det är faen inte lätt detta. Jobbigt att det blev lite fin finnish…annars hade man bara kunnat damma på! Men jag är inne på att fräsa ner alulister a’la Vindsökaren.

  • maglu

    Medlem
    27 december, 2010 vid 12:08

    Jag lackade, strödde på socker medan det var vått. När det torkat lackade jag ett lager till.

  • douglas-l

    Medlem
    27 december, 2010 vid 14:03

    Hibernan har typ ett mjukt halkskydd a la plattorna på McDonalds lekplatser , 2-3 mm tjock, känns ok men ej testat irl.

  • stoorfaen

    Medlem
    28 december, 2010 vid 22:47

    d540490c-68b0-6c04.jpg

    Nu är det dax att testa på riktigt! Vart kör ni!? 😛

Sida 11 av 17

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing behöver inspiration till eget isbräda bygge…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.