Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver lite hjälp!

• Behöver lite hjälp!

Publicerad av jocelind på 23 juni, 2004 vid 10:17

Tja! Jag vill börja vidsurfa och tänkte be om lite hjälp om vad man ska leta efter för utrustning. Tänkte mig en nybörjarbräda men inte en stor pråm utan en som man kan surfa på även när man blivit bättre. Vad ska man leta efter för volymstorlek och vilken sort och så. Tänkte börja med att spendera c:a 3500kr. Om nån kan tipsa mig och kanske även sälja nåt vore jag tacksam. /Jocke.

mjunken svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • wilper

Medlem
    23 juni, 2004 vid 10:33

Om vi antar att du är normalbyggd vuxen man (75kg) så ska du leta efter en bräda runt 135 liter, den räcker länge, och går att lära sig på, även om det alltid är lättare att lära sig på större brädor. Det bör ochså vara inom grenen ”Freeride”, detta gäller även för segel och annan utrustning.

Vad gäller segelstorlek så ska du satasa på ett 6.7kvm som ett första segel, men du kommer snabbt att inse att du behöver fler.

Ett problem är dock att dina 3500kr inte räcker så långt om du ska ha hyfsat moderna grejer (Runt år 2000), du kanske kan få ihop till en rigg, men ingen bräda, då fär du lägga till kanske lika mycket till.

• mjunken

Medlem
    23 juni, 2004 vid 10:46

Se privata medd

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver lite hjälp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.