Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Behöver också hjälp med köp!

  • Behöver också hjälp med köp!

    Publicerad av gandalf på 7 december, 2013 vid 18:22

    Jag är på jakt efter ny kite men har fastnat i djungeln. Har kitat till och från sedan 2004. Har haft många C-kites, men fastnade för EH Freestyle, som levererade riktigt höga hopp och bra möjlighet att kroka ur. När den var så sliten och så jag inte längre vågade hoppa med den bytte jag till EH Ripper. De var OK. Bra att hoppa högt med, men urkrokat fick jag aldrig riktigt till. Dessutom var de värdelösa att relauncha med.

    Nu har jag sålt allt och åker på min flickväns Switchblade (inget för mig – har ingen aning om var kiten befinner sig när man hoppar, och för mycket depower…). Är därför i desperat behov av nytt.

    Jag vill ha en kite med riktigt bra höjd i hoppen, men som samtidigt går fint att kroka ur med och är enkel att relauncha (gärna en som ligger snällt i vindögat (heter det så?) så att man kan self-launcha med såndär hundpinne eller motsvarande…). Jag vill ha en del bomtryck så man vet var man har kiten hela tiden.

    Har letat som en galning, och de hetaste kandidaterna just nu är F-one Bandit och Slingshot Fuel (back to the roots). Någon därute som förstår mig och kan hjälpa mig bestämma, antingen mellan dessa eller ge något tips om något helt nytt.

    Tack på förhand – och ha det gott!

    cortex svarade 10 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • mjersen

    Medlem
    7 december, 2013 vid 20:52

    köp min HiFiX, grym för freestyle! Jag körde med Eh freestyle back in da days

  • gandalf

    Medlem
    8 december, 2013 vid 11:35

    Ser väldigt lovande ut!

    “…you can go out super powered and go huuuge! Many a time on windy days we have been out on Hifis when guys on Fuels have been getting destroyed and giving up. “

    Den kom 2013 eller? Vad har du för storlek till salu? Pris? Varför sälja?

  • cortex

    Medlem
    8 december, 2013 vid 12:17

    Vi har ett par stycken Bandit6’or från i år som vi säljer ut billigt. Dra ett e-mail till info@f-one.se så kan vi maila över en prislista på det som finns kvar. Det är både nytt och demokört.

    /Kaj

  • gandalf

    Medlem
    8 december, 2013 vid 13:22

    Tack – mail sänt angående Bandit6orna.

    Mer tips uppmuntras!

  • murrefras

    Medlem
    8 december, 2013 vid 14:11

    Har du möjlighet testa gärna Blade mist. Tycker den verkar passa mycket bra in på din beskrivning. Det är Nolimitsports som säljer dem i Sverige.

  • gandalf

    Medlem
    8 december, 2013 vid 19:34

    Blade Mist verkar också lovande.. Verkar väldigt lik Hifi X som tipsades om tidigare. Dock så hittar jag inte den på nolimitsports.se.

  • murrefras

    Medlem
    8 december, 2013 vid 19:46

    Den släpptes nyligen så de har nog inte hunnit uppdatera sidan, så ska man beställa den får man ringa eller maila Anders eller Linda som driver butiken. Tror priserna ligger på ungefär samma som Blade prime.

  • gandalf

    Medlem
    8 december, 2013 vid 20:34

    Så nu har jag:

    F-One Bandit
    Slingshot Fuel
    Liquid Force Hifi X
    Blade Mist

    Fler kommentarer om dessa och även fler förslag mottages tacksamt.

    Om någon säljer så får ni gärna också säga till! Primärt så letar jag efter 10-11 kvm. Beg eller nytt. Skick på kite, linor och ev. bridles måste bra.

  • skydive

    Medlem
    9 december, 2013 vid 10:38

    +1 för Bandit!
    Snabba som satan utan att för den delen vara ostabila, rätt bomtryck, bra höjd och funkar fint att köra urkrokat för inte vara en renodlad C-kite.

    Hade jag haft råd skulle jag ha även en uppsättning av Banditkites!!

    Annars är North Vegas awesome, men när vinden droppar är dom fan omöjliga att re-launcha.

    Go bandit!

  • milkman

    Medlem
    9 december, 2013 vid 19:56

    Från vad vi har att erbjuda tänkte jag svara Ozone C4 2013, men jag tror den är för mycket wakestyle för dina önskemål och då är den som exakt matchar vad du är ute efter snarare Ozone REO. Annars är Ozone C4 2014 mer jämn som kite 🙂
    Sen har du Nobile 50/Fifty som är lite utav en överraskning i grym kite!

    Nya C4 2013 kan jag sälja billigt för jag har fler än jag vill ha. REO och Nobile 50/Fifty finns på begatlistan.

  • mjersen

    Medlem
    10 december, 2013 vid 12:13

    hifi har funnits sedan 09, sen döptes den om till nirvana 2012, och nu heter den HiFiX från 2013.
    jag har en 13m2 kvar, fint skick, den är din för 5000kr komplett. säljer efftersom jag redan fått mina 2014 grejer!

    @gandalf 719495 wrote:

    Ser väldigt lovande ut!

    “…you can go out super powered and go huuuge! Many a time on windy days we have been out on Hifis when guys on Fuels have been getting destroyed and giving up. “

    Den kom 2013 eller? Vad har du för storlek till salu? Pris? Varför sälja?

  • gandalf

    Medlem
    10 december, 2013 vid 19:17

    Tack alla för svar – keep’em coming

    @ mjersen: 13 är lite för stort – men hifi X är definitivt en het kandidat för mig.

    @ Milkman: Jag tror inte att Ozone har någon modell som passar mig riktigt. Skulle vara en kombination av C4 och Edge i så fall. Edge verkar vara en hoppmaskin… Skulle va kul att testa den. Nobile 50/Fifty har jag svårt att få grepp om. Hittar ingen riktigt bra review – och alla youtube-videor visar massa wakestyle-tricks och låga freestyle-hopp med en jävla massa snurrar och handlepasses. Varför kan teamåkare aldrig lägga upp lite feta airstyle-hopp också så man vet att det går att göra både och 🙂

  • mericsson

    Medlem
    10 december, 2013 vid 21:31

    Du kan inte välja mellan C-kites utan att ha med Best GP på listan…
    http://www.bestkiteboarding.com/en/gp-v3

  • mjersen

    Medlem
    10 december, 2013 vid 21:33

    Ok! Bara hojta till om du ångrar dig, bra att ha större drake till sommarhalvåret, väger själv bara 70kg och jag kör mestadels stort i Sverige.

    @gandalf 719570 wrote:

    Tack alla för svar – keep’em coming

    @ mjersen: 13 är lite för stort – men hifi X är definitivt en het kandidat för mig.

    @ Milkman: Jag tror inte att Ozone har någon modell som passar mig riktigt. Skulle vara en kombination av C4 och Edge i så fall. Edge verkar vara en hoppmaskin… Skulle va kul att testa den. Nobile 50/Fifty har jag svårt att få grepp om. Hittar ingen riktigt bra review – och alla youtube-videor visar massa wakestyle-tricks och låga freestyle-hopp med en jävla massa snurrar och handlepasses. Varför kan teamåkare aldrig lägga upp lite feta airstyle-hopp också så man vet att det går att göra både och 🙂

  • milkman

    Medlem
    15 december, 2013 vid 16:29

    @gandalf 719570 wrote:

    @ Milkman: Jag tror inte att Ozone har någon modell som passar mig riktigt. Skulle vara en kombination av C4 och Edge i så fall. Edge verkar vara en hoppmaskin… Skulle va kul att testa den. Nobile 50/Fifty har jag svårt att få grepp om. Hittar ingen riktigt bra review – och alla youtube-videor visar massa wakestyle-tricks och låga freestyle-hopp med en jävla massa snurrar och handlepasses. Varför kan teamåkare aldrig lägga upp lite feta airstyle-hopp också så man vet att det går att göra både och 🙂

    Jodå, alla har en modell i Ozones program som passar! Bara vi som inte hunnit dema rätt modell till alla än 😉
    Du har rätt om Edge. Är verkligen en hoppmaskin! 🙂
    Att ta en kite mitt emellan C4 och Edge är alla kiter som Ozone har då de två är ytterligheter åt var sitt håll. Du kan inte få en bra drake som både är optimerad för airstyle (oldschool) och wakestyle. Det låter som du söker ett mellanting och då passar REO in riktigt bra. Att den säljs som vågkite bör du inte låta dig luras utav, den är riktigt bra till den åkningen men för mig är det en riktigt bra avvägd drake för freestyle/ride också..

    Vi får väll se till att vara på en strand där du är i sommar så får du testa båda. 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Behöver också hjälp med köp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.