Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behövs lite ny diskussion i höstmörkret

• Behövs lite ny diskussion i höstmörkret

Publicerad av anonym-anvandare på 21 november, 2004 vid 15:12

Tjena!
    Blev lite trött på slagsmåls debatten so´m blev mer politisk än man kunde tro från början så här är en sak som jag har funderat länge på..

Det vore intressant att veta vad ni sysslar med hur ni har råd och och hur ni prioriterar för att få tid och pengar till så mycket surf som möjligt?

Har börjat tröttna på livet och letar nu andra alternativ. Har någon ett bra recept på hur man ska prioritera för att hinna med surfet – eller eventuellt vilka vettiga jobb man kan ta för att få lite bättre fördelning mellan fritid och jobb.

Tacksam för svar
    mvh Nilsson

markram svarade 20 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2004 vid 15:15

Varför jobba när man kan surfa och stämpla, tack vare vår härliga röda regering, go styret he he

• ian

Medlem
    21 november, 2004 vid 15:21

tips från coachen: svara på ditt egna inlägg från en annan dator så ser inte alla att du har skrivit båda wink.gif

• sinclair

Medlem
    21 november, 2004 vid 15:27

Kul med folk som försöker få i gång en diskussion i alla fall!
    Men alltid lika pinsamt att bli ertappad när man svarar på sina egna inlägg. blush.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2004 vid 15:32

ja du har helt rätt, men jag ville bara skapa lite ny diskussion, men visst är det pinsamt vill nästa sjunka genom jorden…..

• nordgren

Medlem
    21 november, 2004 vid 16:29

Det har ju varit lite snack om sopgubbe.
    I vissa kommuner är det oerhört bra faktiskt eftersom man jobbar på beting.
    Hafsa igenom sitt område snabbt och man är ledig sen, alltså sticka till surfet vid 12. Sen är det faktiskt ganska bra pröjs också.
    Hade en arbetskollega i Ludvika vars man jobbade som sopgubbe. Han tjänade dryga 20 000:- och jobbade ca 4 timmar om dagen utan att slita ut sig på något sätt.

Men det man ska undviuka är väll vissa kontorsjobb elelr industrijobb med spikade timmar.

Skaffa något med flextid är prio ett.

• styret

Medlem
    21 november, 2004 vid 18:56

tack för att du förklarar min politiska ställning för mej i en tråd som verkligen berör ämnet.

du får gärna personangripa mej när du har belägg för det men du kan ju vänta till jag har sett tråden iallfall.

tack för mej/ styret som antingen bojkottar val eller röstar liberalt…

• sunil

Medlem
    22 november, 2004 vid 11:55

tidningsbud e väl rätt bra, man kanske inte får så mycke pröjs men då har man ju hela dan ledig till o surfa cool.gif sen kan man ju alltid ta ett par vintermånder i norge o skiva upp lite torsk…

• dixon

Medlem
    22 november, 2004 vid 12:02

Kan villigt erkänna att man blir lite sugen på jobben de annonserar ut i BOARDS. det är vattensportlärare hit och hotellarbetare dit på sköna surfspots runt om i värden. Sen att pröjset suger gör väl inte så mycket. Mer realistiskt jobb måste väl alla typ er av skiftarbete vara, där man jobbar eftermiddag/kväll. Sova på morgonen surfa på dagen, kan det bli bättre?

• mattap

Medlem
    22 november, 2004 vid 15:53

kontorsarbete med flextid och kompbank är inte så himla tokigt! Kammar in nog med flis för att kunna köpa lite roliga prylar, men visst, surfa på vardagarna händer inte så ofta. Förutom juni-aug när vi slutar 4 ist. för 5, men då blåser det ju aldrig 🙁

Känns som enda sättet att få det bästa från 2 världar är att ärva tok mkt pengar. Man kan helt enkelt inte få både flis å fritid. Hela livet är en lång prioritering och jag försöker göra en jävligt långsam karriär så jag fortfarande har lite fritid över. Låter faktisk bli att ta en mer ansvarsfull position just nu som skulle innebära ca 5000:- mer i månaden, bara för att ha lite mer fritid. Mina polare tycker jag är störd men jag tjänar nog för att klara mig hyffsat och jag prioriterar min fritid mer än pengar och karriär. Finns det fler som resonerar på samma sätt eller är jag blåst?

Sen blir man ju jävligt avis när man läser inläggen här om hur folk sticker iväg mitt på nån vardag å surfar, det skulle aldig funka för mig. Å andra sidan kanske jag tjänar lite mera kos än vissa som har mer tid?? Gräset är alltid grönare på andra sidan…

• markram

Medlem
    22 november, 2004 vid 17:37

Tja, en annan står ju i valet och kvalet.
    lämnat en position är pappaledig just nu och spanar efter ny position, vilket får en att inse hur svårt det kan bli att få ihop:
    *Rejält med pengar
    *Rejält med frihet
    *Stimulerande, kreativt jobb med högt i taket
    *Tid till min famil (och surf)
    *Möjlighet att flexa

Omöjlig kombination?
    Kanske
    Funderar tom på att starta konsultfirma, där det jobbast som hårdast på vindstilla dagar på en bärbar arbetsstation
    i en surfbuss vid havet (med andra ord högsta beredskap.. grin.gif)
    Kanske en trisslott kan ge svaret.
    Få se nu.. tjugofemår gånger tjugofem papp tongue.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behövs lite ny diskussion i höstmörkret

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.