Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bensinlock!?!?

  • Bensinlock!?!?

    Publicerad av jeppepeppe på 16 mars, 2006 vid 19:16

    Hade precis slutat jobba för dagen och skulle bara in och fylla på lite soppa, då jag till min stora förvåning upptäcker att bensinlocket är borta! Har rätt ofta bussen stående på en ångtidsparkering, så det måste ha varit en huligan som har våldat bort locket för att slanga ur soppa. Men, det hade han inte mycket för, då bussen oftast bara har typ fem liter i tanken då den står där! 🙂

    Förmodligen har förövaren blivit aningen förtretad över detta och slängt locket i sjön…. Inte så allvarligt i sig, men det blir ju aningen meckigare :(.

    Finns det någon som vet var man kan få tag på ett låsbart tanklock till en VW-buss -95? Förmodar att man kan gå genom VW, men då blir det ju dyrt! Har letat på biltema och mekonomen utan framgång…

    santawasasurfer svarade 18 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • svenne

    Medlem
    16 mars, 2006 vid 19:37

    Skroten, kanske?

  • jeppepeppe

    Medlem
    17 mars, 2006 vid 14:13

    Tänkte också på skroten, men frågan är om de har nycklarna, kvar till bilarna?

  • mr_johan

    Medlem
    17 mars, 2006 vid 14:44

    Borde finnas ett som passar på biltema, bara att bussen inte står med i listan. Själv har jag ett honda lock på min volvo och det passar perfekt.

  • santawasasurfer

    Medlem
    17 mars, 2006 vid 18:38

    skroten har kvar nycklarna.. gå in på http://www.fbt.se så har du sveriges alla skrotar där.

  • jeppepeppe

    Medlem
    18 mars, 2006 vid 09:34

    TAck! Alltid skönt att kunna vända sig till konfen och få svar på en gång!

  • santawasasurfer

    Medlem
    19 mars, 2006 vid 12:36

    tänk på det när man handlar lite värre grejer, tex startmotor, från skroten så har man 6månaders garanti

  • mexi_

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 11:44
    Jeppepeppe wrote:
    Hade precis slutat jobba för dagen och skulle bara in och fylla på lite soppa, då jag till min stora förvåning upptäcker att bensinlocket är borta! Har rätt ofta bussen stående på en ångtidsparkering, så det måste ha varit en huligan som har våldat bort locket för att slanga ur soppa. Men, det hade han inte mycket för, då bussen oftast bara har typ fem liter i tanken då den står där! 🙂

    Förmodligen har förövaren blivit aningen förtretad över detta och slängt locket i sjön…. Inte så allvarligt i sig, men det blir ju aningen meckigare :(.

    Finns det någon som vet var man kan få tag på ett låsbart tanklock till en VW-buss -95? Förmodar att man kan gå genom VW, men då blir det ju dyrt! Har letat på biltema och mekonomen utan framgång…

    Jag blev också av med mitt lock på samma sätt, j-la pundare. Skaffade ett nytt som var lite bättre, men det fixade de genom att köra kofoten genom plåten och bända, bända, snyggt……NOT.

    Jag gav upp och skaffade ett i gummi från biltema, blev kanon, inga mer skador och pundarna la det lite snyggt på marken nedanför istället för som förut att skicka det så långt de kunde…..

  • t-b

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 13:13

    Precis det samma har hänt mig….kollade med VAG om ett nytt. Det skulle kosta ca 700:- “programerat” efter bilnyckeln. Känns meningslöst att byta eftersom det troligen snart blir uppbrutet igen.
    Kanske det lönar sig att köpa en TDI skylt att sätta på bakdörren istället för VR6. Hade ju varit gött om det kom en “dieselpundare” o stal lite soppa som skulle medföra omfattande motorskdor…:smirk:
    Det mest tröttsamma är ju när man tänker vad det kostar mig o vad han känar…lock+10liter soppa=800:- för mig och han känar/sparar ca 100spänn idioter…

  • donpedro

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 16:34

    Det var nån galning som va på mitt bensinlock oxå, men troligen hade han bara utrustat sig med en skruvmejsel. Detta medförde att han hade stått och bent och hackat en stund till locket var trasigt eller snarare såg trasigt ut. så Idioten lyckades inte ta nån bensin och eftersom jag nu åkeromkring med ett bensinlock som serut som om nån redan sugit soppan vill ingen försöka igen. Summanav kardemumman köp ett nytt lock och hacka sönder det men bara så att det ser trasigt ut och inte är det;)

  • jeppepeppe

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 17:42

    Låter som en bra idé!

  • sumo

    Medlem
    24 mars, 2006 vid 21:47

    Köp ett sådant mutltilock på OK i plast,funkar fint.Inget trasigt lock ingen trasig bil.BILLIGT.

  • mattap

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 06:40

    hehe, min lucka till bensinlocket stod öppen i morse, antagligen var väl bensinpundaren så pass klar i skallen så han såg att det stod TDI där bak innan han började bända, eller åxå sket han i det bara för att han såg att den var låst!

    Snart flyttar jag jag ut i skogen och blir eremit, verkar va hopplöst att få ha grejjerna ifred. 1 inbrott å 2 nerklottringar på 1,5 månader!

  • jeppepeppe

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 15:47

    Visst är det tråkigt! Är det tvunget att man ska behöva ha bilen inlåst i ett garage varje dag?

  • mattap

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 16:10

    Nä, det hjälper inte heller. Hade andra bilen i sånt stort garage förut, men det var mer inbrott där än ute på gatan så vi flyttade den. Eget privat garage med vallgrav å taggtråd är nog enda medicinen

  • santawasasurfer

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 18:29
    MattaP wrote:
    Nä, det hjälper inte heller. Hade andra bilen i sånt stort garage förut, men det var mer inbrott där än ute på gatan så vi flyttade den. Eget privat garage med vallgrav å taggtråd är nog enda medicinen

    glöm inte landminorna och de rabies smittade vakthundarna

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bensinlock!?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.