Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Best Nemesis

  • Best Nemesis

    Publicerad av bempa på 25 augusti, 2004 vid 10:08

    Någon som äger/har testat best nemsis och kan jämföra den med andra drakar? Beställd från USA eller?

    /Bempa

    villjam svarade 19 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • mrmille

    Medlem
    25 augusti, 2004 vid 11:06

    en inte helt ovanlig fråga…
    kolla http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2306428

  • bempa

    Medlem
    25 augusti, 2004 vid 16:10

    Tack för svaret, det var en underhållande debatt. Best kanske är intressant om de lyckats smälta ihop sin egen design med EHs på ett bra sätt, man kan ju tycka att det bästa av två åtminstone inte kan bli sämre? Men det lär man väl inte bli varse förrän man chansköper en. Är mest jävligt trött på att få eko i plånboken varje gång det ska handlas..

  • dirk_diggler

    Medlem
    25 augusti, 2004 vid 16:27

    ju fler kockar… som man brukar säga.

  • villjam

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 12:56

    ju fler kockar desto större slampa?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 17:32

    Vet ej fan vad du träffat för slampor, men det sägs ju att de är billiga och kan sin sak.

  • oscarb

    Medlem
    28 augusti, 2004 vid 16:21

    Svar till:


    Någon som äger/har testat best nemsis och kan jämföra den med andra drakar? Beställd från USA eller?

    /Bempa

    [/ QUOTE ]

    Jag har en Nemesis 12 och är mycket nöjd trots att jag nog ligger åt nybörjarhållet. Har börjat hoppa med den och det funkar bra! Har inte kört så många andra drakar så det är svårt att jämföra men jag skulle rekommendera den!

  • kaiser

    Medlem
    28 augusti, 2004 vid 16:25

    Vet inget om deras drakar men kan säga att BEST suger fett! Beställde lite grejor för en tid sedan. Inte en färg på draken blev rätt, o deras sammarbetsvillighet är under all kritik. Håll dig borta från jänkarna!

  • bempa

    Medlem
    28 augusti, 2004 vid 19:26

    Mmm, det var typ det man inte ville höra. Paket från jänkar-land med fel grejer = hyfsat jobbigt. De skrev till mig att deras 3 för 2 deal ska sluta gälla snart. Ska man tro på det, eller vill de bara boosta försäljningen innan 05-orna?? Och hur kan de förresten vara så sjukt billiga, det kan inte räcka med att bara kapa mellanhänder?

  • kaiser

    Medlem
    29 augusti, 2004 vid 15:50

    Vi fick fel färger på våra drakar. lägg på 28% i moms o tull så blir d int så jvehvla billigt. Dom e riktiga försäljare dom svinen så gå int på nått. Babbla lite med dom på chaten så kanske du kan få en bra deal.

  • mrmille

    Medlem
    29 augusti, 2004 vid 15:56

    O fan, jag som alltid trott att röda kites var snabbare än de blå. Detta stämmer alltså?

    Ser inte färgen som en objektiv bedömning på hur bra en kite är *förlåt* wink.gif

    Försök att få betala i förskott och be dem skicka det som ett privatpaket eller gåva så slipper du moms och tull. Men stoppa för säkerhets skull undan cash till att betala de avgifterna.

  • bempa

    Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:19

    Jaha, där var alla mina farhågor besannade. Funtade just på det där med tull, en polare sa precis samma sak som du. Och tullen lär väl tro att man börjat ägna sig åt affärsverksamhet om man beställer deras 3 för 2 deal i dubbel uppsättning, så det är väl ingen större risk att leveransen slinker igenom. De kanske borde lägga till det på sin hemsida; priset kan komma att öka med 1/4-del eller mer beroende på var i världen du bor. Visst, det är ju fortfarande billigare, men sen var det färgen..

  • mrmille

    Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:32

    Jo, priset blir billigare och man kan få sig en komplett uppsättning med drakar och brädor för ett rimligt pris.

    Glöm inte att gå in på tillbehörssidorna bara och kolla ut linor och bommar. Har för mig dom inte skeppas med det som standard.

  • stebe

    Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:42

    Svar till:


    De kanske borde lägga till det på sin hemsida; priset kan komma att öka med 1/4-del eller mer beroende på var i världen du bor. Visst, det är ju fortfarande billigare, men sen var det färgen..

    [/ QUOTE ]

    De haller javligt bra priser oavsett, sedan har vi extremt hog moms har i Sverige tullen tar “bara” ca 3% och det ar val knappast upp till nagra killar pa andra sidan jorden att se till att du kan den svenska skattelagstiftningen…

  • bempa

    Medlem
    30 augusti, 2004 vid 12:58

    Den svenska skattelagstiftningen kan jag inte, och kommer förmodligen aldrig att kunna förstå. Om någon (på andra sidan jorden eller inte) hjälper mig att förstå detta är jag tacksam. Men visst, det är ingens skyldighet, som så mkt annat. Problemet i detta fall är väl mest om det blir så att man får tulla eller om man slinker undan; man chansar ju gärna på att man slipper.

  • stebe

    Medlem
    30 augusti, 2004 vid 13:12

    Du kan alltid be dem skriva ner vardet fran tex 10000 till 5000, sa blir det 1250 i moms istallet for 2500…
    Det enda problemet da ar om grejerna skulle forsvinna pa vagen da blir du bara ersatt med det beloppet som star pa paketet…… men den chansen ar nog mycket liten om de anvander sig av seriosa transportfirmor

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Best Nemesis

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.